Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer Adobe CS 2?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Eftersom Core Image är mac only och Adobe vill ha plattformsoberoende lösningar så ska man nog se det som ett utslag av Steves önskan snarare än en realistisk uppfattning om Adobes affärsintresse.

Jo fast du kanske kan hålla med om att Photoshop + Core Image vore en höjdare, fast antagligen skulle väl Photoshop kännas bättre på Mac än gentemot Windows och det går väl inte för sig..

Men 64-bit stöd å ta 2 gb limit kan dom väl åtminstonde göra till 9.0 :rolleyes:

Ursprungligen av el gringo:

spännande! hm...verkar som om dom kommer ändra "certifiering"...dongle anyone? tror dom kommer tappa mycket på det...eller?

undrar om adobe kommer stödja "core image"? vore kul och borde gör applikationerna snabbare...

Dongel kan väl ändå inte hända? Med så många kraftfulla fullt arbetsföra bärbara maskiner vi har idag?
Och med så mycket skit Quark fick för det, för att inte tala om användarna. Det blir som vanligt vi som köper programmen som får problem i så fall. De som har crack-kontakter fixar en knäck ändå.
Jag har QXP-licens, men har ändå crackat bort dongeln. Inget jag skäms ett dugg över. Kan ju inte gå runt med den hängande i laptoppen, och dessutom hänga datorn stup i kvarten. Har dessutom för mig att den är Quarkutvecklad från början. Ja dongel-knäcken alltså.

BTW, med tanke på vad som sagts tidigare, så har jag snackat med Macromediafolket, och även de har gett mig OK på att installera DW på både min stationära och min bärbara.

Jag är inte alls övertygad om att core image automatiskt innebär en förbättring. I prestandahänseende finns det säkert en del att hämta men i kvalitetshänseende finns det inget skäl alls att anta att det skulle bli en förbättring. Vad core image gör är att det förser utvecklare med en rad bildbehandlingsmöjligheter via färdiga klasser och API:er men det finns inget som talar för att det skulle vara påtagligt högkvalitativa möjligheter i jämförelse med vad Photoshop har att erbjuda. Tvärtom...

Däremot så tror jag säkert att man med tiden kommer att se att vissa saker slussas över till core image där det finns klara prestandafördelar att göra så, givet att plattformskompabiliteten kan bibehållas. Tidsmässigt så är det dock inte realistiskt att det skulle komma nu, i och med att nästa version av Photoshop är under utveckling, och core image inte är färdigt

Men det lär nog inte sakna godis i Photoshop för den sakens skull

Jag är inte alls övertygad om att core image automatiskt innebär en förbättring. I prestandahänseende finns det säkert en del att hämta men i kvalitetshänseende finns det inget skäl alls att anta att det skulle bli en förbättring. Vad core image gör är att det förser utvecklare med en rad bildbehandlingsmöjligheter via färdiga klasser och API:er men det finns inget som talar för att det skulle vara påtagligt högkvalitativa möjligheter i jämförelse med vad Photoshop har att erbjuda. Tvärtom...

Däremot så tror jag säkert att man med tiden kommer att se att vissa saker slussas över till core image där det finns klara prestandafördelar att göra så, givet att plattformskompabiliteten kan bibehållas. Tidsmässigt så är det dock inte realistiskt att det skulle komma nu, i och med att nästa version av Photoshop är under utveckling, och core image inte är färdigt

Men det lär nog inte sakna godis i Photoshop för den sakens skull

Jag tänkte sett ur prestanda synpunkt..

Men håller du inte med att det är dåligt att dom inte tagit bort 2 gb spärren och lagt till 64-bit stöd när så många nya maskiner just har 64-bit.. Apples senare,AMD's och snart nu intel..

Fast det kanske kommer en uppdatering senare?

Eftersom Longhorn kommer innehålla liknande funktioner som i Core Image, så kan det vara intressant och se hur Adobe kommer göra till nästa version av Photoshop. (alltså CS 3)

Adobe har ju redan kört produktaktivering I Photoshop CS och Premiere Pro, men bara på Windows-sidan, och innan dess så testade man det i utvalda regioner. Nu har det kommit i nya Acrobat 7 också, både på Mac och PC, så man behöver ju inte vara raketingejör för att räkna ut trenden...

Som det funkar där så kan man aktivera samma produkt på två maskiner och det är också skäligen enkelt att avaktivera, utifall man byter maskin. Av allt det som jag sett och hört om hur det funkat så är det praktiskt taget helt transparent och problemfritt för användarna, de flesta märker över huvud taget inte någon skillnad, men säkerligen så kommer det att dyka upp crackade versioner även av de kommande versionerna, det finns ju de som ser det som en mänsklig rättighet att få köra program utan att betala.

http://www.adobe.com/activation/#

Citat:

Adobe har ju redan kört produktaktivering I Photoshop CS och Premiere Pro, men bara på Windows-sidan, och innan dess så testade man det i utvalda regioner. Nu har det kommit i nya Acrobat 7 också, både på Mac och PC, så man behöver ju inte vara raketingejör för att räkna ut trenden...

Det där låter bra för mig. Jag tycker inte om att betala dyra pengar när mina branschkollegor gladeligen kör knäckta versioner - och köper roliga kameror eller annat för pengarna. Sunigt.
Hoppas nu det funkar så problemfritt som de låtsas, också! Hittills har ju tyvärr deras medlemsnummer på nätet t.ex. varit ett skämt. (Man får ett AdobeID på webbplatsen som inte går att använda, t.o.m. Adobe skrattar åt det i telefon. Man får ett nytt fungerande dock, vid telefonkontakt. Men hoppas att sånt här inte händer i fortsättningen, för då kan man ju vara illa ute. Inte kunna använda sina egna grejer liksom.)

Citat:

, men säkerligen så kommer det att dyka upp crackade versioner även av de kommande versionerna, det finns ju de som ser det som en mänsklig rättighet att få köra program utan att betala.

Säkert.

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-07 15:06

Som det funkar där så kan man aktivera samma produkt på två maskiner och det är också skäligen enkelt att avaktivera, utifall man byter maskin. Av allt det som jag sett och hört om hur det funkat så är det praktiskt taget helt transparent och problemfritt för användarna, de flesta märker över huvud taget inte någon skillnad, men säkerligen så kommer det att dyka upp crackade versioner även av de kommande versionerna, det finns ju de som ser det som en mänsklig rättighet att få köra program utan att betala.

http://www.adobe.com/activation/#

Activation - Börjar påminna om ngt annat jag använder :rolleyes:

När kommer update av InDesign då? Gärna en med bakåtsparande som nyhet.. (Somm i Illustrator)

Ursprungligen av fjellis:

Activation - Börjar påminna om ngt annat jag använder :rolleyes:

När kommer update av InDesign då? Gärna en med bakåtsparande som nyhet.. (Somm i Illustrator)

Ja var fanken tog DET vägen? Utlovades det inte en fix av det när trean (InD CS) kom? Eller var det bara ett rykte?

Senast i förrgår satt jag och drog över grejer från trean till tvåan för att skicka dok vidare. Surt jobb. (Dessutom var det bara nån slags skärmvisning som följde med - lösning på det, RR?)

Det funkar faktiskt väldigt bra, alla Photoshop CS-ägare på pc har ju kört det och det har varit väldigt få problem.

Men jag håller med, skulle det funka så urbota värdelöst som AdobeID så skulle alla vara tvugna att köra crackat, för Adobe ID suger verkligen drakpung

Jo det var tanken, InDesign CS kan exportera till "InDesign Interchange Format" och det skulle finnas en plugin till InDesign 2 som skulle kunna läsa det, men de hann inte få den tillräckligt bra så de skippade det.

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-07 17:28

..och det kommer nu snart ????- när kommer nästa InDesign version då????

Ursprungligen av fjellis:

..och det kommer nu snart ????- när kommer nästa InDesign version då????

Läs mitt inlägg nummer 2 i den här tråden

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-08 13:28

...japp gjort - men jag tänkte att det kanske fanns ngn annan med mer info:-)))))

Bevaka tråden