- Göran K
- Medlem ●
- Uppsala
- 2003-12-22 14:02
AMF pension informerar inte om nedan begränsning innan kontraktet är påskrivet. Se mitt mail och svar.
Hej
Tack för ditt mail. Internettjänsten hos AMF Pension är utvecklad för PC med Windows och Internet Explorer 5.01 SP2 (Service Pack 2 ) eller senare samt Netscape 7.x.
För att kunna kunna behålla våra låga kostnader, försöker vi utveckla enkla produkter. På grund av kostnadsskäl beslöt vi oss för att endast utveckla och testa Internetetjänsten för PC-användare.
MAC har fn mindre än 3 % marknadsandel i Sverige och vi har mindre än 2 % Macanvändare som besöker vår hemsida.
Vi skriver på vår hemsida att Internettjänsten är för PC/Windows användare, men vi måste bli tydligare i vår pappers information.
Om du har ytterligare frågor är du välkommen att höra av dig igen.
Med vänliga hälsningar
AMF Pension
Annika Belin
info_teknik@amfpension.se
http://www.amfpension.se
Din fråga:
Namn: Göran K
Fråga: Hej!
Jag har precis bytt till AMF pension, efter att ha läst er information, gjort analys och jämfört olika alternativ.
Döm av min förvåning när jag får hem info om er internettjänst som kräver att jag är PC/Windows-användare._ Ingenstans i era prospekt framgår det att ni enbart vänder er till PC/Windows världen, något som naturligtvis hade varit en del i min analys._ Att AMF inte har låtit denna begränsning ingå i informationen börjar få mig att undra över om det flera motsvarande brister, både i information, funktionalitet och kanske på andra ställen inom AMF._ Det sista sett ur skuggan av Skandia affären. Det är också av flera skäl mindre lämpligt att utföra privata transaktioner på företagets dator, eller hur.
Fast det kanske är så att ni arbetar intensivt på och snart kommer att introducera en Mac lösning?_ Är det så och när kommer den i så fall?
För er information pågår fortlöpande en diskussion och informationsutbyte om just den typ av användbarhetsbegränsning AMF gjort i och med att ni väljer bort Mac-användarna, som trots allt står för omkring 8-10 % av marknaden._ Dessutom är det en mer aktiv och kunnig grupp än den genomsnittlige PC brukaren._ Följ länken för att följa en diskussion http://99mac.se/forum/showthread.php? s=&threadid=1373&perpage=15&pagenumber=1
Detta är sannolikt en policyfråga hos er och därför är det viktigt att frågan besvaras av den som har policyansvar och inte någon från IT-sidan._ Det är går naturligtvis att bygga system som klarar båda världarna och det finns flera goda och dåliga exempel, även inom finanssektorn.
Med vänliga hälsningar
Göran K