Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Powerbook G4

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-05-05 13:57

Det är i alla fall ett tecken på att det kommer gå fort nu.

låt oss hoppas det.. tnt brukar ha lite fart under sandalerna

Hos ape-trackern står det såhär för mig nu:

05 may 04 	91 00 	delivered to third party 	Apple Shanghai 	 
03 may 04 	30 10 	departed direct 	KN Luxemburg 	 

Jag slåss med Emophic

  • Medlem
  • 2004-05-05 14:18

Oj oj oj, ... nu börjar det hända grejer. (Det finns hopp för mig också?)
Uppdaterar racingställningen på en gång.

... kommer strax.

Haha, detta är så nördigt men så underbart! Jag följer tråden med spänning, Heja Heja!

Någon som har någon väska att rekommendera? Ryggsäck helst.
Funderar på en Boa.XL från Booq men jag vet inte.

  • Medlem
  • 2004-05-05 14:44

Jag använder en Trunk&Co.

  • Medlem
  • 2004-05-05 16:03

Nu är statusen för min PB "truck arrived at final destination" och "Product source" har ändrats från "KN Luxemburg" till "Apple Shangai".
Har "lastbilen" vänt till Kina månne? LOL
Vet inte hur jag ska tolka detta, ligger jag sist nu i "racet"?

satt och lekte med min nya 12" Pbook igår...riktigt kul

  • Medlem
  • 2004-05-05 16:22
Ursprungligen av el gringo:

satt och lekte med min nya 12" Pbook igår...riktigt kul

Din gottegris!
Du är i alla fall diskad från "racet"! Ha ha!

  • Medlem
  • 2004-05-05 16:33

Hos mig står det bara "truck arrived at final destination" - "Apple Shangai".

Ser nu att "04 may truck arrived at final destination KN Luxemburg" har klämt in sig i min lista.
"05 may delivered to third party Apple Shanghai" står dock kvar. Var det lika för dig 3OPAH? Eller hade du Shanghai på båda?

jag har samma som er båda också :).. verkar som dom uppdaterar sidan retroaktivt eller?

kände mig orättvis behandlad så jag kände för att retas lite

min första reaktion är att den låter mer än min iBook 800 G3...hårddisken arbetar mer och man kan höra ett svagt sus. ibooken var HELT tyst :rolleyes: - annars är den gedigen, snygg och relativt rapp för 256 MB ram. ser fram emot att stoppa i 512 till...

  • Medlem
  • 2004-05-05 16:40
Ursprungligen av el gringo:

kände mig orättvis behandlad så jag kände för att retas lite

...

Bra att du talar om vad du känner. Om jag har behandlat dig illa på något sätt då ber jag om ursäkt.
Jag tänte att allt detta är bara nörd-skoj.

Ursprungligen av el gringo:

min första reaktion är att den låter mer än min iBook 800 G3...hårddisken arbetar mer och man kan höra ett svagt sus. ibooken var HELT tyst :rolleyes: - annars är den gedigen, snygg och relativt rapp för 256 MB ram. ser fram emot att stoppa i 512 till...

Hårddisken kommer kanske att "lungna ner" sig när du stoppar in mer minne? Fast suset kommer nog bli kvar. Vad har du för varvtal på den?

sikket stolpskott av oss andra :).. är han medlem så låt han få den fiktiva pokalen

btw.. min TNT tracking är igång nu

  • Medlem
  • 2004-05-05 17:26
Ursprungligen av Emophic:

btw.. min TNT tracking är igång nu

Vad säger den? Var är din PB?

*sighs*.. den säger bara att dom plockat upp den och att den fått ett Consignment nummer :/.. men det kommer väll

  • Medlem
  • 2004-05-05 17:42

Ups! Nu fick jag "consigment" numret. Jag "hoppade över" några steg hos apecode.com!? Nu hopps jag på en underbar helg.

Racet då!?

Om LordLondons kompis inte är 99mac medlem då borde ställningen bli:

1 plats Emophic - fick consigment-numret först
2 plats 3OPAH - fick consigment-numret efter Emophic
3 plats Ductic - status "delivered to third party"
4 plats Anders - tid 13:17 (lite osäker, Anders har inte hört av sig på ett tag)
5 plats Cassiopeja - tid 14:17

Nu ringer kompisar, ska ut å ta en fika på stan i det fina vädret. Kan inte bevaka tråden på ett tag.

hahaha =).. din buse ;).. vilket nummer ringde du?

klart racet fortsätter

  • Medlem
  • 2004-05-05 20:27
Ursprungligen av Emophic:

hahaha =).. din buse ;).. vilket nummer ringde du?

klart racet fortsätter

020-960960

Jasså, så fort man är borta från datorn händer saker
Har dykt upp på TNT här med

Jag tycker vi kan kräva bildbevis när vinnaren poserar med paketet

  • Medlem
  • 2004-05-05 20:30
Ursprungligen av Ductic:

Jasså, så fort man är borta från datorn händer saker
Har dykt upp på TNT här med

Jag tycker vi kan kräva bildbevis när vinnaren poserar med paketet

Absolut. Min digitalkamera står och väntar. Det kommer bli datorporr.

Detta dök upp på TNT

05 May 2004 	19:15 	Eindhoven 	Consignment Received At Transit Point 

Dags för lite innebandy...

  • Medlem
  • 2004-05-05 20:26

I'm back.

  • Medlem
  • 2004-05-05 20:33
Ursprungligen av Ductic:

Detta dök upp på TNT

05 May 2004 	19:15 	Eindhoven 	Consignment Received At Transit Point 

Dags för lite innebandy...

Konstigt nog men nu slår jag dig med fyra minuter, ... du ledde ju i Luxemburg med 22 minuter.
Bevis nedan.

  • Medlem
  • 2004-05-05 20:37

Fler som har tider att rapportera innan vi gör en sammanställning för racet inför kvällen?

Den här tråden har väl inte spårat ut, ... eller? Vi snackar ju fortfarande nya Powerbooks.

Konstigt konstigt Kanske kan dem komma imorgon? Har labb på eftermiddagen men ringer dem innan så sticker jag direkt och är hemma 5 minuter efter

Batterierna till kameran är laddade

Jag citerar LL Cool J; "Don't call it a comeback". Jag är fortfarande med i racet.

Även om jag inte synts på 99mac idag så har arbetsdagen på kontoret mest handlat om att trycka reload på Apecode och TNT. Anyhow; lådan lämnades över till TNT idag och dök upp i deras trackingsystem. Tyvärr har jag inga tidkoder att dela med mig av; allt jag vet är att den är på väg mot Göteborg. Och eftersom min utkörningsadress är ett kontor i centrala stan så räknar jag med att få den åtminstone en halvtimme före 3OPAH som sitter uppe i förorten Landala. Ductic i Linköping lär inte ha en chans.

Nu går racet över i en spurtfas och min fråga till medtävlarna är; vilken chafför har ni valt? På Applestores tracking-sida står det att min låda nu signerats av "The following items signed for by: CMR 6051954", vilket jag misstänker är en kod för en budbil.

I väntan på målgången kan jag rekommendera The Great Race från 1965: http://imdb.com/title/tt0059243/

Bevaka tråden