- Snooze
- Medlem ●
- Sjöbo
Bygg flygplan med Mulle Meck.
Haha...
För många herrans år (då jag ägde en G3'a) skulla jag köpa ett pedagogiskt spel till min son. Hade tänkt och köpa just denna men märkte att det var den enda i Mullemeck serien som inte fick stöd av mac
Man fick med en joystick oxå om jag inte minns fel
Stöd för Pivot skulle vara nice
Samt DC++
Hm…
Nä, det enda jag saknar är lite trevliga OpenGL (demo) visualiseringsverktyg som SGI hade för tiden för IRIX 5.3… Fast dom kanske finns att hitta så man kan köra på OS X med lite tur
Men peze?
Nä, inte något jag använder på pezen som jag inte antingen har eller helst är utan på Mac:en
Fast det skall bli kul att följa tråden
(Jag kanske saknar något på peze:n )
Hm…
Nä, det enda jag saknar är lite trevliga OpenGL (demo) visualiseringsverktyg som SGI hade för tiden för IRIX 5.3… Fast dom kanske finns att hitta så man kan köra på OS X med lite tur
Men peze?
Nä, inte något jag använder på pezen som jag inte antingen har eller helst är utan på Mac:en
Fast det skall bli kul att följa tråden
(Jag kanske saknar något på peze:n )
IRIX har väl vad jag vet haft OpenGL prylar med i alla versioner?
demos har vad jag vet legat på en eller ett par cd skivor av IRIX (Som är på 16 skivor)
Det enda jag saknar är professionella översättningsverktyg, eftersom jag arbetar med översättning av webbplatser, datorprogram, reklam och annan information i elektronisk form. Jag tänker på program som bygger översättningsminnen som är kompatibla med existerande standarder: Trados, SDLX, TMX (Translation Memory eXchange) och Déjà Vu. Det finns såvitt jag vet inget sånt för Mac OS X. Naturligtvis skulle man kunna använda översättningsverktyg för Windows via Virtual PC, men det blir för segt.
En bättre variant av Windows XP Media Center Editon, tack.
Eller något program som kombinerar iPhoto, MPlayer/VLC, ITunes, DVD, inspelning mm och som går att styra med fjärrkontroll. Vill kunna ha datorn som en mediastation lite då och då.
Premiere Pro
Digital Fusion
Procoder
Softimage XSI
3D Equalizer
Deep Paint 3D
En rad pluggar till LightWave
BatchGen för Python
Media100 844
Sony Xpri
CineForm Aspect HD och Connect HD
CinemaCraft
Scenalyzer
Messiah:Animate
Mental Ray
Cleaner XL
m fl
Wolfenstein - Enemy Territory
åååårrrh! Jag fäller fortfarande ibland en tår för att den aldrig såg dagens ljus för våran favoritplatform :/
Men klart, man önskar ju ibland att ännu fler spel även kom till macen..
Jag måste tillstå att jag nog inte riktigt saknar några program, fram tills TextMate kom saknade en riktigt bra allround texteditor som jag kunde få som jag vill (nej, bbedit har jag aldrig "diggat")...
Vad jag kommer på för tillfället:
Exakt samma version som till Windows av: ICQ pro/lite, MSN Messenger, DC++, Internet Explorer, Windows MediaPlayer.
Sen vill jag ha följande program (givetvis även de i samma version som till windows): Star Office och WinAmp(för OS X).
Exakt samma version som till Windows av: ICQ pro/lite, MSN Messenger, DC++, Internet Explorer, Windows MediaPlayer.
Sen vill jag ha följande program (givetvis även de i samma version som till windows): Star Office och WinAmp(för OS X).
ICQ, MSN till Win??? På Win kör jag Miranda IM som klarar båda två och gör det dubbelt så bra o snyggt, så vad du ska med originalklienterna till de fatttar inte jag.
DC++ kan jag hålla med om fullt ut. Finns ingen i närheten till OS X.
IE till win? Jaja, kör du de om du vill/orkar. Testat Firefox?
Resten kan jag inte riktigt hålla med om men jag anser inte heller att du har fel så ja slutar här.
ICQ pro/lite, MSN Messenger = AdiumX (en helt grym IM-klient)
Internet Explorer = Va? Finns väl inga större fördelar med det programmet, drar bara in en massa spyware och skit i datorn ständigt. Kör Safari, Firefox, Mozilla, Camino eller Omniweb istället.
DC++ = DCGUI, helt grym DC-klient baserad på ett OpenSource-projekt för Linux. Finns som fristående program för mac med inbyggd fönsterhantering osv.
Windows Media Player = VLC
StarOffice = Office 2004 eller OpenOffice
WinAMP = ??? när det finns iTunes?
ICQ pro/lite, MSN Messenger = AdiumX (en helt grym IM-klient)
Javisst är den grym, och framför allt snygg, men den klarar ju inte ljud, video, spel eller någon form av delade aktiviteter. Förutom Tic Tac Toe då.
DC++ = DCGUI, helt grym DC-klient baserad på ett OpenSource-projekt för Linux. Finns som fristående program för mac med inbyggd fönsterhantering osv.
Tack för tipset... eh.. Det var nog det fulaste och knöligaste program jag någonsin skådat, alla kategorier.
VisualStudio... enda utvecklingsmiljön som lirar med C# och .NET. Mono är int ei närheten.
Nä om de slänger in stör för C# i XCode och en riktigt bra wrapper för Win Forms till aqua i samma paket slänger jag ut PCn för gott. Spel är ändå bättre på konsoll.
/hpe
VisualStudio... enda utvecklingsmiljön som lirar med C# och .NET. Mono är int ei närheten.
Nä om de slänger in stör för C# i XCode och en riktigt bra wrapper för Win Forms till aqua i samma paket slänger jag ut PCn för gott. Spel är ändå bättre på konsoll.
/hpe
Vad du vill är att sitta på en Mac och utveckla Winspecifika saker???