Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Skriv gärna ett inlägg och berätta vilken mus du använder ihop med din mac.
Personligen använder jag en Logitech Mouseman Wheel med kula. Fungerar utmärkt än idag med 4 knappar och scrollhjul. Lite av en gammal relik som hängt med sedan min PowerMac G4 sawtooth.
Nya [duckar och gömmer mig] Microsoft [sticker upp huvudet igen] Wireless Intellimouse Explorer 2.0. Köpte den väldigt billigt och den är faktiskt ganska trevlig. Den har oerhört bra batteritid - har använt den i nästan två månader nu och batteriindikatorn har inte rört sig. Batterierna lär kunna räcka mer än ett halvår på den här modellen. Inställningsprogrammet för Mac OS X är också ambitiöst och räcker gott och väl för mina behov och lite till. Lite för stor för min smak dock; det optimala för mina händer vore en trådlös Apple Pro Mouse med skrollhjul (4 riktningar) och två knappar.
Vad för mus som helst bara det inte är en jä*la sladd på den…
Eh... en logitech corcless här och en logitech optical cordless där - gillar den första bäst
edit: glömde ju wacomplattan och ink som används ibland när man har gott om tid och gillar fräck teknik
Hade den först till min PC (funkar bra i spel trots en optisk läsare) men har nu satt den på min Mac. Den har 5 knappar... alla upptagna av exposé etc.
Skrevs ursprungligen av Pär Faschinerande hur många det är som kör med sladd… Vad finns det för fördel med det?
(Mer än batterier som dör hur plötsligt som helst…)
1. Det är billigare med sladd.
2. Vissa trådlösa möss hackar sig fram ryckigt på skärmen, precis som PC-möss. Tex Kenington Pocket Mouse Pro Optical Wireless gör det.
Hemma kör jag MX-500. På jobbet har jag en "Logitech Wheel Mouse Optical med smattrande scrollhjul" som någon så fint uttryckte det. Den blir dock utbytt mot en MX-310 efter nyår.