Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS 10.3.5 nu tillgänglig

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-08-10 23:30

Jag gjorde uppdateringen på min dator på jobbet..men bara min.
Nu visas inte ZapfDingbats skärmtypsnitt i min Quark. Men typsnittet kommer med på utskrifter och i PDF-filer.
Har Apple fipplat med typsnitten också?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-10 23:06

Just filsystemen tycker jag kunde vara samma i både Mac och PC, skulle inte ha ngt emot att formatera en Mac med NTFS om det gick.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-10 23:09
Ursprungligen av PF:

Just filsystemen tycker jag kunde vara samma i både Mac och PC, skulle inte ha ngt emot att formatera en Mac med NTFS om det gick.

Det konstiga är det går med FAT32 utmärkt (inga begränsningar)
Alltså extern HD med FAT32

  • Oregistrerad
  • 2004-08-10 23:13
Ursprungligen av PF:

Just filsystemen tycker jag kunde vara samma i både Mac och PC, skulle inte ha ngt emot att formatera en Mac med NTFS om det gick.

Jag håller med dig, just detta med olika filsystem ställer till det. Synd att FAT32 har en begränsning på 32GB per partition för där kan du ju både skriva och läsa till under OSX.

Får väl hoppas på just skrivningen till NTFS diskar blir löst någongång.

Ursprungligen av marko:

Jag håller med dig, just detta med olika filsystem ställer till det. Synd att FAT32 har en begränsning på 32GB per partition för där kan du ju både skriva och läsa till under OSX.

FAT32-partitioner kan max vara på 2TB, men Windows 2000 och XP "kan" inte skapa större partitioner. Det går om man använder fdisk från Windows 98 eller något program från tredjepart. Varför Microsoft har valt att gör så övergår mitt förstånd.

/JD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 10:52
Ursprungligen av rudeboy:

FAT32-partitioner kan max vara på 2TB, men Windows 2000 och XP "kan" inte skapa större partitioner. Det går om man använder fdisk från Windows 98 eller något program från tredjepart. Varför Microsoft har valt att gör så övergår mitt förstånd.

/JD

Det går bra att skapa FAT32-partitioner större än 32GB från OS X, se t ex http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040724110933265

Jag har förstås inte provat själv, men det ser ut att kunna fungera...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 00:32

Men nu måste jag klaga på Apple. För varför kommer inga nya sköna skrivbordsbakgrunder med? Apple som alltid är så visuella och sköna i sin stil. Tycker alltid de ska fylla på med grafikförbättringar eller åtminstone alternativ. Visst kan man hitta bilder osv överallt, men det är ändå lite mäktigare när det kommer från Moderbolaget. Två nya mönster / bilder i varje kategori kunde de kostat på sig tycker jag! Då kunde man fått lite känsla av hur looken i kommande iMac G5 blir också. En "major" iMac-uppdatering MÅSTE givetvis följas av ett ANTAL grym-koola skrivbordsbakgrunder och skärmsläckare. Annars blir det genast smolk i PFs glädjebägare.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2004-08-11 11:53

Sedan jag uppdaterat går fläkten i min iBook konstant. Det har den i princip aldrig tidigare gjort...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 20:27

WTF! Software Update krashade och vid start av SU så finns inte uppdateringarna med längre. Men inget är uppdaterat Får väl starta om och se vad som händer.

Ursprungligen av magnur:

WTF! Software Update krashade och vid start av SU så finns inte uppdateringarna med längre. Men inget är uppdaterat Får väl starta om och se vad som händer.

Kolla i Library:Receipts . Släng de filer som skulle installerats när SU kraschade. Då borde de dyka upp igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 20:58

Efter två omstarter verkar allt installerat. Har kollat igenom versionsnummer på programmen och det uppdaterat. En bov i dramat kanske var ThermoInDock! Det programmet vägrar starta nu.

  • Medlem
  • 2004-08-11 21:48

Faaaan, efter att ha kört uppdateringen är alla inställningar tillbaka på system default. Docken nere, tiden i AM-PM, Mail känner inte igen mitt konto. Vad kan ha hänt, och vad kan jag göra för att få tillbaka mina uppgifter och slippa återställa allt som det var innan!?!?!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-11 21:57
Ursprungligen av Felix:

Faaaan, efter att ha kört uppdateringen är alla inställningar tillbaka på system default. Docken nere, tiden i AM-PM, Mail känner inte igen mitt konto. Vad kan ha hänt, och vad kan jag göra för att få tillbaka mina uppgifter och slippa återställa allt som det var innan!?!?!

Jag körde reparera skivbehörighet innan uppdatering och sedan ska man göra efteråt också.
Det är något som Apple borde fixa så att man slipper tänka.
Hoppas Tiger får inbyggd auto reparation .....

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-11 23:11

Jag e mest missnöjd att de inte löst problemen med strömspararfunktionerna samt CPU hastigheten

Ursprungligen av REP:

Jag körde reparera skivbehörighet innan uppdatering och sedan ska man göra efteråt också.
Det är något som Apple borde fixa så att man slipper tänka.
Hoppas Tiger får inbyggd auto reparation .....

Rekommenderar varmt Macaroni.
Läs mer här: http://www.macupdate.com/info.php/id/9633

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-14 10:59
Ursprungligen av star-affinity:

Rekommenderar varmt Macaroni.
Läs mer här: http://www.macupdate.com/info.php/id/9633

Tack !

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 10:29

Jag skulle importera lite DV till min firewirehd, något som fungerat klockrent med Toast 6 och Mac OS 10.3.4. Datorn importerar en liten stund, sen tvärhänger den sig. Jag startar om, datorn tuggar väldigt länge i det grå skärmläget med äpplet. När jag efter mycket om och men kommer in i systemet är rättigheterna helt åt skogen.

Nu har jag reparerat både skiva och rättigheter ett antal gånger, men skivan verkar vara helt kaputt. Sätter allt mitt hopp till DiskWarrior...

  • Medlem
  • 2004-08-12 20:37
Ursprungligen av Felix:

Faaaan, efter att ha kört uppdateringen är alla inställningar tillbaka på system default. Docken nere, tiden i AM-PM, Mail känner inte igen mitt konto. Vad kan ha hänt, och vad kan jag göra för att få tillbaka mina uppgifter och slippa återställa allt som det var innan!?!?!

Finns det något jag kan göra för att få tillbaka mina gamla mail t ex? ALLA mina inställningar verkar vara borta, hur fan kan detta ha hänt!?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-12 21:30
Ursprungligen av Felix:

Finns det något jag kan göra för att få tillbaka mina gamla mail t ex? ALLA mina inställningar verkar vara borta, hur fan kan detta ha hänt!?

Tråkigt att råka ut för det.
Pröva först med att reparera skivbehörigheter (starta Disk Utility)

Avvaktar när du återkommer....

Bevaka tråden