Ja, men det jag menar är väl lite att om de nu vill göra ett allvarligt försök att komma ur piratträsket, så "måste" de erbjuda en lösning som de som sitter på piratversioner väljer.
Nog måste det väl vara så att om man ser på alla unga som lär sig Adobe-programmen under skolåren och hemanvändare som jobbar på hobbynivå (oavsett skicklighetsgrad), så är väl piratutbredningen mer än 90%. Kan inte tänka mig annat.
Nu kanske det är så att den här skaran släpps helt av Adobe och att när de pratar om piratanvändning så menar de inom etablerade företag och professionella användare? Men då har jag missbedömt läget, för jag tänker att de flesta betalar där, men inte alltid är uppdaterade.
I alla fall, det hade varit kul med ett aggressivt, "nu skall alla med på båten pris", men det tycker jag inte $50 är. Och här i Schweiz så kostar det istället för 47CHF, 65CHF vilket motsvarar $69 i månaden.
Av egen erfarenhet vet jag att vissa videoträningssajter tar ca $25-30 i månaden och det har varit en kostnad jag kunnat haft löpande utan att bry mig allt för mycket.