Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste macen?

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-12-07 00:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Är det bara jag som tycker att TiBook är mycket snyggare än AlBook? Den senare är för bullig, tycker jag. Dessutom gillar jag kontrasten mellan det mörka tangentbordet och titanfärgen.

Cube är grym. Ojoj, jag måste verkligen skaffa en sådan!

Att köpa (när pengar väl finns) :

* Cube + apple tft alternativt den sista crt:n, den med ADC
* TiBook
* Newton 2100
* eMate
* G4 quicksilver

nu e ja full, men imorron fortsätter jag diskussionen!!!!

• Oregistrerad
  • 2003-12-07 01:35

1: G4 Cube

2: PowerBook G4 12"

3: iMac G4

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-07 05:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dasse
nu e ja full, men imorron fortsätter jag diskussionen!!!!

Jag är fullare. Ser fram emot den fortsatta diskussionen.

För att rättfärdiga det här fylleinlägget passar jag på att berätta att jag älskar puckmusen - både dess form och dess funktion! Det ni!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-12-07 15:35

G4 CUBE !

Den är tidslös-elegant-smäcker- silent- helt enkelt underbar....

• Medlem
  • 2003-12-07 16:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
För att rättfärdiga det här fylleinlägget passar jag på att berätta att jag älskar puckmusen - både dess form och dess funktion! Det ni!

full har jag nog aldrig varit

Skämt å sido, version två av puck(o)musen var i alla fall uthärdlig, men den första modellen, den utan den lilla fördjupningen på musknappen var hemsk.
Å andra sidan har jag sett en människa som på nyktraste allvar satt och jobbade med musen till sin SE vriden 90 grader fel. Tydligen hade hon lärt sig att jobba så, och trivdes rätt bra med det.

/s-o

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-07 16:54

Powermac Cube G4 såklart. Kommer aldrig göra mig av med min.

1. Cube G4
2. Powerbook Titan

Fulast:
Alla gamla grå/beiga samt Imac G3.

Jag anser att Network Server 700 får på tok för få röster (inga) som den snyggaste. Tvåa kommer nog min PB G4 när den var ny. (Nu ser den ut som fan men slitaget ger viss patina)

Fulaste tycker jag nog att IIfx är, i alla fal i kombination med en 13" skärm. Nästan lika fult som kombinationen PM 6100 med 14" skärmen (Med 16" var den dock riktigt snygg)

Jag vet inte om jag tycker att Spartacus är så värst snygg. Den har ett formspråk som avviker från det som traditionellt förknippas med Apple. Den ångar vräkigt 80-tal (även om den kom senare), stinker nyrikhet och saknar de rena ytor, sfäriska Moder Jord-anknytande former och harmoniska linjer som kännetecknar de flesta Macar. Spartacus balanserar farligt nära PC-gränsen och påminner för mycket om en Bang & Olufsen-apparat.
//S.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-07 23:58

Jag håller med Satyricon angående Spartacus, men jag älskar Jacob Jensens B&O-produkter från första halvan av 80-talet och jag tycker inte att dessa produkter har något gemensamt med Spartacus formspråk.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-08 00:16

Nej, nej och åter nej!
Det finns ingen PC som kommer närheten av Spartacus utseende.
Därmed inte sagt att det är den snyggaste Macen. Eller jo, kanske...

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-12-08 00:26

På serverfronten är nog Network Server 500 & 700 bland det snyggaste man kan få tag på om vi inte snackar rackmodell (för då blir det givetvis xServe).
Tror jag ska smyga mig in på bollmans jobb nåt tag och sno hans.

• Medlem
  • 2003-12-08 00:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
På serverfronten är nog Network Server 500 & 700 bland det snyggaste man kan få tag på om vi inte snackar rackmodell (för då blir det givetvis xServe).
Tror jag ska smyga mig in på bollmans jobb nåt tag och sno hans.

Men det är inte applelikt med "pc-luckorna" för cd-spelare och hårddiskar, de skulle ha varit snyggare......

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-08 06:12

Den snyggaste Macen? Det är väl den som inte är byggd än...!

• Medlem
  • Örebro
  • 2003-12-08 08:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dasse
jag har kollat med förlag i sverige, men de tar inte in den....köpte min på redlightrunner.com

Boken är mycket fin, många bilder, jag skall läsa igenom den också, men det har inte blivit av än...

Den är inte till salu?
:rolleyes:

• Medlem
  • 2003-12-08 12:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av MigueI
Den är inte till salu?
:rolleyes:

Näe, den är så fin så jag vill ha kvar den, jag har ju inte heller läst den än, och det är typ en tredjedel av boken som är text.....

jag skall lägga ut några kort från den allafall! vänta tills ikväll !:-)
det finns saker som man blir riktigt kåt av i den

• Medlem
  • 2003-12-09 18:50

Här har jag lagt upp några bilder som jag knäppt ur boken, detta är bara ett fåtal.....men kan vara kul att se...

man blir förbannad att de inte fick fingrarna ur lite tidigare.....helgrymma grejjer!!!!

Bevaka tråden