Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OnOff - finns ingen efterfråga på iPod!

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Då tar vi och avslutar här. Tråden stängs av uppenbarliga skäl.

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-05 18:46
Ursprungligen av Hunter78:

Jag har en Dell optiplex Gx 280 och jag kommer inte att skaffa någon ny datot på ett bra tag inte från Apple i alla fall, dem funkar ju inte. Inte de 3 sista jag hade. Alla hade alvarliga fel plus att jag i dagsläget inte är villig att betala 30000 + för en PowerMac eller Powerbook!
Jag vet att respektive plattform har sina fördelar och nackdelar, men jag har blivit mer prismedveten än för där av väntar jag till apple bättrar sig innan jag köpen mac igen!
Möjligt viss en ibook 12 med student för 8995 Kr

Vad kul Leif att du är näjd med din Dell. Men tyvärr så skiter jag i den. Detta är ett mac-forum och jag är less på ditt tjat om dina PCs. Kan du inte sälja de macar du har kvar så behöver du inte hålla till här och predika Dells förträfflighet till oss stackare som inte insett att vi är lurade av apple? Du kan säkert hitta något annat forum där du kan diskutera Dell och windows och basha apple tills du spyr. Lycka till!

• Oregistrerad
  • 2004-12-05 15:41

Hunter, finge jag välja skulle jag vilken dag i veckan som helst pröjsa dubbelt för en Mac kontra en Dull.
Detta är ju ett val som är tvärs ditt - men tyvärr får inte jag chansen att välja…
I mina ägon är Dull riktig skit, till och med för att vara peze (IBM och HP är sååå mycket rejälare…)

edit: Vad fan har dethär med OnOff och iPod att göra?

• Oregistrerad
  • 2004-12-05 15:46
Ursprungligen av Pär:

...HP är sååå mycket rejälare…)

HP är inte rejälare. Min erfarenhet säger att Dell har relativt bra kvalitet, jag har råkat ut för en DOA, men i övrigt har de funkat finfint. De HP/CPQ-maskiner jag haft har i jämförelse varit väldigt väldigt dåliga på olika sätt, dock uppskattar jag att de (CPQ) fäster sladdar med kardborreband i vissa modeller, jag gillar kardborreband! (Fast nu är vi ju lite offtopic minst sagt.. bråka om vilken x86-datortillverkare som är bäst liksom...)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-05 16:40

Att byta hårddisk på en iMac G5 tar bara några minuter. Däremot kan jag hålla med om att iBook och Powerbook inte är särskilt servicevänliga. Apple skulle kunna göra dem mycket mer modulära så att man enkelt kan slänga in en ny hårddisk. IBMs Tänkpaddor är föredömliga i det avseendet men undermåliga på andra områden.

• Oregistrerad
  • 2004-12-05 16:52

Hunter: Kan dock hålla med om att Apple's servicevillkor är under all kritik.

• Medlem
  • 2004-12-05 18:02

LOL!!! Underhållning på hög nivå!

• Oregistrerad
  • 2004-12-05 18:14

Heh.

Det finns ibland en makalös övertro på sina egna problem. Och när man väl fått problem, då finns det ingen ände på bekymren. Inte nog med att datan var trasig, det var inte just den datan man beställt och dessutom var datasäljaren snorkig trots att man varit inne hundranitton gånger för att fråga just så att datan var just den datan man beställt.

I verkliga livet blir detta till en bra regel. En kund som klagar på ett problem vid ett tillfälle har oftast helt rätt och ska ha ersättning och god service. Men en kund som samtidigt klagar på femtioelva andra grejjer är inget mer än en okonstruktiv gnällfis som man till varje pris ska bli av med.

Detta gäller folk som köper charterresor, det gäller folk som köper bilar och det gäller i högsta grad folk som köper PC. På Sweclockers kan ni läsa riktiga skräckexempel på hur kunder beter sig där man är förvånad över att PC-återförsäljare inte hoppar av och går i kloster. Allt, från det att något minne var någon dag försenad, till att ComvIQ ändrar sina priser, är en gigantisk komplott för att sätta dit just den 13-årige skribenten och det ska till varje pris motarbetas, skrivas brev, klagas och ringas till Sverker - och ältas på bullentinboards

Sånt skit förstör för oss andra. Vi med ett fel då och då. Vi som fattar vilka marginaler en återförsäljare har. Vi som vet att prylar kan gå sönder. Vi som vet att folk kan vara trötta.

Jag tycker dessa trådar börjar bli tråkiga, så otroligt förutsägbara. Ungefär som en klassiskt tråkig amerikansk* action film. Samma sak varje gång, de som jublar, skriver superlativ över Apple och så alltid de som i tid och otid ska diskutera apples prissättning gentemot Dell osv.

Och det trista är att det nästan alltid är samma personer.

Miri gav mig i denna tråd en överraskning, han var inte negativ mot Apple. (inget påhopp Miri, utan mer en eloge)

Kan inte de som inte giller Apples prissättning, support och liknande skapa en tråd där detta diskuteras. Det blir så tjatigt med detta i alla trådar där chansen till att ge Apple en känga ges....

....Snälla!!!

* Detta kan självklart även gälla andra ländersfilmer oxå

Och varför ska detta tjatas om i en tråd som egentligen handlar om ett citat ur en tidning ang OnOff och iPod undrar jag?

Ursprungligen av Elo:

Och varför ska detta tjatas om i en tråd som egentligen handlar om ett citat ur en tidning ang OnOff och iPod undrar jag?

Om du syftar till mig så var detta ETT inlägg inte fler....

Nej, jag syftar ej på dig, hela tråden var onödig från början och den har spåat ur mer och mer tycker jag, däremot så tycker jag att ditt inlägg var bra.

Bra, för då hållar jag med dig tillfullo...

som sagt; både pinsamt och underhållande. lite som big brother - man skäms för att titta, men kan inte låta bli.

• Oregistrerad
  • 2004-12-05 19:48
Ursprungligen av sugplopp:

som sagt; både pinsamt och underhållande. lite som big brother - man skäms för att titta, men kan inte låta bli.

Den var pricksäker den sugplopp. stort leende.

Ska ni inte börja sälja brödrostar och elvispar på Macoteket, Mondo?

Bevaka tråden