Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försten att få sin nya PB.

Tråden skapades och har fått 370 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-11-16 22:53

Ni som väntar!

Ha tålamod! Jag väntade i 6 veckor och fick min hottade mellanmodell 15" för drygt en vecka sedan. Efter några dagar började jag upptäcka de ljusa molnen på skärmen. Tänkte, - ok det kan jag väl stå ut med, den är ju så skön förövrigt.

Igår ballade skärmen ut helt och hållet!!:mad: Skimmer, flimmer, brus, förvrängda färger och former.

!5" fördröjningarna beror troligen på stora problem med skärmarna. Ha tålamod och vänta till Apple fixat till detta ytterst pinsamma konstruktionsfel!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-21 16:07

Är det någon som har pejl på hur länge kartongerna med PowerBook-datorer brukar ligga kvar i Holland när de väl har kommit dit frånTaiwan? Håller TNT kvar dem för att låta oss svettas lite extra? Min hottade mellanmodell befinner sig just nu i DUIVEN i Holland. Dessutom har den fått 2 "tracking numbers"... Oroande eller?

Jag frågar eftersom jag idag hade den stora turen att komma in i rummet hos min gamla lektor när hon precis packade upp sina nya 15"-ögonsten. Jag fick se den fina välkomstvinjetten och allt. Vi var rörande samstämmiga om att den var ursnygg - bättre än på bild - och skulle passa i finrummet. Nu kommer jag inte att sova gott förrän TNT-personalen ringer på dörren.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-11-21 16:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av molekylmartin
Är det någon som har pejl på hur länge kartongerna med PowerBook-datorer brukar ligga kvar i Holland när de väl har kommit dit frånTaiwan? Håller TNT kvar dem för att låta oss svettas lite extra? Min hottade mellanmodell befinner sig just nu i DUIVEN i Holland. Dessutom har den fått 2 "tracking numbers"... Oroande eller?

När min var i Holland så tog det ytterligare 2 dagar innan jag fick den. Och då bor jag i Umeå, så det tog väl nån dag extra för att posten skulle ta över frakten från Örebro. Så jag skulle tippa att du har den inom 2 dagar. Nu vet jag ju inte om det kan diffa väldigt på hur länge datorerna stannar i Holland. Som jag förstod det så är det i Luxemburg som datorerna kan fastna i ett par dagar och där har väl din redan varit då.
Hoppas du blir nöjd med den, vilket jag tror du blir. Jag är fruktansvärt nöjd med min (pb 15" 1,25), har inte haft några av de problemen som det har skrivits om, då tänkter jag framförallt på vita fläckar på skärmen. Jag har haft min i över en månad nu.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-21 17:38

Härligt, Kemppe! Jag kan knappt bärga mig. Den var så mycket nättare och smidigare i verkligheten än man upplever på bilder. Jag har petat dit en Superdrive samt världens coolaste tangentbord (eller?) allt för 22415 pengar!

Fick min igår, har börjat använda den först idag.
Powerbook 12" alltså. Beställde den 8 Oktober.

Jag skulle vilja ha lite vittnesmål om batteritiden på de nya alu powerbooksen (framförallt 15"). Jag har precis beställt en 15" 1.25 ghz och blir lite rädd när jag hör tider som 1.40h och strax över två timmar bara.

Jag måste ha haft flax. Fick min 15" med Superdrive redan den 10 november, UTAN vita fläckar och med fungerande skärmlås.

När det gäller batteritiden så är den väl sisådär tycker jag. 3 timmar verkar vara max vid "normal" användning...

Tangentbordbelysningen verkar suga en hel del, kräm när den är på sjunker tiden till under två tilmmar.

Men burken är onekligen fantastisk.

Thomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-25 11:32

Nu (igår) har jag beställt en PB 15" 1,25 på inWarehouse! Leveransbesked: "mellan en vecka och en månad"...

Nån som har beställt via inWarehouse? Hur lång tid tog det?

Det skulle bli en trist julledighet om jag inte får pbn innan dess

Jag beställde likadan dator 1 oktober och fortfarande inte fått min från Inwarehouse....

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 14:13

Nu sitter jag vid den efterlängtade femtontummaren. Fick den imorse. Pust, vad fin den är.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 15:29

Min hottade 1 GHz 15" kom idag. Fantastisk. Man kan sitta och klappa den och drömma om att den är en svart katt. Har gjort den obligatoriska toalettvisningen. Nu väntar jag bara på att studentbostadsbolaget ska tillåta datorn att komma ut på nätet. Inga vita fläckar, inga döda punkter, lite halvtaskigt lås, men det verkar väl som om det blir bättre med lite användning. Ni som fortfarande väntar, väntar på nåt gott.

Nu har jag efter dryga 6 veckor(best. 10 okt) avbokat från min lokale återförsäljare. Levernasbesked har hela tiden skjutits på framtiden eftersom de köper via Scribona.

Har nu beställt från Apple store där man åtminstone kan få lite besked. Jag vill ju egenltigen köpa av återförsäljaren som jag har en personlig kontakt med men det här var enda utvägen.

Fan vad sur man är då. Trodde från början att jag beställde i tid för att få den till 1:e nov då jag började med ett nytt projekt. Så nu har man snart jobbat en månad extra utan att ha tillgång till den apparatur man behöver. Tur för Apple att de är ett monopol annars hade jag inte köpt från dem... Oförskämt att göra så bra produkter och sen inte se till att de som vill köpa får det. "They are avilable to - day" lol....

Enl Inwarehouse kommer de få in 40 st PB G4 i mitten på nästa vecka.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 17:02

ok...macoteket om ca 30 dagar och inlife på fredag:)
enligt nätet...

...jag e så trött på att vänta (beställt av inlife)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Ciryon: Har du nån länk till den där väskan? Står fortfarande och väger mellan PB17 och PB15 och en av de möjliga nackdelarna med PB17 är att jag inte hittat någon riktigt bra väska -- helst ryggsäcksmodell.

http://www.marware.com

Ciryon

PS. Idag kollade jag på en 15-tummare och undrade först vad det var för nån liten fånig laptop, hehe. Man vänjer sig snabbt vid stoooor laptop.

Ciryon

Gjorde min beställning på applestore i måndags kväll. Nu (torsdag) så skeppas den. Nu blir jag glad

Men stackars, stackars återförsäljare. Svårt att konkurera på sådana här villkor... (Hade haft beställning hos återörsäljare i 6 veckor innan)

...och jag får PANIK! Skröt ju häromdagen om vilken tur jag haft som inte fått en med vita fläckar. NU har den fått det!!!

Suck. Dags att ta ett snack med sin ÅF med andra ord...

Thomas

  • Medlem
  • 2003-11-27 22:22

Tänkte beställa en PB 15" men efter att ha läst alla dessa inlägg med trasiga PowerBooks, kommer jag nog att vänta med beställningen tills nästa revision PB 15" kommer.
Förhoppningsvis kommer den att vara lite speedbumpad också.

Medlidande med alla ägare till trasiga PB.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2003-11-28 07:18

Beställde en PB 15" i Tisdags, inatt skeppades den från Apple.
Riktigt snabba puckar, hoppas at TNT är lika snabba när de ska fakta paketet.
Jag pratade med Apple och de sa att de nya 15" maskinerna som skeppades nu skulle ha fixade skärmar, får hoppas att det stämmer.

Synd att datorer är gjorda av atomer och inte av bitar. Hade de varit gjorda av bitar så skulle man ju kunnat tanka ner direkt...

Lite spännande att följa färden runt världen på Applestore dock... min har precis hämtats i Taiwan....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-28 13:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Steve_E
Beställde en PB 15" i Tisdags, inatt skeppades den från Apple.
Riktigt snabba puckar, hoppas at TNT är lika snabba när de ska fakta paketet.
Jag pratade med Apple och de sa att de nya 15" maskinerna som skeppades nu skulle ha fixade skärmar, får hoppas att det stämmer.

TNT är inte lika snabba som vissa andra bolag, delvis beroende på att grejerna skickas som economy express, dvs. någon form av snigelexpress (dvs. snabb men ändå långsam, typ). Men glöm overnight express *host*

Citat:

Skrevs ursprungligen av safir
TNT är inte lika snabba som vissa andra bolag, delvis beroende på att grejerna skickas som economy express, dvs. någon form av snigelexpress (dvs. snabb men ändå långsam, typ). Men glöm overnight express *host*

Det är ändå mycket mycket mycket bättre än Posten. Där ska man vara glad om man får sina grejer över huvud taget, och om de väl kommer fram så får man snällt vänta en dag på att få hämta ut prylen även om den ligger på det lokala "servicekontoret".

Jag har bara positiva erfarenheter av TNT.

Ciryon

Allt det här är ju ganska hoppfullt att höra. Jag beställde min 15" Powerbook den 1 oktober. Beräknad leverans var den 15 oktober och jag väntar ännu. Är det någon som köpt via ÅF som har fått sin PB? Jag beställde på SIBA vilket var första och antagligen sista gången.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-29 02:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Det är ändå mycket mycket mycket bättre än Posten. Där ska man vara glad om man får sina grejer över huvud taget, och om de väl kommer fram så får man snällt vänta en dag på att få hämta ut prylen även om den ligger på det lokala "servicekontoret".

Jag har bara positiva erfarenheter av TNT.

Ciryon

En dag? Här brukar de ta ungefär 1 vecka på sig att få ut avin ens en gång. När man väl fått avin och begett sig till postkontoret så hittar kärringen inte paketet förens efter 30 minuter. Jag vill ha en riktig post!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-29 07:42

Efter månader av väntan på att personalköpslistorna skulle bli färdiga skickades beställningen äntligen i torsdags. Nu hoppas jag att det blir snabb och smärtfri leverans av min superdrive-12:a. Har jag tolkat den här tråden rätt tycks den ju ha varit lättare att få tag i snabbt än 15-tummaren...

jahaja, nu står det:

Cleared Customs
TAIPEI, TP, TW
27 Nov 2003 06:00

Shipment Picked Up
TAIPEI, TP, TW
27 Nov 2003 13:24

Depart Terminal
TAIPEI, TP, TW
28 Nov 2003 12:30

Undrar var den är nu...hur lång tid tar det från nu tror ni?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-12-01 11:06

Från det att det stod:
Depart Terminal
TAIPEI, TP, TW

på min order, så tog det 4 eller 5 dagar innan jag fick min dator.

ah! bra!
nu står det:

Arrive Terminal
LUXEMBOURG, LU, LU
01 Dec 2003 09:07

julafton kommer tidigt i år

  • Oregistrerad
  • 2003-12-01 16:40

idag ringde inlife - "din dator är här"

lycka!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-02 10:45

1.25 Ghz ALU
vilken skärm!
imponerad - fast då refererar jag till min gamla 550mhz pb

Den som väntar...håll ut kamrater:)

Bevaka tråden