Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Powerbook G4

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av el gringo:

å andra sidan kan dom ju inte säga ngt annat. hur hade det sätt ut om dom sa:

"yes - the PB G5 will arrive shortly"...hur kommer försäljningen på bärbart se ut...

Sant, men samtidigt måste man vara realist. Räkna inte med en PB G5 före jan 2005.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-07 13:35

12" i Luxemburg!

Är det någon som fått 12"? förrutom USA-import av el gringo..

  • Medlem
  • 2004-05-07 15:07

Nu har jag lagt upp CocoaBench-testresultatet för min 15,2"PB@1,5GHz i Testa din Macintosh med Cocoa Bench-tråden.

Instämmer...antagligen kommer PB G5 under 2005. Men, samtidigt undrar man ju vad dom skall stoppa in i PB'erna innan dess. Kan dom skrämma upp G4an högre än 1.5 ghz!?

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Sant, men samtidigt måste man vara realist. Räkna inte med en PB G5 före jan 2005.

Ursprungligen av el gringo:

Instämmer...antagligen kommer PB G5 under 2005. Men, samtidigt undrar man ju vad dom skall stoppa in i PB'erna innan dess. Kan dom skrämma upp G4an högre än 1.5 ghz!?

Jag tror faktiskt att de kan skrämma upp den ännu snabbare. Det tar lite tid, men Efterfrågan på PowerBooks är ännu hög och det råder en brist på G5 processorer. Dåtror jag mer på dualproppar i kommande powerbooks...

  • Medlem
  • 2004-05-08 16:48

Ville bara säga att jag älskar min nya PowerBook. :):):)

My preeeciousss!

  • Medlem
  • 2004-05-08 16:52

Nu har jag faktiskt lyckats med bedriften att installera Lotus Notes 6.5 och synka den mot företagets emailadress. De som har jobbat med Notes vet nog vad jag pratar om.
Funkar fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-08 17:10
Ursprungligen av 3OPAH:

Ville bara säga att jag älskar min nya PowerBook. :):):)

My preeeciousss!

Fick min igår eftermiddag. Jag är också grymt nöjd.

Måste nämna att ljudet är imponerande för att vara bärbar, jag har tidigare haft en TiBook 400Mhz och ljudet var inte alls lika bra. Nu kan man ju lira musik utan att behöva koppla in högtalare. HD låter ingenting, datorn är helt tyst och tangentbordet är även det bättre än dom tidigare som satt på TiBook.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 15:24

Beställde min 15" superdrive 128VRAM och 5400RPM i onsdags. Kunde inte beställa fören jag fått veta av försäkringsbolaget om de ersatte min förra 15" superdrive. e gjorde nästan det, får lägga ut några tusen till men jag är glad ändå, får ju en 4x superdrive istället för en superseg 2x. Tyvärr så har jag ingen koll på vart den är eftersom jag köpte min på en apple pro store. men men, två veckor sa de iaf.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 15:28

Jaaaaa! Gud är stor! Jag har fått tolv tum kärlek levererat til mig idag! Tror aldrig jag hoppat upp ur sängen så fort som när budet ringde på dörren. Den är alldeles underbar. Liten, tyst, snygg, snabb. Något vassa kanter kanske.
Lite märkligt dock att när jag ringde till TNT igår hade de inte den i sitt system och enligt spårsidan hade den aldrig lämnats över till dem när den kom till Luxemburg. Skit samma, den är här och det är allt som betyder något.

12" Powerbook? Min blir generellt varmare än min tidigare iBook 800 G3 och fläkten går definitivt på oftare...och hd'n har tendens till att låta mer :rolleyes:

Ursprungligen av Doktor G:

Jaaaaa! Gud är stor! Jag har fått tolv tum kärlek levererat til mig idag! Tror aldrig jag hoppat upp ur sängen så fort som när budet ringde på dörren. Den är alldeles underbar. Liten, tyst, snygg, snabb. Något vassa kanter kanske.
Lite märkligt dock att när jag ringde till TNT igår hade de inte den i sitt system och enligt spårsidan hade den aldrig lämnats över till dem när den kom till Luxemburg. Skit samma, den är här och det är allt som betyder något.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 16:14

Har TNT samma smidiga lererans rutiner som posten, dvs att de först chansar på att man är hemma och efter det ringer upp och bokar tid?? Jag är sällan hemma mellan 8:00 och 19:00 så det vore ju nice om det gick att boka upp nåt från början.

mvh jensa

Suck...

ringde Apple Store och min iBook dröjer. Köpte med en kabel och adapter och de kommer från andra delar av världen sade hon. Det stod att de skickades tillsammans och de samlas upp i "Central Europe" innan de kan skeppas vidare.

Räknar alltså med tre veckor nu.

T

Körde en demo av salling clicker där man fick 30 klick gratis. Blev fast och var tvungen att köpa direkt. Dåligt dock att om man bor i USA kostar det 160SEK, bor man i Sverige, ja då är det ju 25% moms på priset.
Det fick i alla fall vara värt det

Måste säga att den är hur tyst som helst, även när hårddisken arbetar för fullt.

  • Medlem
  • 2004-05-08 17:04

Jag håller med. Den är väldigt tyst. Hårddisken hörs väldigt lite även den jobbar för fullt och i går kväll tror jag att fläkten var i gång lite granna, jag körde ganska hårt med min PB, men den hördes så lite så det är helt otroligt. Jag är väldigt nöjd.

  • Medlem
  • 2004-05-08 17:06

Vilken telefon använder du med Salling förresten? Jag måste också skaffa Salling.

Jaaa, ... mera godis.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-08 22:36
Ursprungligen av 3OPAH:

Vilken telefon använder du med Salling förresten? Jag måste också skaffa Salling.

Jaaa, ... mera godis.

mmm... hög impfaktor att kunna sköta musiken från soffan på party... Inga mer tokhögar av cd´s utan fodral med vinfläckar

3OPAH, en SE T610 som dessvärre måste firmware-uppdateras för att få bort lite sjukdomar. Programmet har sjukt hög vill-ha faktor

  • Oregistrerad
  • 2004-05-08 22:32

Håller absolut med er. Salling är verkligen ett exceptionellt bra program och jag är också fast efter att ha testat det i ett dygn. Synd dock att det är så svårt att hitta ett serienummer, blir väl illa tvungen att göra Jonas S lite rikare

Ursprungligen av Doktor G:

Håller absolut med er. Salling är verkligen ett exceptionellt bra program och jag är också fast efter att ha testat det i ett dygn. Synd dock att det är så svårt att hitta ett serienummer, blir väl illa tvungen att göra Jonas S lite rikare

Det är lätt värt det, KÖP!

Ursprungligen av Ductic:

Det är lätt värt det, KÖP!

Bara jag som tycker Romeo är mycket trevligare och helt gratis?

Min PowerBook tycks aldrig komma...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-05-09 17:28

Blir ju lite sugen på att byta min PB 12 867mhz, tror ni det är stor skillnad i fart med senaste processorn? Upplever ibland att min processor ligger på liter för mycket belastning.. Har även 640mb så där borde det ju inte vara något större problem.

frågan är om det är lönt? jag hade nog väntat lite till...det är ju inte helt omöjligt att det kommer en G5 om 6-9 månader...

Ursprungligen av Robban B:

Blir ju lite sugen på att byta min PB 12 867mhz, tror ni det är stor skillnad i fart med senaste processorn? Upplever ibland att min processor ligger på liter för mycket belastning.. Har även 640mb så där borde det ju inte vara något större problem.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-05-10 09:37
Ursprungligen av el gringo:

frågan är om det är lönt? jag hade nog väntat lite till...det är ju inte helt omöjligt att det kommer en G5 om 6-9 månader...

Det är nog så jag tänkt, men prylgalen som man är...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 09:17

Någon som vet om det blir någon bullerskillnad om man väljer den snabbare hårddisken till PB? Ni som säger att att era nya PB är så tysta vilka hårdiskar har ni?

  • Medlem
  • 2004-05-10 10:16
Ursprungligen av varglarsen:

Någon som vet om det blir någon bullerskillnad om man väljer den snabbare hårddisken till PB? Ni som säger att att era nya PB är så tysta vilka hårdiskar har ni?

80GB@5400rpm
Nja, ... den är inte helt dödstyst. Det susar lite granna i bakgrunden men det hörs väldigt lite.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 11:39
Ursprungligen av 3OPAH:

80GB@5400rpm
Nja, ... den är inte helt dödstyst. Det susar lite granna i bakgrunden men det hörs väldigt lite.

Tror du att det någon skillnad mot den långsammare?

  • Medlem
  • 2004-05-10 11:54
Ursprungligen av varglarsen:

Tror du att det någon skillnad mot den långsammare?

Svårt att säga men jag skulle vilja tro att om det finns nån skillnad då skulle du behöva ett ljudisollerat rum för att höra det. ... Hur ofta är man där?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 12:05
Ursprungligen av 3OPAH:

Svårt att säga men jag skulle vilja tro att om det finns nån skillnad då skulle du behöva ett ljudisollerat rum för att höra det. ... Hur ofta är man där?

Plus att man genom att välja en snabbare disk rimligtvis borde vinna rätt mycket i prestanda på skrivning/läsning och swappning.
Men hur blir det med batteritiden - antar att man tappar lite med en snabbare disk!!? Kommer jag att kunna se hela Fletch på tåget mellan gbg - sthlm *orolig*

/jensa

  • Medlem
  • 2004-05-10 12:27
Ursprungligen av schmuck:

Plus att man genom att välja en snabbare disk rimligtvis borde vinna rätt mycket i prestanda på skrivning/läsning och swappning.
Men hur blir det med batteritiden - antar att man tappar lite med en snabbare disk!!? Kommer jag att kunna se hela Fletch på tåget mellan gbg - sthlm *orolig*

/jensa

Jag får ut drygt 3 timmar på mitt batteri under relativt hård körning. Räcker precis för "direkttåget".

Bevaka tråden