Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Odödliga filer

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
testa norton då?! hade en vän som hade liknande problem....

försökte han tömma papperskorgen med filerna i så hängde sig hela datorn .....(den extremt skrämmande hängningen när en skylt med texter på 10 språk dyker upp)...... han fixade det tydligen med norton...

Jag får testa detta i kväll efter skolan! There is hope...

//fredrik

  • Medlem
  • 2004-01-12 09:38

Det här är inte unikt för OS X, jag råkade ut för samma sak i WinXP.

Jag hakade upp mig på filerna, men det var mappen de låg i som det var fel på. Jag bytte namn på mappen, och då gick det att slänga filerna. I XP kraschade explorer varje gång jag öppnade mappen, så det var klart frustrerande.

  • Medlem
  • 2004-01-20 22:23

Efter att ivrigt läst igenom hela denna tråd i jakt på lösningen på detta irriterande fenomen undrar jag: Om jag har en dator som inte kan starta upp i 9:an, har jag bara alternativet formatera om hårddisken kvar...??? Det suger i så fall...

Innan jag skulle formatera hårddisken skulle jag testa alla verktygsprogram jag kom över. DiskWarrior har räddat mig från underligheter, och det var mycket bättre än att formatera om.

Det finns verkligen mycket att prova innan formatering, så det ska nog inte vara nödvändigt. Det är bara det att i nuläget är att boota i OS 9 ett av de enklare sätten att lösa problemet på. Men mer avancerade finns: http://www.ittepic.edu.mx/eBooks/computacion/80oreilly/books/unix2/upt/ch23_11.htm

  • Medlem
  • 2004-01-25 18:59

Har en extern firewire disk som är ny formaterad och ett nytt system 10.2 installerat. Efter att ha bootat på firewire disken och skapat ett nytt konto så kan jag inte kasta några filer då dyker följande meddelande upp:
Åtgärden kan inte utföras eftersom du inte har tillräcklig behörighet för "501".
Att använda terminal verktyget
rm -r /Users/konto/.Trash
funkar men så fort det ska kastas någon ny fil så dyker meddelandet upp igen
Vad är nästa steg?

Bevaka tråden