Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS 10.3.5 nu tillgänglig

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-08-09 23:24

Så. Då var det installerat och klart...

Mac OS 10.3.5 nu tillgänglig

Mac OS 10.3.5 är nu tillgänglig i programuppdateraren. Apple själva beskriver uppdateringen såhär:

10.3.5-uppdateringen ger Mac OS X 10.3 "Panther" förbättrad funktionalitet och ökad stabilitet och rekommenderas för alla användare.

Några viktiga förbättringar:
- förbättrat stöd för NTFS-formaterade enheter
- förbättrad tillförlitlighet för användarinloggning och anslutande av hemkataloger i nätverksmiljö
- uppdaterade grafikdrivrutiner för ATI och NVIDIA
- förbättrad Bluetooth-kompatibilitet för Apple Wireless Keyboard, Apple Wireless Mouse och Bluetooth-telefoner
- förbättrad kompatibilitet med FireWire- och USB-enheter
- förbättrad typsnittshantering
- uppdateringar av programmen Mail och Bildinsamling
- förbättrad kompatibilitet för program från andra tillverkare
- tidigare fristående säkerhetsuppdateringar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 02:25

sweet.

har kört på den nu några timmar och de går finfint... har däremot inte upptäckt någon som helst skillnad än så länge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 06:09

inte jag heller.

Hm, när jag kom för långt bort från mitt blåtandstangentbord stod det inte längre "Connection lost" utan någon fras på svenska. Nyhet i 10.3.5?

För mig var det ett rent fiasko.

- Min Sony-skärm slutade fungera, dvs Display Manager föreslår nuemra helt omöjliga upplösningar så skärmen blir svart om ett spel ställer om upplösning.
- Datorn blir inte längre tyst vid vila. Fläkt eller hårddisk eller båda fortsätter surra.

Skräp! Jag vill backa!

  • Medlem
  • 2004-08-12 09:37

Verkar alltid vara en hel del strul med OS X uppdateringarna, skärpning Apple! Annars drar man ju sig för att uppdatera och hur blir säkerheten då?

Ett problem till: Classic fungerar sämre igen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-12 19:28

För mig var uppdateringen perfekt!

Ett problem jag haft med apple dvd player, att det blir "rutor" i filmen försvann. Dessa kom efter 10.3.1 uppdateringen och frammåt tills nu. Funkade fint i 10.2.8 & 10.3.0

Men nu funkar det fint igen!

Tror att det är drivrutinen till mitt ati radeon 9800 pro som uppdaterats, en del andra grafiska problem verkar också ha försvunnit, som att ikoner ändras & blir knas.

Klockan är 1:20 och allt är okej här.

  • Medlem
  • 2004-08-13 05:56

Här är allt helt ok också, glömde dessutom att fixa med behörighetsreparation vid uppdateringen....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 10:43

En skum grej som hänt hos mig efter uppgraderingen är att jag inte längre får upp min os9-systemmapp som alternativ i startskiveinställningarna. Förstår inte riktigt hur uppgraderingen skulle kunna vara orsak till detta, men faktum är att det fungerade som det skulle före jag uppgraderade.

Min os9-mapp ligger förvisso på samma disk och partition som 10.3-mappen, men det har inte varit något problem tidigare. Det är rätt irriterande eftersom min mac är för gammal för att man skall kunna köra "alt nere vid uppstart"-tricket och på så sätt välja system. Det blir väl till att installera om os9 :/

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-08-18 10:49
Ursprungligen av tei:

En skum grej som hänt hos mig efter uppgraderingen är att jag inte längre får upp min os9-systemmapp som alternativ i startskiveinställningarna. Förstår inte riktigt hur uppgraderingen skulle kunna vara orsak till detta, men faktum är att det fungerade som det skulle före jag uppgraderade.

Min os9-mapp ligger förvisso på samma disk och partition som 10.3-mappen, men det har inte varit något problem tidigare. Det är rätt irriterande eftersom min mac är för gammal för att man skall kunna köra "alt nere vid uppstart"-tricket och på så sätt välja system. Det blir väl till att installera om os9 :/

Starta Classic. Då uppdateras en mängd filer. Därefter är min gissning att det syns igen. Kanske... .-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 11:03
Ursprungligen av William Naversten:

Starta Classic. Då uppdateras en mängd filer. Därefter är min gissning att det syns igen. Kanske... .-)

Ah, du är bäst i världen!

Nu fungerar det, tack! Jag använder aldrig Classic (de få os9-program som jag ibland vill använda fungerar nämligen inte i Classic), så det där knepet hade jag itne en tanke på...

  • Medlem
  • 2004-08-26 02:23

Jag verka kunna både läsa och skriva till min PC som är installerad med WinXP och som är formaterad till NTFS. Skäll inte ut mig nu, men jag är hyffsad ny switcher.

Men när jag läser här så verkar det vara en hel omöjlig grej och göra det. Och jag är säker på att disken är formaterad till NTFS. Brukar alltid ladda ner saker med Bittorrent i min ibook sedan föra över det till PCn.

  • Medlem
  • 2004-08-26 07:53
Ursprungligen av Lufox:

Jag verka kunna både läsa och skriva till min PC som är installerad med WinXP och som är formaterad till NTFS. Skäll inte ut mig nu, men jag är hyffsad ny switcher.

Men när jag läser här så verkar det vara en hel omöjlig grej och göra det. Och jag är säker på att disken är formaterad till NTFS. Brukar alltid ladda ner saker med Bittorrent i min ibook sedan föra över det till PCn.

Hur är datorerna hopkopplade? Om du går via nätverk, så är det ju PC:n som skriver och inte Macen.

  • Medlem
  • 2004-08-26 23:24

Datorerna i ihopkopplade genom ett modem med inbyggd switch från BBB.

Spelar det någon roll om det är pcn som skriver eller om det är macen då? Så länge jag kan skicka filer från mac till pcn så är jag nöjd.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-09 23:29
Ursprungligen av William Naversten:

Så. Då var det installerat och klart...

Tack !
Min är inte autoinställt

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-09 23:35
Ursprungligen av William Naversten:

Så. Då var det installerat och klart...

Aha

Hmm, programuppdateringen hänvisar till "Mer information om den här uppdateringen hittar du på adressen: http://www.info.apple.com/kbnum/n25791 "
men den sidan finns inte, detaljer nån ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-09 23:43
Ursprungligen av flabb:

Aha

Hmm, programuppdateringen hänvisar till "Mer information om den här uppdateringen hittar du på adressen: http://www.info.apple.com/kbnum/n25791 "
men den sidan finns inte, detaljer nån ?

Det måste översättas till svenska först ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-11 00:20
Ursprungligen av flabb:

Aha

Hmm, programuppdateringen hänvisar till "Mer information om den här uppdateringen hittar du på adressen: http://www.info.apple.com/kbnum/n25791 "
men den sidan finns inte, detaljer nån ?

Funkar nu, och nej, inte på svenska

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-09 23:38

Ny uppdaterat iPhoto dessutom !

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-10 00:04
Ursprungligen av REP:

Ny uppdaterat iPhoto dessutom !

Va? Dom kom väl med 4.0.3 för en vecka sen ungefär. Är det ytterligare en uppdatering? Jag får då inte fram nån....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-10 00:11
Ursprungligen av Danne V:

Va? Dom kom väl med 4.0.3 för en vecka sen ungefär. Är det ytterligare en uppdatering? Jag får då inte fram nån....

iPhoto 2.0.1 är det för mej efter uppdatering

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-08-10 00:30

Det verkar som den här buggen är fixad:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=47535

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 00:35
Ursprungligen av Quarken:

Det verkar som den här buggen är fixad:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=47535

Tyvärr inte första gången den är fixad.

Ursprungligen av REP:

iPhoto 2.0.1 är det för mej efter uppdatering

Du kan nu använda AAC-ljudfiler med iPhoto.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-10 20:06

Ingen som vet om de fixat saker som Strömspararfunktionerna och CPU hastigheten ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 00:30

PNG-buggen var snabbt fixad. Någon som har koll på om Mac OS X Server verkligen inte har några egna nyheter?

Bevaka tråden