Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateras iLife 5 gratis?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-13 21:33

Fasen snart e iLife 6.0 här.. då ni

• Medlem
  • 2005-01-13 22:57

Jag begriper inte varför folk ska lägga sig i och dissa skit de inte har med att göra. Begriper ni inte varför vi har principiella invändningar mot prissättningen - knäpp igen!
Det handlar inte om pengarna.

Ursprungligen av Baron:

Begriper ni inte varför vi har principiella invändningar mot prissättningen - knäpp igen!

Hmm men varför klagar du på ett forum och inte till Apple? Tanken med ett forum är väl ändå diskussioner. Skulle ju bli lätt tröttsamt i längden om allt här var en monolog av dig. Eller om alla tyckte likadant.

Ursprungligen av Baron:

Begriper ni inte varför vi har principiella invändningar mot prissättningen - knäpp igen!

Och nej, jag begriper inte vad ni har för principiella invändningar mot prissättningen. Du skrev själv att du startat betaldelen av iLife 04 totalt 18ggr sen du köpte det förra våren. Som STFU skrev:

"Du vill inte ha det, du vill inte betala för det och du använder det heller ej..."

Förklara dina problem för oss som inte fattar.

• Medlem
  • 2005-01-13 23:14

Begriper du inte efter vad jag redan har skrivit tror jag inte att jag kommer att lyckas hur jag än försöker.

förra inlägget ska läsas "Om ni inte begriper..."

Ursprungligen av Baron:

Begriper du inte efter vad jag redan har skrivit tror jag inte att jag kommer att lyckas hur jag än försöker.

förra inlägget ska läsas "Om ni inte begriper..."

Du har ju inte försökt direkt hårt. Du är upprörd över att det kostar pengar att uppdatera till en nyare version av en programsvit du inte använder och som du inte villa ha. Du vill helt enkelt ha den gratis för att kunna start den 18ggr till in iLife 06 kommer. Så mycket är iaf klart.

Så egentligen är du upprörd å alla andras vägnar?

• Medlem
  • 2005-01-14 11:35
Ursprungligen av Rickard A:

Du har ju inte försökt direkt hårt. Du är upprörd över att det kostar pengar att uppdatera till en nyare version av en programsvit du inte använder och som du inte villa ha. Du vill helt enkelt ha den gratis för att kunna start den 18ggr till in iLife 06 kommer. Så mycket är iaf klart.

Så egentligen är du upprörd å alla andras vägnar?

jag ber om ursäkt för att jag var sträv i går (får skylla på allmänt dåligt humör), men jag fattar ännu inte hur du kan dra slutsatser om mina bevekelsegrunder och mitt tidigare och framtida användande av iLife.
Jag är inte upprörd å andras vägnar, utan av princip. Nog om detta.

I mitt fall handlar det om att jag inte ens fått hem datorn, och så ser jag att andra som kanske går in i en butik och plockar hem en Mac får uppgraderingen. Men inte jag. Har egentligen inget emot principen att de tar betalt för uppgraderingar men när man hamnar precis på gränsen måste de vara flexibla.

Vad händer förresten med iLife 2004 nu? Kommer de fortsätta släppa "patchar" och liknande eller är det en helt död produkt?

Ursprungligen av eternit:

I mitt fall handlar det om att jag inte ens fått hem datorn, och så ser jag att andra som kanske går in i en butik och plockar hem en Mac får uppgraderingen. Men inte jag. Har egentligen inget emot principen att de tar betalt för uppgraderingar men när man hamnar precis på gränsen måste de vara flexibla.

Men du fick ju beställa iLife 05 för 175kr så du borde väl vara nöjd nu?

Klart jag är nöjd, men min beställning slank igenom av ren tur. Apple Store hade redan gett mig kalla handen.

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-14 14:00

Jag har beställt iLife till Sonen. Vi vet ju sedan tidigare att det är mycket bra saker där - men kommer inte att köpa ngn ny dator de närmsta 6 månaderna så priset per dag kan vi stå ut med..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-12 12:00

Priset per dag är väl som sagt det intressanta. Vill man ligga på topp så kostar det.
Mac OS 1500:- Ny version var 18 månad: 2.73 kr/dag
iLife 745;- Ny version en gång per år: 2.04 kr/dag
.Mac 995:- Ny betalning en gång per år: 2.73 kr/dag

Det blir 7.50 kr per dag. För mig är det värt det. Det är väl upp till var och en att avgöra.
Som jämförelse förlorade min Powerbook som jag hade i två år grovt räknat 50 kr/dag i värde.

Nu är det ett jobbverktyg för mig och jag tjänar förhoppningsvis mer än 50 kr/dag på att använda datorn så för mig är det värt det.

Jag är smått förvirrad. Jag beställde min iMac 11/2 och fick den levererad den 8/3 men i helvete att jag fick iLife 05? Om den släpptes 11/1 borde jag fått den med datorn eller? Jag fick inga uppgraderingskivor med datorn heller. Har apple gjort fel eller har jag missuppfattat? Jag har letat mig halvt blodig på apple.se men inte hittat någon information kring eventuella uppgraderingar/rabatter/whatever. Är jag helt ute och cyklar eller ska sätta igång och gräva efter en gratis/rabatterad iLife 05?

Anledningen till att jag reagerade först nu var att jag i princip endast har använding för iTunes som ju är gratis och uppdateras automatiskt. Har varken digitalkamera eller DVD-brännare... men vill ju ha det som jag har rätt till särskilt då datorn gick lös på +12 000.

Så, vad gäller?

Jag förstår fortfarande inte logiken som en del har här. Att Ilife ´05 skulle vara gratis är ju konstigt. Alla uppgraderingar av program kostar ju, varför skulle inte Ilife falla under den kategorin?

Bevaka tråden