Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

oj! är osX så bra sa han

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan bara instämma i de olkia inläggen. Har själv kört Mac sedan OS 7.5. Som sagt lite TV-reklam vore ju roligt att få se.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Den lär väl vara 32 eller 64 -bit (man väljer att ha eller inte ha ett register som sätter sista fyra byten (?väl? då det är littleendian): och då "alla" applikationer är 32-bit så skulle väl ett operativ i 64-bit vara ganska värdelöst eftersom det väl ändå bara kan använda 32-bit (då övriga byte tas över iom att registret är satt för att kunna köra 32-bit applikationer).

Ja, det kommer verkligen ett XP för AMD64, jag förväntar mig förvisso inte att du ska känna till det som förväxlar BIOS med ett operativsystem

Du är bra jävla fräck som gnäller om huruvida det kommer att vara pure 64-bits när Apple är år ifrån ett dito för G5. ett 64-bits system är ett 64-bits system helt igenom, något som Apple har långt kvar till, för att använda ett av dina favorituttryck; elda för kråkorna är det enda som Apple gör just nu med sin G5'a (och hetsar upp sina okritiska sektanhängare).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 02:00

Varför hänger du här på 99mac om du inte gillar Macen utan tycks föredra Windows XP?

Mr_B_Wisser, vilket passande namn förresten.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 02:03

Huh, jag känner för väl igen stilen och tonen...:eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Varför hänger du här på 99mac om du inte gillar Macen utan tycks föredra Windows XP?

Visa mig ett enda inlägg där jag har skrivit att jag föredrar XP framför OS X. Ni (DU) Mactroll är så lätta att hetsa upp, ni (DU) behöver inte ta allting som en ondskefull konspiration från Microsoft.

Citat:

Mr_B_Wisser, vilket passande namn förresten.

Mongo, vilket passande namn...fö'låt mondo vare visst

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 02:29

Det räcker med att gå tillbaka till ditt förra inlägg i den här tråden:

Citat:

Du är bra jävla fräck som gnäller om huruvida det kommer att vara pure 64-bits när Apple är år ifrån ett dito för G5. ett 64-bits system är ett 64-bits system helt igenom, något som Apple har långt kvar till, för att använda ett av dina favorituttryck; elda för kråkorna är det enda som Apple gör just nu med sin G5'a (och hetsar upp sina okritiska sektanhängare).

Så uttrycker vi oss inte här på 99mac.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 03:01

Mr_B_Wisser, S_W eller Erik Wennerberg. Tick, tack, tick, tack en fet stövel är i analkande Svante...;)

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-10-07 06:42

Jag tror att några här är uppe längre än vad de orkar med;)

• Oregistrerad
  • 2003-10-07 06:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mr_B_Wisser
Ja, det kommer verkligen ett XP för AMD64, jag förväntar mig förvisso inte att du ska känna till det som förväxlar BIOS med ett operativsystem

Eh... ???
[ex.v detta kanske? Trodde jag du visste... ]

Citat:

Har väl inte gnällt om pure, utan bara om nyttan då AMD64 inte kan - efter vad jag vet, men se e ovan - kan blanda 32 bit och 64 bit hur som helst...
Vad jag sa är att när OSX är 64bit så lär vi höra det för då får det kallas Unix

(Om vi lämnar usenet och kollar idg så kan ju j eriksson vara en ny favvorit???)

Senast redigerat 2003-10-07 09:00
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-07 08:14

Ge upp! Datorkrig är _inte_ önskvärt ej heller otrevliga personangrepp. Det gäller samtliga i denna tråd.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Det räcker med att gå tillbaka till ditt förra inlägg i den här tråden:

Så uttrycker vi oss inte här på 99mac.

Jag utrycker mig precis som jag vill och det ska du enbart skita i, alltid ska det finnas någon dryg tönt som ska tala om för andra hur dom ska skriva.

Du har fortfarande inte visat på ett inlägg från mig där jag skriver att jag föredrar XP framför OS X, ska jag ta det som att du erkänner att du ljög?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 02:03

Schas Svante!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
"En gång krashade en Mac när jag använde den, Mac suger." (person som antagligen bara testat Mac OS 8)

Jag måste protestera !!!
Jag kör OS 8 på min Power Mac 8100 !
Och om jag jämför den med allt tidigare och OS 9 med så är 8 stabil, jag kan praktiskt taget slänga den i backen och den fortsätter att tuffa på...
Den är inte snabb, men ... men...
Den är attan så mycket stabilare än både min gamla SE och performa !
Får erkännas att jag inte kört systemen mellan (tror jag ) OS 7.5.3 och OS 8 men visst ! jag kan har missat nått som du upplevt där emellan... OS 8 är attan så mkt bättre än vad övriga datorvärlden "läs utbudet för privatpersoner !" kunde prestera vid samma tidsperiod !

Ledsen om jag förargat någon, men det är min ringa åsikt...

Nu kör jag OS 10.2.8 med vissa små "skalbaggar" som jag försöker undkomma, men snart kommer 10.3 och frälser oss från ondo !

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 02:11

Sant, OS 8 var stabilare än vad 9 nånsin blev...

• Oregistrerad
  • 2003-10-08 06:08
Citat:

Jag utrycker mig precis som jag vill och det ska du enbart skita i, alltid ska det finnas någon dryg tönt som ska tala om för andra hur dom ska skriva.

Skicka privata meddelanden istället för att visa upp din brist på gott uppförande för samtliga på forumet.

• Oregistrerad
  • 2003-10-08 07:56
Citat:

Så länge du fortsätter att bara haspla ur dig skit istället för att ta upp tråden och diskutera så lär du nog få finna dig i att sådant händer - och inte helt obefogat heller om jag får tycka.

En fråga.

När kan Apple tänkas komma med en clean 64 bitars variant av osX?????

Borde inte detta komma relativt snart?

Vad är problemet med att göra ett snarast?

Hur kommer det att fungera med program som är skrivna för 32 bitars?

Finns det alltså ett XP som är clean 64bitars redan eller är det på väg????

Snälla inget krigssnack - jag är enbart nyfiken?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 08:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Sant, OS 8 var stabilare än vad 9 nånsin blev...

Ja, nu när ni säger det så... Mac OS 9 krashade faktiskt mer än OS 8 när jag tänker efter...

Men iaf, vad jag menade var ett exempel på personer som bara testat en gammal Mac och som tror att alla Macar är så (inte för att jag tycker gamla Macar är dåliga, men ändå).
Och så kan de ofta tro att Mac alltid krashar för att det har hänt en gång när de testade en. (Nu menar jag inte ALLA PC-användare, men det finns en del).

Själv har jag motvilligt använt PC ganska mycket och då kan jag nog konstatera att PC är på ett visst sätt. Dock har jag inte testat XP så mycket, så det säger jag inget om.

• Oregistrerad
  • 2003-10-08 08:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
En fråga.
När kan Apple tänkas komma med en clean 64 bitars variant av osX?????
Borde inte detta komma relativt snart?
Vad är problemet med att göra ett snarast?

Tja, det är ju lite kod
Har aldrig sett någon "time line" utan de kommer väl plocka bit för bit allt eftersom det gör nytta och hinns med (80/20 du vet). Det är vad jag tror efter att inte ha sökt informationen specifikt. Kolla på apples sidor om du är extremt nyfiken

Citat:

Hur kommer det att fungera med program som är skrivna för 32 bitars?

G5:an klarar ju att köra 32 och 64 blandat utan problem eller växlar som behöver ställas om...

Citat:

Finns det alltså ett XP som är clean 64bitars redan eller är det på väg????

Clean vet jag inte - eller jo, det är det men hur mycket är det? Kolla på XP64 på MS sidor... Funkar enkom på Intels 64-bit serverprop som inte är x86-kompatibel... Det kan komma något för AMD64 oxå - men den har ju problemet att man får ställa om ett register när man växlar mellan X86-kompatibelt (32-bit) och ej x86-kompatibelt (64-bit), lite likt övergången från 16 till 32 som inte var helt problemfri. Kolla på en länl jag postade ovan om dethär...
Gytter - är så gôtt att sitta på Mac/OSX [/QUOTE]

Bevaka tråden