- Gustaf Haag
- Medlem ●
- Jönköping
Marvin
efter "liftarens guide till galaxen"
Min Mac heter SEOSX (sacred-eagle OS X)
PC bärbar: LAPIX
PC stationär: KIX
*NIX frälst
Hehe ...
Min(a) dator(er) har väldigt länge fått heta "beeblebrox", efter min treaarmade favorit i böckerna - och givetvis har då hårdisken kort och gott hetat "The Heart of Gold"
Numera är jag tråkig, hårddisken heter Macintosh HD och dator bär samma namn som firman jag driver ...
Oh well : -)
Marvin
efter "liftarens guide till galaxen"
Hej
Som den lilla nörd man är så har jag döpt alla mina datorer efter karraktärer i "Buffy the vampire slayer".
Giles, Spike, Tara, Willow.
Till och med min flickvän har börjat kalla min 12" iBook för Willow.
/Martin
Min gamla iMac hette Dharma på OS 9-tiden. När OS X blev installerat fick den nya partitionen heta Xanadu - som påminnare om vilken som var vilken. Dharma är den materiella världen och Xanadu himlen - också ett litet internt skämt.
Efter uppgradering av hårddisken från 9,5 G till 120 G blev det fem partitioneringar;
Astarte
Nimue (NImuE för system nie, hehe)
Isis
Ishtar
Shakti
Bara gudinnor hela hopen, utom möjligen Nimue som inte är en fullfjädrad gudinna, men så betraktar jag inte system nie riktigt som hörande till den egentliga datorn längre heller.
min iBook g4 heter "noi", efter albinon i den islänska filmen "noi albinoi".
albino var det första jag tänkte när jag såg den, liksom.
Egentligen hette han Nói om det skall vara helt rätt, motsvarande namn på svenska är Noah och Noa.
Tuus,
/HÖ
köpte transformers season 1 boxen på dvd, å fick ett jävligt snyggt klistermärke med, dicepticon loggon. Tänkte sätta det på iBooken men efter mycket velande insåg jag att den var snyggare utan det.. Men vilketfall som helst så döptes burken till iBookotron Prime.
köpte transformers season 1 boxen på dvd, å fick ett jävligt snyggt klistermärke med, dicepticon loggon. Tänkte sätta det på iBooken men efter mycket velande insåg jag att den var snyggare utan det.. Men vilketfall som helst så döptes burken till iBookotron Prime.
Jag fick inget klistermärke när jag köpte min box!
Min heter Filius som betyder just "barbar" pa Latin.
Jag trodde att "filius" på latin betydde "son"? (Är iofs inget vidare på latin, så det kan kanske ha flera betydelser?)
Jmf t ex "filium dei unigenitum", "guds förstfödde son".
Min heter Filius som betyder just "barbar" pa Latin.
Jag trodde att "filius" på latin betydde "son"? (Är iofs inget vidare på latin, så det kan kanske ha flera betydelser?)
Jmf t ex "filium dei unigenitum", "guds förstfödde son".
"filium dei unigenitum" - guds första bärbara..
Glömde skriva att min mac heter subzero och min laptop med linux heter zeroid.
Underbar tråd. Känner mig inte ett dugg nördig nu...
Min 1GHz PB 17 heter för övrigt Wunderbaum, medan min Amilo 17" PC-laptop heter BEAST (icke-mobile P4 samt ett par fläktar som kontinuerligt går på högvarv i den... :rolleyes: ).
EDIT: Servrar förresten... eMacen (1GHz) so mest står som server heter Ardenner, medan övriga servrar är uppkallade efter ... ja, de heter Oberon, Othello och Lear...
Min 15" powerbook heter Nelson (r.i.p) och iPoden heter Newton (r.i.p)
Min imac heter kort och gott "iglon"
Hellsing,
Templer,
Gaia,
Freedora.
zion (12" PB) , Judas (15" PB) och Den Djupa Tanken (Cube 450)
Min 7600 med G3:a internt och två hårddiskar med totalt 6 partitioner heter Hans Mac
Partitionernas namn är som följer:
Aqua(9.2)
Classic(9.2)
Jaguar(OSX)
NCC1701E
S.P.A.C.E
SPEL
Den ursprungliga 1.2 gigs scsi hd'n som satt i när jag köpte Macen döpters till NCC1701D.