Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kan du läsa MacWorld på Macen

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-06-15 22:00
Ursprungligen av Martin Belak:

Japp, man har kvar tidningarna man köpt på sin disk.

/M

Då låter det riktigt intressant. Hoppas att fler och fler tidningar gör likadant

PDF-formatet medger långt större möjligheter att begränsa distributionsrättigheter och möjligheter än vad Zinio gör. Beskrivningar av detta finns bl.a. här

http://www.adobe.com/security/main.html

Det mest spännande tillskottet finns i Adobe Policy Server, som inte bara kan begränsa rättigheter, utan också återkalla dem - efter att dokumentet distribuerats!

http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressreleases/200402/021704POLICYSERVER.html

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-06-15 16:39

Den enda nackdelen jag kan se är att jag fortfarande föredrar att läsa en papperstidning i sängen framför att ha min powerbook på magen.
Sen vill jag inte heller dra med datorn på toaletten
Men det är väldigt skönt att slippa ha alla gamla tidningar liggandes och man slipper dra iväg till pappersinsamlingen med dem när man tröttnat på högarna.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-15 18:54

även om jag gillar fysiska tidningar mer än elektroniska så skulle jag nog tänka mig att prenumerera på macworld i detta nya format. vanligvis så vill jag känna på tidningen, pappret, lukten.. men i macworlds fall så kan jag tänka mig att ha tidningen enbart på datorn. jag har på senare tid blivit tveksam till om jag vill fortsätta prenumerera på sveriges mactidning. de flesta nyheter och tips&trix får jag från macfeber och 99mac, gratis.. tidningen fyller så ingen uppgift för mig. ibland finns det dock intressanta tester och reportage som man gärna vill läsa. så en billigare version som jag har på datorn låter intressant.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-06-15 22:24

Trist när det inte fungerar..Laddade ner zinio efter ha beställt prenumeration på macworld men zinio reader kraschar hela tiden så fort jag ska öppna tidningen?? Någon som upplevt liknande eller har tips på lösning? Har mailat deras support.

• Medlem
  • 2004-06-15 22:25

Lär inte risken bli att om tidningen blir digital så kommer den att spridas som pdf till alla som inte längre orkar prenumerera när man nu kan få tag i den så enkelt?

• Medlem
  • Gällivare
  • 2004-06-16 23:07

Kul att det börjar röra sig mer på eBook/eMagazinefronten. Men på något sätt känns det som att Apple hade behövt göra en insats och släppa den beryktade iBrary, så att det det blir enhetliga och vettiga DRM, jmf med iTMS!

Själv är jag döless på papperstidningar som tar massa plats och fördärvar miljön, så mycket smidigare att ha allt sökbart online på hårddisken. Men det som saknas mest för att få eBook/eMagazines att lyfta är en vettig eBookläsare, en tablet med skärm på minst 200dpi som man kan sitta och bläddra i vid frukostbordet, snälla Apple ge oss detta, helst på WWDC om 1,5 vecka...

Bevaka tråden