- Mondo
- Medlem ●
- Stockholm
Som PC-förespråkare måste jag tala om ett par saker för Mac-fanatikerna. Ni tjatar om att det inte finns virus till Mac, men jag har inte haft ett enda virus till min PC heller. Visst, virus orskar skador för flera miljarder dollar världen över, men det är minsann ingen av oss som drabbas av dem.
För det andra, om många skulle byta till Mac skulle det komma en massa virus dit också. Så jag väljer såklart att vara kvar på den plattformen som GARANTERAT har virus redan nu, istället för att välja en plattform som KAN tänkas få virus om många fler byter. Men sådant resonemang förstår ni er säkert inte på.
Sist men inte minst, det är bara grafik Mac är bra på. Det finns knappt ett program för att spela upp musik till Mac. Internet fungerar nog inte heller. Det jag stör mig mest på är nog att Mac-fanatikerna tror att en dator räcker som den är. Trams! Det ska bytas grafikkort, ljudkort m.m riktigt ofta, annars kan man inte använda datorn till något efter ett par månader.
-- Patrik
PS. Förresten är min Windows-burk också baserad på FreeBSD (Free Blue Screen of Death)
Ööööhhhh... Det tog ett tag innan det klickade och jag fattade ironin i det där. Är nog för trög och dum. Bra skrivet i alla fall.
Inte ironiskt:
Allt är lite _väl_suddigt. Kolla in KDE 3.3 - en mycket mer väl avvägd teckenutjämning!
Man glömmer så lätt bort sitt lösenord till sitt login.. jag menar.. iom att man aldrig behöver starta om så behöver man ju aldrig logga in.. rätt så korkat!
..men ni har ju glömt det mest grundläggande felet med MAC, jag saknar verkligen logiken i att AVSLUTA windows under START-menyn....
Är det verkligen ingen som saknar att man måste köra diskdefragmenteraren och ad-aware konstant. Ad-borttagning är i alla fall min hobby. Eller windows ME, världens bästa operativ, man får alltid starta om och kolla på den otroligt vackra bootscreenen.
Och glöm inte att man heller inte med mac får tillfälle att med stooora rådjursögon titta på närmsta kille man är intresserad av och säga "min dator fungerar inte".
Har inte hänt med macen. Illa.
Jag får omprioritera och sätta något annat än "datakunnig" på min lista över egenskaper jag vill att killar ska ha...
Var hittar man Windows Moviemaker? Jag vill klippa film juuuh
Jag saknar hur man kunde ställa in så att två färger samsas på en titelrad i ett fönster på macen får man bara ett skin med typ borstad metall.
Något annat jag undrar över är hur man hittar alla grejer som program stoppar i systemmappen. Jag vågar inte ta bort några program för att jag inte har hittat alla andra filer. Min gamla peezee kunde bete sig jättekonstigt om man inte fick bort ALLT.
Jag saknar hur man kunde ställa in så att två färger samsas på en titelrad i ett fönster på macen får man bara ett skin med typ borstad metall.
Något annat jag undrar över är hur man hittar alla grejer som program stoppar i systemmappen. Jag vågar inte ta bort några program för att jag inte har hittat alla andra filer. Min gamla peezee kunde bete sig jättekonstigt om man inte fick bort ALLT.
Finns thema-bytare tex. shapeshifter att använda ifall du vill byta utseende och systemiconer
Du finner de flesta grejor som kommer med i samband med programinstallationer i >library>preferences och i User>Library > application support
Sen slipper du inte till att ta bort systemfiler ifall du inte har root access!
Är det fel på min nya Mac? Snälla hjälp mig.
1 Jag behövde inte installera något eller starta om efter jag la till ett Airport kort. Den sa inte ens till mig att det kom in ny hårdvara som den skulle börja leta efter om ett tag. Vad kan jag ha gjort för fel?
2 Ska det inte vara problem att lägga till en Mac till ett PC nätverk? På min flickväns PC måste jag ju köra någon form av nätverks hjälp i 14 steg och sen starta om en eller ett par ggr för att det ska funka. I bland måste jag till och med leta fram win XP skivan. Vad har jag gjort för fel på Macen?
3 Jag gjorde en omstart för ett tag sedan efter att min Mac varit på i 5 dagar. Den tog ingen tid på sig att stänga ner som Win XP PCn, så nu ligger det förmodligen en hel hög med skräpfiler någonstans på min HD.
Ja fattar inte hur Apple tänker, göra ett os där man kan flytta runt mappar och byta namn på dom som man känner för, vad ska det vara bra för. Nej tacka vet jag peze, om det fina installationsprogrammet i 18 steg har sagt att programmet ska ha en viss sökväg så ska man banne mig inte ändra på det, hur skulle det se ut om man organiserade sina filer efter nån larvig logik. Och förresten så finns det inte ens fina installationsprogram med 18 steg till Mac ens en gång, fy vad dåligt. Och vart har dom gjort av alla hängningar, när ska man hinna gå på muggen när man har en Mac hade dom tänkt sig?
Men lugn alla!!! nu kan vi alla köra det som är bäst och som det ska vara!!!!! låt mig presentera http://www.hamncheez.com/media/flash/windows_rg.swf
nu kan vi alla köra vårt älskade windows aaahhhhh
/halvt
/Stoffe
Men lugn alla!!! nu kan vi alla köra det som är bäst och som det ska vara!!!!! låt mig presentera http://www.hamncheez.com/media/flash/windows_rg.swf
nu kan vi alla köra vårt älskade windows aaahhhhh
/halvt
/Stoffe
Garvat nästan arschlet av mig... gudars...
Hörru Apple, mina 10 jobbarkompisar hänvisar till att disketten är det viktigaste mediat i hela världen "det finns milliarders disketter därute"... klart en riktig dator har diskettstation...
Man måste ju kunna skicka filer till andra som också har diskettstation ju...
Kommer ihåg när jag hade nåt starwars-spel på 28 disketter som om det va igår...
...Öh! Jag har inte använt en sedan... jag kan fan inte komma på när...
Kan man koppla en hålremseläsare till en Mac ?
Rätt skall vara rätt: Jag har stoppat in Virtual PC och Windows XP Pro på min 20" iMac. På Windows skrivbord har jag lagt in texten: Visst kan man köra Windows på Mac.... men varför ta risken?.
Windows har fått för dålig publicitet, det är bara 50% av dess användare som har virusproblem. Dessutom är det en utmaning att jobba med Windows!
På macen tar man och petar in sitt 128MB minnepinne-usb-plugg i tangentbordet och den dyker upp som en enhet. Alldeles för lätt. Jag är skeptisk.
På jobbets datorer måste saker installeras (10min väntan eftersom det hämtas via nätverket).
När man sedan skall ta ut minnet så måste massa fula fönster komma up som påminner mig på idiotspråk att jag är tvungen att "stoppa enheten" för att ta ut den.
Att jag sedan köpte en minnesplugg med Apples Logga, skitliten, praktisk och GRYMT snygg i sin elanodiserade ljusblå alu-inpackning fick ju windowskillarna att go apeshit!
De kontrade med att köpa pinnar de med..., nån hemsk 6 ggr klumpigare sak, ihoppressad plast, halvgenomskinlig, hatten ramlar hela tiden av och nån gräslig dålig i dåligt suddigt vitt tryck på...
Sedan kommer de fram och säger med stolthet i rösten
"Jag har la oxå köpt en sån nu eller" ....
Visst, jämför en ny jagga med 4.2lit V8 med en Daf 66:a från 88.......
Ojämförligt största nackdelen med Mac är ju att den är skadlig för naturen:
Den bara funkar å funkar
så man bara jobbar å jobbar
å tjänar mer å mer kosing
å betalar därför mer å mer i skatt
å mycket av de slantarna går till socialförvaltningen
som därefter pytsar ut pengar till ölgubbarna nere vid busstationen
som sedan kan köpa ännu mera bira
å kastar tomburkarna i parken
där dom ligger å förgiftar grundvattnet....
Om man bara har de logiska orsakssammanhangen klara för sig, så inser man lätt att Mac-en är en stor bidragande faktor i den globala miljöförstöringen.
När jag kopierar tusen filer vill jag se en progressbar blinka till för varje filkopiering, som i Windows! Inte visa hur lång tid hela kopieringen tar... det är ju löjligt.
Jag vill ha möjlighet att komma åt varje inställning på PC-datan från femtielva ställen!
Jag vill installera OCH starta om datorn för varje plug-and-play-enhet jag stoppar i usb-porten... jag menar så att man verkligen vet att den är installerad.. hela tiden liksom.
Apple har inte ens neonrör på sina datorer.. osmakligt.
Tycker denhär sidan är rätt rolig , den är nog rätt gammal dock.
http://www.jsmagic.com/spam/spam_pics.html
De måste väll va ironiska där med eller?
Tycker denhär sidan är rätt rolig , den är nog rätt gammal dock.
http://www.jsmagic.com/spam/spam_pics.html
De måste väll va ironiska där med eller?
Det var ju en sida gjord av välinsatta personer.
The Dock Bar -- If you're gonna copy off of the Start Menu, at least do it right. There are several disadvantages to the Dock Bar. Its size, location, and usability problems are just a few. For a complete list of reasons, go here.
Dockan kommer ju från NeXTstep där den fanns långt innan Windows 95 bara var en glimt i Gates ögon.
Ease of Use -- When it comes to ease of use, Windows XP tops the charts. Not only does it have a layout that's easily understood, the OS includes a comprehensive help database to assist you, and programs to help you with everything from networking to CD burning to installing new programs; something that is yet to be seen in OS X.
Uppenbarligen har de inte tittat på en Mac länge nog för att hitta hjälpmenyn