- heybab
- Medlem ●
- Örebro
Tack Mondo! Jag hade blivit orolig om ingen tagit det fort. Av någon anledning känns de som "maciga" filmer...
Jepp. Och mycket bättre på stor duk än på TV. Jag praktiskt taget är Rick Deckard förresten.
Jepp. Och mycket bättre på stor duk än på TV. Jag praktiskt taget är Rick Deckard förresten.
Blade Runner måste vara den bästa Sci-fi-filmen genom tiderna! Elller kanske Alien...
Jo, min bärbara heter "iBooken". F-n vad tråkig jag är.. måste hitta på nåt nytt.
Blade Runner måste vara den bästa Sci-fi-filmen genom tiderna! Elller kanske Alien...
Jo, min bärbara heter "iBooken". F-n vad tråkig jag är.. måste hitta på nåt nytt.
Alien är bättre, men Blade Runner har en skön atmosfär. Jag ser fram mot remejken.
Min dator heter Jonatan Staafs dator, formellt. Informellt så är det kort och gott Macbooken.
Jag gillar att döpa saker till enkla namn som Jonatan Staafs mobil, Jonatan Staafs iPod, etc.
Jag antar att ni förstår att jag heter Jonatan Staaf
Ja, ni ser själva...
iMac:en heter Donna efter gruppen The Donnas. MacBook:en heter Lillasyster och den snart pensionerade PC:n i ena hörnet heter Skrället, döpt efter hur väl den fungerar och låter.
Jag kom just på ett par till, som är relativt senkomna:
- "Pyspunkan", min reserv-Pismo, som har ett borrhål tvärs igenom handlovsstödet. (Förra ägaren drog i fel skruv och tog tydligen i lite, därav namnet.)
- "Presenten", min frus Pismo. Det var ju en present från mig.
- "Vader", en ful svart PC som lyckligtvis inte kör Windows utan Linux.
Jag har börjat fundera på att hitta på namn på mina kameror också. De har bara varit "Kodaken", "Olympusen", "RX'en" och "GX'en", men det känns så torrt. Kanske nåt i stil med "gamlingen" för Kodaken (den är väldigt gammal, en DC280), "snigeln" för Olympusen (väldigt välförtjänt) och nåt mer positivt för de sista två som jag gillar betydligt mer.
Kuben = Född kub (hihi, nån som kommer ihåg den låten?)
MacBook svart (nu såld) = BlackBook
PC = Adolf Fredrik (efter den Svenska kungen som var så inkompetent att man hade en stämpel med hans namn till officiella dokument)
TiBook (nu skrotad) = Silverfisken
Mac mini (server) = slottet
Airport = Monarkin (jag hade kunga-tema på allt förr, i glad ironisk anda )
Basstationen = konstitutionen (som monarkin vilar på)
Mobilen = BollPPC (eftersom det är en PocketPC-telefon)
Mobil 2 = BollGSM (eftersom det är en gammal R380i GSM-nalle)
PC = Adolf Fredrik (efter den Svenska kungen som var så inkompetent att man hade en stämpel med hans namn till officiella dokument)
Mac mini (server) = slottet
Airport = Monarkin (jag hade kunga-tema på allt förr, i glad ironisk anda )
Basstationen = konstitutionen (som monarkin vilar på)
Vanu, ingen som hette "Tjabo" eller "Knugen"?
Min heter Tord Yvel efter nyhetsankare i från en Varanteatern sketch, gillar namnet..
Min MBP heter Desmond, och min 30GB 5th Gen iPod heter Dexter.
(Desmond, för att jag är ett Lost-fan, och Dexter efter serien Dexter's laboratory som jag diggade när jag var ung. Shit, man börjar bli gammal.)
(innan hade jag en iPod mini som hette Mackenzie. (RIP!))
Datorn på jobbet heter numera Strangelove, efter Stanley Kubricks film. Min MBP hemma heter fortfarande Macintosh HD eftersom jag inte har vågat döpa den än.
Numera? Det skrev du ju för ett par månader sedan att den gjorde.