Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe jiddrar igen

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Brake6
Det borde vara enklare att optimera koden i Cocoa eftersom du får färdiga byggstenar...??

Säg det till de som utvecklar iPhoto

Ytterligare fördelar med Cocoa-utvecklade program är "Tjänster"...

/Brake6

• Medlem
  • 2003-11-09 14:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christofer
Säg det till de som utvecklar iPhoto

iPhoto? Optimera? Moahahahah /*jättegalet ondprofessor-skratt

• Medlem
  • 2003-11-09 16:14

Preview VS PDF Reader... Preview vann på KO

Apple gör en så jävla mycket bättre PDF reader, apple bygger in acrobat i OS,et spöar skiten ur Premier med FPC osv..

Aladob blir kanske lite sura, men att hänge sig till den stora satan känns lite fel.. Jag är lite förvånad över att MS inte hat gjort en egen PDF-variant baserat på .doc

Citat:

Ytterligare fördelar med Cocoa-utvecklade program är "Tjänster"...

/Brake6

tjänster är numera tillgängligt även för Carbon-program, och tillgängligt i åtminstone InDesign CS, de andra CS-programmen har jag inte testat detta i men förhoppningsvis stödjs det även där

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Preview VS PDF Reader... Preview vann på KO

Apple gör en så jävla mycket bättre PDF reader, apple bygger in acrobat i OS,et spöar skiten ur Premier med FPC osv..

Aladob blir kanske lite sura, men att hänge sig till den stora satan känns lite fel.. Jag är lite förvånad över att MS inte hat gjort en egen PDF-variant baserat på .doc

Preview är jäkligt snabb, men i alla andra avseenden så är den ju jäkligt begränsad och har inte ens 5 % av Acrobats funktionalitet. Det är väl olika vad man prioriterar men själv tycker jag funktionalitet är mycket mer värt än prestanda när det gäller PDF. Jag hade jäkligt höga förhoppningar på Preview i Panther och hade tänkt ha den som default-läsare, men jag måste säga att det är en besvikelse att den är så begränsad. Så än så länge så är Acrobat 6 Professional ett solklart val för mig.

Just såna grejer som video och grafik är annars områden där Apple har fenomenala fördelar av att stå för både hårdvara och mjukvara.

Begränsad? Preview klarar i alla fall det som är viktigast mycket bättre än Adobe själv -- skutta igenom dokument som om det vore jesus på vatten.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Preview är jäkligt snabb, men i alla andra avseenden så är den ju jäkligt begränsad och har inte ens 5 % av Acrobats funktionalitet. Det är väl olika vad man prioriterar men själv tycker jag funktionalitet är mycket mer värt än prestanda när det gäller PDF. Jag hade jäkligt höga förhoppningar på Preview i Panther och hade tänkt ha den som default-läsare, men jag måste säga att det är en besvikelse att den är så begränsad. Så än så länge så är Acrobat 6 Professional ett solklart val för mig.

Just såna grejer som video och grafik är annars områden där Apple har fenomenala fördelar av att stå för både hårdvara och mjukvara.

Visst är Preview begränsad, men den skall väl mer jämföras med Adobe Reader?

Reader v.6 är ingen rolig sak. Seg som gammal kola. Att scrolla i bokmärkesfönstret är i praktiken omöjligt. Version 5 är betydligt snabbare.

Fråga. Varför har man flyttat fram/bak-knapparna till botten? Blir massa onödigt vevande med musen:(

/Brake6

Citat:

Visst är Preview begränsad, men den skall väl mer jämföras med Adobe Reader?

Reader v.6 är ingen rolig sak. Seg som gammal kola. Att scrolla i bokmärkesfönstret är i praktiken omöjligt. Version 5 är betydligt snabbare.

Fråga. Varför har man flyttat fram/bak-knapparna till botten? Blir massa onödigt vevande med musen:(

/Brake6

Varför knapparna har flyttats har jag ingen aning om, och jag håller med, den är alldeles för långsam, men när det gäller funktionalitet så bräcker ju även Adobe Reader Preview med hästlängder

• Medlem
  • 2003-11-09 19:03

Man dubbelklickar på en liten PDF på 2 sidor som väger ca 50K... Adobe reader stutsar i dockan... stutsar på.. En stor spalsh lägger sig mitt på skärmen och skymmer alla program... efter ett litet tag så läser den in en massa saker.. efter ca 15 sekunder öppnas reader.... i FULLSKÄRM!!! på bästa PC-manér.. och täcker alla program... Aaaarrrgggggg...

Tack gode Jobs för Preview

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Man dubbelklickar på en liten PDF på 2 sidor som väger ca 50K... Adobe reader stutsar i dockan... stutsar på.. En stor spalsh lägger sig mitt på skärmen och skymmer alla program... efter ett litet tag så läser den in en massa saker.. efter ca 15 sekunder öppnas reader.... i FULLSKÄRM!!! på bästa PC-manér.. och täcker alla program... Aaaarrrgggggg...

Tack gode Jobs för Preview

Om den öppnas i fullskärm så är det för att den aktuella PDF-filen är inställd på att öppnas i fullskärm. Det gör man vanligtvis för PDF:er som ska användas som presentation.

• Medlem
  • 2003-11-10 00:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Om den öppnas i fullskärm så är det för att den aktuella PDF-filen är inställd på att öppnas i fullskärm. Det gör man vanligtvis för PDF:er som ska användas som presentation.

Undrar om inte Nixon menade att Acrobat smäller upp ett fönster som är lika stort som skärmen (och mestadels grått när dokumentet är en vanlig A4a...), inte att det skulle visas i "Helskärmsvy" som det kallas i Acrobat 6-an.

För så beter den sig iallafall på min dator för så gott som alla PDF-filer, och det stör mig till den grad att jag vill utbrista i samma icke-muntra tillrop som Nixon gjorde.

Ska man möjligen tro att Adobe har en policy att deras program ska ta så lång tid att öppna som möjligt? Jag är faktiskt lidelsefullt ointresserad av att läsa exakt vad programmet har för sig under tiden det startar. Nå'n som vet ifall det skulle ha någon praktisk betydelse för starttiden om detta togs bort, eller om det är så marginellt att Adobe bara vill ge oss något att titta på under tiden vi väntar?

Ursäkta. Men det känns jäkla gnälligt här. Visst, det finns massor av fel och problem i Adobes programvaror. Men det bästa är att skicka in det till dom så dom får feedback.

Nuff said.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Ska man möjligen tro att Adobe har en policy att deras program ska ta så lång tid att öppna som möjligt? Jag är faktiskt lidelsefullt ointresserad av att läsa exakt vad programmet har för sig under tiden det startar. Nå'n som vet ifall det skulle ha någon praktisk betydelse för starttiden om detta togs bort, eller om det är så marginellt att Adobe bara vill ge oss något att titta på under tiden vi väntar?

På min iBook G3 tar Adobe Reader exakt 8 sekunder att launcha.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 20:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
det är självklart att man kan jobba proffesionellt på en pc med adobe produkter detsamma gäller ju även avid´s program.

Kan det inte vara så att om fler adobe användare gick över till pc (wintel) skulle de inte ha lika stor konkurens från de program som finns hos Apple.

idvd
dvd studio pro2
Finalcut
imovie

Jag anar också någon sorts "politik" i de här uttalandena! Det var ju inte direkt så att Adobe men myndig ton rekommenderade macen under PCns sängvätande barndomsperiod... (typ innan 1996)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Ursäkta. Men det känns jäkla gnälligt här. Visst, det finns massor av fel och problem i Adobes programvaror. Men det bästa är att skicka in det till dom så dom får feedback.

Nuff said.

Ni får gärna skicka kommentarer till mig, varför inte här genom forumet. Är här, lyssnar, sammanfattar osv.

Tackar - nuff nuff

Mattias Jonsson, Adobe

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 00:21

Rolig grej
Kolla översta skärmdumpen...

Bevaka tråden