Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här har jag apples tangentbord och mus inkopplad i imacen, gillar mitt Logitech S530 set men drivisarna är vl inte helt funkis så när jag tröttnar på dem så byter jag ett tag till apple grejorna.
en annan sak, jag är blir inte 40 förrän nästa sommar, men snäll fru som man har fick jag köpa mig en iMac redan i år

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 22:42
Ursprungligen av Gusten68:

Här har jag apples tangentbord och mus inkopplad i imacen, gillar mitt Logitech S530 set men drivisarna är vl inte helt funkis så när jag tröttnar på dem så byter jag ett tag till apple grejorna.
en annan sak, jag är blir inte 40 förrän nästa sommar, men snäll fru som man har fick jag köpa mig en iMac redan i år

Väldigt stiligt arrangemang. iMacen är otroligt snygg tycker jag. Har haft första versionen av Intel-iMacen, en 20-tummare. Väldigt tyst är den också...

Ursprungligen av Reisan:

Väldigt stiligt arrangemang. iMacen är otroligt snygg tycker jag. Har haft första versionen av Intel-iMacen, en 20-tummare. Väldigt tyst är den också...

Tack tack!!

Snabbare dator än så behöver jag definitivt inte än på länge
och det är utan tvekan det finaste dator jag ägt någonsin och då har jag "varit med dator" sen 1989...

Började med amiga 500, -> A2000 -> A4000 -> DELL 486 -> ett antal PC hemma byggen -> Mac mini -> iMac
Så roligt som jag har haft med macarna det har jag inte haft med en dator sedan min Amiga 2000 (och det är nog den dator jag ångrar mest att jag sålde) och nu är jag fast för Mac och ångrar att jag inte bytte tidigare.
(ja datorer är mitt stora fritidsintresse)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 22:53
Ursprungligen av Gusten68:

Tack tack!!

Snabbare dator än så behöver jag definitivt inte än på länge
och det är utan tvekan det finaste dator jag ägt någonsin och då har jag "varit med dator" sen 1989...

Började med amiga 500, -> A2000 -> A4000 -> DELL 486 -> ett antal PC hemma byggen -> Mac mini -> iMac
Så roligt som jag har haft med macarna det har jag inte haft med en dator sedan min Amiga 2000 (och det är nog den dator jag ångrar mest att jag sålde) och nu är jag fast för Mac och ångrar att jag inte bytte tidigare.
(ja datorer är mitt stora fritidsintresse)

Ja, jag har också haft datorintressen sen slutet av 80-talet. Jag är också nöjd med Mac sen jag byta. Känner inte för att äga en PC igen. Får ändå använda PC på jobb, så det räcker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 22:39
Ursprungligen av Gusten68:

Är hemma, det är en stycken mini och en stycken imac (då räknar jag inte frugans mini)
det bredvid imacen är en lacie 250 gig disk som jag har som backupdisk till imacen och ska ha den till timemachine. Innan jag hade iMacen så hade jag den disken som bootdisk till minin, gick snabbare att boota från en 7200varvs firewiredisk än den inbyggda 4200varvaren. det är en G4 mini av första generation utan något extra som blåtand eller superdrive, 512mb ram är det i den dock. iMacen är en 40-års present från frugan
den är 20" med 2,5gig ram och rackarns vilken fartskillnad mot G4:an
att rippa en dvd med handbrake på minin går på cirka3,5 timmar på iMacen mellan 30-40 minuter det går "tokfort"!!! (appropå tokfort sitter jag på bredbandsbolaget med 100mbit i väggen routern begränsar mig dock till cirka 76mbit om jag kör trådbundet)
har en snygg bild till på bordet ur en annan vinkel.. ska göra i ordning den och lägga upp den med.

Ok, najs litet hemkontor slash arbetsplats. Ja, stor prestandaskillnad mellan din mini och imacen. Har själv haft två bärbara G4:or tidigare och märker också väldigt stor skillnad i prestanda med min nuvarande. Smart drag att boota via FW från en snabbare extern disk.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-28 17:11

Coolt med L-format skrivbord!

Ursprungligen av Adzam 1:

Coolt med L-format skrivbord!

Tack!

Ja det blev bra, är ikea vika/amon lösa skivor och ben, gick inte alls på många hundringar,
att de sen är snyggt mac-vita hjälper ju till

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-28 17:19

Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga, och postar härmed mina bilder genom Flickr så alla kan se dem. Kommentera gärna resten av mina bilder. ;D

http://www.flickr.com/photos/adamklingspor/929007944/

http://www.flickr.com/photos/adamklingspor/928163785/in/photostream/

http://www.flickr.com/photos/adamklingspor/928161327/in/photostream/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-28 22:13
Ursprungligen av Adzam 1:

Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga, och postar härmed mina bilder genom Flickr så alla kan se dem. Kommentera gärna resten av mina bilder. ;D

http://www.flickr.com/photos/adamklingspor/929007944/

http://www.flickr.com/photos/adamklingspor/928163785/in/photostream/

http://www.flickr.com/photos/adamklingspor/928161327/in/photostream/

Mysig gillestuga du har! Trevligt inrett.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-07-28 22:29
Ursprungligen av Adzam 1:

Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga, och postar härmed mina bilder genom Flickr så alla kan se dem. Kommentera gärna resten av mina bilder. ;D

http://www.flickr.com/photos/adamklingspor/928161327/in/photostream/

Hyllan som är format som ett "L", var har du hittat den? Den va grym!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-29 14:00
Ursprungligen av theoo:

Hyllan som är format som ett "L", var har du hittat den? Den va grym!

Finns att köpa på Designtorget.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-28 23:26

Reisan: Tack så mycket!

theoo: Svårt att säga. Vi köpte natduksbordet i nån designbutik i Norrköping. Om du har en design/heminredningsbutik där du bor; kolla där!

EDIT: http://www.mazeint.nu/nr.one_maze.html

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-29 00:28

Min första bild som postas här. se hur det går.

Men ser ungefär ut så här nu, förutom att står en PC under skrivbordet för ibland har man lust att spela :). Dock används macen mest, haft den 1 månad och är hur nöjd som helst
Skärmen är en plåga, känns som man får tinnitus av den. Får för sig att pipa högt ibland. Måste köpa mig en TFT sen på kanske 22".

  • Medlem
  • 2007-07-29 14:20

Är inte det en G4 vindtunnel? Ser i alla fall inte ut som en PC.

Ursprungligen av Zappy:

Min första bild som postas här. se hur det går.

Men ser ungefär ut så här nu, förutom att står en PC under skrivbordet för ibland har man lust att spela :). .

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-29 15:32

Hehe jo det är det, menade att just nu är det en PC inne i hörnet nu också Bilden är 2 veckor gammal eller nått

  • Medlem
  • 2007-07-30 00:13

Ja annars var det väl en PC laptop som stod på skrivbordet på bilden eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-30 11:25

Japp :). Blir ny bild sen när jag ordnat kablarna. Köpa upphängaren på IKEA till sladdarna. Blir lite trassligt med 3 datorer. Men får leta en KVM-switch så man slipper använda 2 tangentbord och 2 möss som jag har just nu

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-03 14:32

Har haft denna arbetsplats i 2,5 år men måste erkänna att jag inte har suttit mer än 10 timmar vid den. Som de flesta andra med bärbaradatorer så blir det lätt hänt att datorn hamnar i soffan istället för på skrivbordet. När jag väl arbetar så går jag oftast till Campus-biblioteket istället att att undvika att felkällor och störande saker hemma

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-03 14:37

Ser riktigt trevligt ut, snygg väggmålning

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-03 20:31
Ursprungligen av willhaven1980:

så nu har jag inte städat och så men typ så här ser det ut nu

Vad tycker du om logitech tangentbordet? är det något du rekomenderar?

Ursprungligen av Rasmus86:

Vad tycker du om logitech tangentbordet? är det något du rekomenderar?

Jag hoppar in här med mina synpunkter på Logitech S530 desktop for mac,
har blandade erfareheter av det, hårdvaran håller mycket hög klass, väldigt skönt tangentbord att skriva på och många smarta funktioner.
Musen är ju en lasermus ochså med många funktioner och skönt och avslappnat grepp.
Dock upplever jag musen som alldeles för tung, men det är väl ett pris man får betala för att släpa runt på batterier i magen på musen
Synd att de inte är blåtand så man slapp ta upp en usb-port med radiomottagaren, sen finns det ju inga usb-portar på tangentbordet av förklarliga skäl.

Allt som allt klart värt pengarna bra byggda grejor med fin mackänsla.

Men! Drivrutinerna har för mig inte funkat helt klockrent, ibland tappar den kontakten och talar snällt om att det inte finns några logitechenheter i närheten. och ibland så kan den få för sig att jag trycker på andra knappar än vad jag egentligen gör.
Det drar ju tyvärr ner intrycket på annars så bra byggd hårdvara.
Så för tillfället kör jag med det tangentbord och mus som följde med iMacen bara för att jag hatar drivrutiner som strular...
Kanske det hela beror på att iMacen stör signalerna då jag har mottagaren på baksidan av datorn... kanske ska prova att sätta den i den lilla hållaren som följer med...

Blev lite längre det här än jag hade tänkt mig, men då har du fått lite input om grejorna i alla fall..

Ursprungligen av Rasmus86:

Vad tycker du om logitech tangentbordet? är det något du rekomenderar?

bara haft det i 1 dag så jag har inte upptäckt några flaws. tangentbordet är rikigt najs och jag gillar musen oxå. glider fint förutom efter 5h datorspelanade och den blir lite svettig haha! MM var inget alternativ för mig heller men jag tycker nog att tangenbordet är bättre än musen om man säger så men men..

mycket tjusigt...stilig dam också

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-04 18:50

Precis flyttat in en ny lägenhet med damen, inte fått upp något på väggarna och inga gardiner, och lite småpyssel som ska fixas, men skrivbordsdelen ser ut såhär just nu.

Tryck på bilden för en större bild

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-04 18:54
Ursprungligen av Sidde:

Precis flyttat in en ny lägenhet med damen, inte fått upp något på väggarna och inga gardiner, och lite småpyssel som ska fixas, men skrivbordsdelen ser ut såhär just nu.

Tryck på bilden för en större bild

Sidde, Sidde, Sidde... Jag hoppas att du använder den där'a trästolen endast i väntan på att din riktiga, ergonomiska kontorsstol ska komma till din nya lägenhet... Annars såg resten trevligt ut.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-04 18:57
Ursprungligen av Reisan:

Sidde, Sidde, Sidde... Jag hoppas att du använder den där'a trästolen endast i väntan på att din riktiga, ergonomiska kontorsstol ska komma till din nya lägenhet... Annars såg resten trevligt ut.

Jag kommer nog köpa en ny kontorsstol, men först ska jag hosta upp 20papp från en fattig studentbörs för att köpa nya 24" imacen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-04 19:35
Ursprungligen av Sidde:

Jag kommer nog köpa en ny kontorsstol, men först ska jag hosta upp 20papp från en fattig studentbörs för att köpa nya 24" imacen.

Ojdå, så fattig va inte den studenten som kan hosta upp 20 smala. Men ett himla bra köp! Den e grymt snygg, kompakt och bra! Hade haft kvar min iMac om jag inte fått storhetsvansinne!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-08-05 23:57

Min setup

Min "setup", försöker undvika arbetsmiljö med "skrivbordssetup" hemma eftersom jag får nog av det på jobbet

Har sett att ni diskuterat lådor för att gömma kablar, kontakter och nätdelar.
Så här är mitt biddrag nedan; står på 4 gummifötter, 2 hål på undersidan för att leda ut kablar, lådan är av metall för att leda bort värme, sedan är locket av snygg furu med hål för ventilation samt för att kunna låta en eller två laddningskablar sticka upp vid behov för laddning av mobil eller nintendo ds.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-06 00:31

Fv02: Imponerande!

Bevaka tråden