Heh.
Det finns ibland en makalös övertro på sina egna problem. Och när man väl fått problem, då finns det ingen ände på bekymren. Inte nog med att datan var trasig, det var inte just den datan man beställt och dessutom var datasäljaren snorkig trots att man varit inne hundranitton gånger för att fråga just så att datan var just den datan man beställt.
I verkliga livet blir detta till en bra regel. En kund som klagar på ett problem vid ett tillfälle har oftast helt rätt och ska ha ersättning och god service. Men en kund som samtidigt klagar på femtioelva andra grejjer är inget mer än en okonstruktiv gnällfis som man till varje pris ska bli av med.
Detta gäller folk som köper charterresor, det gäller folk som köper bilar och det gäller i högsta grad folk som köper PC. På Sweclockers kan ni läsa riktiga skräckexempel på hur kunder beter sig där man är förvånad över att PC-återförsäljare inte hoppar av och går i kloster. Allt, från det att något minne var någon dag försenad, till att ComvIQ ändrar sina priser, är en gigantisk komplott för att sätta dit just den 13-årige skribenten och det ska till varje pris motarbetas, skrivas brev, klagas och ringas till Sverker - och ältas på bullentinboards
Sånt skit förstör för oss andra. Vi med ett fel då och då. Vi som fattar vilka marginaler en återförsäljare har. Vi som vet att prylar kan gå sönder. Vi som vet att folk kan vara trötta.