- Baron
- Medlem ●
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=M9696
Systemkrav:
? Installerat exemplar av iLife ?04*
? Mac-dator med G3-processor på minst 600 MHz för att använda Apple Loops (G4 eller G5 krävs för programvaruinstrument)
? 256 MB fysiskt RAM-minne
? En optisk DVD-enhet (t.ex. kombinerad enhet eller SuperDrive)
? Mac OS X 10.2.6 (Jaguar) eller senare
? 3 GB ledigt hårddiskutrymme
*Användning av en gitarr, klaviatur eller mikrofon med iLife ?04 kan kräva ett USB- eller MIDI-gränssnitt.
Det verkar som om det är en uppdatering som kostar 895 spänn?!
Det är ett jävla sätt...
Skittaskigt att ta betalt för programvara...
/Stefan
För dyr? Skämtar du? För 745 kronor så får man MYCKET för pengarna. Att folk reagerar på att Quark och CAD licenser kostar för mycket kan jag leva med men så mycket man får i iLife för 745 kr är ju larvigt prisvärt. Dessutom, Apple måste ju få in sina pengar hur som helst och om folk kopierar mjukvarorna tar dom igen det på hårdvaror.
Nej, betala för programmen eller använd en äldre gratisversion. Speciellt med billiga program som dessa.
Dennis
För dyr? Skämtar du? För 745 kronor så får man MYCKET för pengarna. Att folk reagerar på att Quark och CAD licenser kostar för mycket kan jag leva med men så mycket man får i iLife för 745 kr är ju larvigt prisvärt. Dessutom, Apple måste ju få in sina pengar hur som helst och om folk kopierar mjukvarorna tar dom igen det på hårdvaror.
Nej, betala för programmen eller använd en äldre gratisversion. Speciellt med billiga program som dessa.
Dennis
Ja, så klart jag skämtar. Nej, det gör jag inte... 800 spänn är enligt mig alldeles för dyrt för en lam uppdatering. Visst var det lite nya features som jag gärna vill ha, men aldrig någonsin för 800 kr.
Ja, så klart jag skämtar. Nej, det gör jag inte... 800 spänn är enligt mig alldeles för dyrt för en lam uppdatering. Visst var det lite nya features som jag gärna vill ha, men aldrig någonsin för 800 kr.
Det står dig fritt att avstå! Precis som jag avstår från att köpa ny dator. Visst känns min gamla PB G4 400MHz litet slö, men det finns annat att lägga pengar på.
Vänligen, Ylan
Betala 900 spänn för en uppdatering av ett program som kostar 500 - det tycker jag är dyrt. Det brukar vara ett säljargument att man får uppdateringar. Jag har aldrig sagt att programmet ska vara gratis, men jag äger redan iLife 4 och har betalat för det.
Men Apple kör inte det rejset.
Betala 900 spänn för en uppdatering av ett program som kostar 500 - det tycker jag är dyrt. Det brukar vara ett säljargument att man får uppdateringar. Jag har aldrig sagt att programmet ska vara gratis, men jag äger redan iLife 4 och har betalat för det.
Men Apple kör inte det rejset.
Men det är inte en uppdatering. iLife 05 innehåller en massa nya funktioner. Personligen tycker jag att 900 kr är billigt, i synnerhet som man får hela paketet *gratis* när man köper en ny dator.
Men det är inte en uppdatering. iLife 05 innehåller en massa nya funktioner. Personligen tycker jag att 900 kr är billigt, i synnerhet som man får hela paketet *gratis* när man köper en ny dator.
Skulle gärna köpa en ny dator:-)))) För att få det paketet med!
Men inte fasen kom det ngt för oss som använder dem som verktyg i våra dagliga liv:-DDDD
Som tex en 2*7,5 G5a......
/fick betala en Caol Ila whisky i går på krogen 222:-/
Det är samma program fast det är vässat och kryddat med fler funktioner. Jag tycker det är kasst att det inte är gratis eller kraftigt rabatterat för registrerade användare.
Maila Apple o fråga.,.,, är säker på att vi här inte kan göra så mycket åt det
Det är samma program fast det är vässat och kryddat med fler funktioner. Jag tycker det är kasst att det inte är gratis eller kraftigt rabatterat för registrerade användare.
Att det inte är gratis känns rätt rimligt. Det är få kommersiella utvecklare som lägger till ett gäng nya funktioner i en hel programsuit och sedan släpper det gratis. Även Adobe och Macromedia och alla andra tar betalt för att vässa och krydda sina program.
Att det däremot inte är något uppgraderingspris svider nog lite i ögonen på en del. Men Apple verkar köra på linjen att sälja mjukvara väldigt billigt (för hur man än vrider och vänder på det så är 745 kr ett bra pris) och inte erbjuda uppgraderingar lika ofta. Se diskussionerna kring Panther t.ex. Så istället för att stirra sig blind på att Apple inte bryr sig om gamla kunder kan man fokusera på det väldigt låga priset.
var kommer siffran 745 kr ifrån? Det är fler som skriver den. Utan moms?
Kostar Photoshop CS lika mycket för innehavare av PS 7-licenser som för folk som inte har PS alls?
Jag har redan betalat för stommen i programmet (iLife 4) och räknade inte med att det (låga) priset var subventionerat för att jag senare skulle köpa några tillägg för nästan dubbelt så mycket pengar som stommen kostade.
Lustigt, jag skulle kunan svära på att jag såg att den kostade 895 kronor... Fortfarande för dyrt för en uppdatering...
Men herregud människa. Det står dej fritt att avstå!
Jag har inte räknat men ett snabbt överslag säger mej att du påpekat att du inte vill betala de cirka 800 kronorna för iLife cirka fem ggr bara i den här tråden! Det är helt ok att du inte vill det och jag tror ingen har missat det nu.
Smatidigt framstår det som tämligen uppenbart att du är väldigt sugen på att använda det...
/jens
Är ny både på forumet och Mac (har inte fått hem min dator än), så jag vet kanske inte vad jag pratar om. Men visst har väl iLife ingått i köpet av alla nyare Mac, i alla fall iMac? Är det så kan man ju betrakta 745 kr som ett uppgraderingspris. I dyraste laget kan jag i så fall tycka.
När vi ändå är inne på uppgradering så suger det att uppgraderingarna av Quicktime kostar. Kolla på Microsoft, de släpper alla nya versioner av sådana grundpelare i operativsystemet gratis. För Quicktime kan väl ändå anses vara en av grundkomponenterna i Macs OS. Utan QT fungerar inte mycket.
När vi ändå är inne på uppgradering så suger det att uppgraderingarna av Quicktime kostar. Kolla på Microsoft, de släpper alla nya versioner av sådana grundpelare i operativsystemet gratis. För Quicktime kan väl ändå anses vara en av grundkomponenterna i Macs OS. Utan QT fungerar inte mycket.
Källa?
Är ny både på forumet och Mac (har inte fått hem min dator än), så jag vet kanske inte vad jag pratar om. Men visst har väl iLife ingått i köpet av alla nyare Mac, i alla fall iMac? Är det så kan man ju betrakta 745 kr som ett uppgraderingspris. I dyraste laget kan jag i så fall tycka.
iLife ingår med alla nya macar. Quicktime är gratis det är Quicktime Pro som kostar.