- Nifo
- Medlem ●
FSB fungerar helt ok. Jag vågar inte säga att de är bäst eller enklast eftersom jag inte testat alla, men som sagt, det fungerar i alla fall. Dosan kräver många tryckningar, men å andra sidan kan man köra från vilken dator som helst utan installation av program och certifikat.
Jag minns inte när jag började använda FSB, men valet av internetbank föll på FSB eftersom SHB, som jag var kund hos, inte kunde leverera en maclösning i internetbankernas begynnelse. Minns i alla fall att redan 1998 lovade de macstöd...
Föreningssparbankens lösning knäcker.....
Har använt den samma dag som den introducerades och kommer inte byta till någon annan flummig lösning som skraplotter eller kortläsare med sunkigt OS X stöd......
quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Jag kör med Nordea. Funkar utmärkt.
Helt off topic!
Mondo65! Hur kan man komma upp till 5400 inlägg på 99mac.com på ett år? Över 150 inlägg per dag.
/ulams
[ 10 Januari 2003, 15:00: Meddelandet ändrat av: Ulf A ]
Jag kommer inte att byta, däremot skriva och klaga igen. Kan dock inte hitta igen hur man kontaktar webbutvecklarna, någon som kan peka i rätt riktning?
Har hjälpt FSB att sätta upp riktlinjer för support & lite andra Mac relaterade grejjer. De verkar verkligt intresserade av att ge sina Mac kunder bra internetservice.
Fick t o m åka ut på sk pilot case, dvs hem till användare för att undersöka olika problem.
Har själv börjat flytta över mina "affärer" från Handelsbanken till SEB....
Sist vi hade ett "upprop" här på 99mac så mailades nog en hel del till SEB som ganska snart efter det fixade OS X (IE) stöd på sin internetbank
Handelsbanken verkar dock helt ointresserade av att fixa något modernt Mac stöd. Tyvärr....
Så byta bank är nog det enda raka....
Föreningssparbanken, helt suverän
[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Hasse A:
[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Ulf A:
[QUOTE]Mondo65! Hur kan man komma upp till 5400 inlägg på 99mac.com på ett år? Över 150 inlägg per dag.[/quote]Hmm, hur många dagar har ett år för dig Ulf?[/quote]Räknar man bort alla helgdagar, semester, klämdagar etc så blir det ca 36 dagar kvar att surfa på. Alltså 36x150=5400!!!
/ulams
quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Jag kör också FSB, funkar klockrent!
Andersson är inte Nordea klumpigt, med en massa engångskoder, skrapkort mm?
/M
Engångskoder är IMHO smidigare än knappande på en säkerhetsdosa stup i kvarten. Min tjej kör FSB, men hon brukar överlåta räkningarna till mig, det är helt enkelt för omständigt att knappa in på FSB.
Nordea über alles.
citera:Skapades ursprungligen av: William WM:
Jag kommer inte att byta, däremot skriva och klaga igen. Kan dock inte hitta igen hur man kontaktar webbutvecklarna, någon som kan peka i rätt riktning?
Nå? Någon som vet?
citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Engångskoder är IMHO smidigare än knappande på en säkerhetsdosa stup i kvarten. Min tjej kör FSB, men hon brukar överlåta räkningarna till mig, det är helt enkelt för omständigt att knappa in på FSB.
Nordea über alles.
Jawohl!
Kör oxå nordea och hjälper ofta farsan med hans fsb räkningar. Tyckar att nordeas web-bank fungerar otroligt mkt smidigare, även inloggningen.
/micke
citera:Engångskoder är IMHO smidigare än knappande på en säkerhetsdosa stup i kvarten. Min tjej kör FSB, men hon brukar överlåta räkningarna till mig, det är helt enkelt för omständigt att knappa in på FSB.
Vad exakt är det som är svårt med en dosa? de är ju lättare än en miniräknare, och dessa behöver man väl inte direkt va kärnfysiker för o förstå sig på?
Har ej provat dessa skraplotter men de måste väl va mer att hålla reda på kan jag tänka.
Jaja.. alla har vi vår egen favorit.
citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Har inte testat engångskoder, så det kan jag inte uttala mig om, men dosan tycker jag fungerar bara fint. Det är lite knappande, men det är knappast komplicerat. När man är van går det snabbt.
PS. Det heter faktiskt "omständligt", men det är det typ ingen som vet... DS.
Engångskoder, är det nått slags lotteri?
Jag har gett upp med SHB nu, ska byta bank, håller på tt reka. Tänkte dock ge SHB ett sista försök, be dem förklara/försvara sig.
Vi har visst 2 SHB trådar just nu...
Jag är också inne på att tvinga fram ett svar.
Ja eller Nej, men sitt inte och håll käften bankajävel!
Vi kan aldrig tvinga dom att fixa en OS X-lösning men som kunder har vi fan rätt att få ett svar i alla fall på hur de tänker göra.
Jag har tänkt skriva ihop ett brev och personligen lämna över till min lokala bankchef som jag är lite tjenis med. Sitter dock lite trångt åt 2-3 veckor framåt.
Är det nån fler än jag som försöker använda "Hembanken", Östgöta Enskilda Bank, Bohusbankens och andra provinsbankers gemensamma internet-bank? Dessa banker har nyligen bytt "teknisk plattform" för att likrikta mot Danske Bank som väl är deras ägare.
Jag har svårartade problem med IE 5.2.2 (OSX) (IE 5.x i Classic fungerar, men så vill man ju inte ha det). Får skumma felmeddelanden på skärmen, och en massa okunskap i örat när jag ringer deras sk. Helpdesk.
När det väl fungerar så har Hembanken vad jag behöver för mina ganska modesta krav på en internet-bank (vill inte vara inloggad mer än 20 minuter varje månad om det inte är nödvändigt
)
/T
FSB har en sorts funktion med vilken man kan betala saker på nätet med ett engångskreditkort, kallat e-kort. Verkar vara bra. Säkert, om inte annat. Detta e-kort fungerar hur som helst inte i osx. Jag fick det att fungera endast i Netscape 4.7 med Flash 4 i Classic. Netscape 6-7 i Classic och OSX, Chimera, Opera och Explorer fungerade inte.
annars är FSB mkt bra. Bra kundtjänst. Och är inte deras dosa en av de säkraste som finns i världen för kommersiellt bruk, har jag för mig?
Baron
Ja, varför inte !
Glemme ! , skulle det inte vara utmärkt finnas namninsamling då och då för olika orättvisor mot oss macanvändare.
Det skulle vara bra det finns en ny forum här 99mac för namninsamlingar för varje gång det finns att protestera.
Då menar jag inte varje vecka, utan någongång per år.
Då kan man bygga upp kraftfullhet bakom det.
Det här är bara ett förslag. Kanske blir det annat sätt.
>Nifo
Varför är det jobbigt att byta bank? Du kan väl ha två
Gå till Föreningssparbanken och öppna lönekonto, tala med din arbetsgivare att du bytt bank.
Sen om du har några affärer ihop med din gamla bank så överför pengar ditt månadsvis, eller flytta över lån och sånt. Inga problem med det.
Värre är om du inte har någon Minutenautomat i närheten så att du kan få kontoutdrag om du vill.
Men du har ju Internet
citera:Skapades ursprungligen av: REP:
Ja, varför inte !
Glemme ! , skulle det inte vara utmärkt finnas namninsamling då och då för olika orättvisor mot oss macanvändare.
Det skulle vara bra det finns en ny forum här 99mac för namninsamlingar för varje gång det finns att protestera.
Då menar jag inte varje vecka, utan någongång per år.
Då kan man bygga upp kraftfullhet bakom det.
Det här är bara ett förslag. Kanske blir det annat sätt.
Mattan och jag har en sån grej på gång inom de närmaste veckorna för SHB. Watch this space...
[ 30. januari 2003, 18:34: Meddelandet ändrat av: Anders Täpp ]