Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Store till Sverige i April?

Tråden skapades och har fått 576 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-25 14:31

Bojkotta Pamarecords

Jag hatar Pamarecords. Vareviga dag när jag kollar itunes.se för att se om det hänt något dyker den där fånleende Maxe upp på skärmen. Vad som verkligen är märkligt är att under 2 -3 veckor pekade itunes.se mot den amerikanska Itunessiten.

Chuck

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-26 00:07
Ursprungligen av chuck:

Jag hatar Pamarecords. Vareviga dag när jag kollar itunes.se för att se om det hänt något dyker den där fånleende Maxe upp på skärmen. Vad som verkligen är märkligt är att under 2 -3 veckor pekade itunes.se mot den amerikanska Itunessiten.

Chuck

Håller med fullständigt! Snacka om att de fiskar badwill!
Ocreddigt att försöka åka snålskjuts på Apples iTunes för att kränga nåt crappigt mobilprogram.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-26 01:54

Det känns verkligen som det är nåt på G. Hittar mer svensk musik än någonsin på iTMS. Det flesta svenska artiskter jag söker på finns där. Svensk folkmusik och fan vet allt.
Jag blir nog knäckt om iTMS Sweden det inte kommer den här veckan.

(Jag vet jag borde kanske skaffa ett liv)

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-26 09:28
Ursprungligen av chuck:

Jag hatar Pamarecords. Vareviga dag när jag kollar itunes.se för att se om det hänt något dyker den där fånleende Maxe upp på skärmen. Vad som verkligen är märkligt är att under 2 -3 veckor pekade itunes.se mot den amerikanska Itunessiten.

Chuck

Hata Pama Records är ingen bra idé.
De är riktigt trevliga killar som faktiskt inte säljer "mobilprogram".
De driver en studio och ett musikförlag.

Sen köpte de upp www.itunes.se för ett par år sedan, innan det var aktuellt i Sverige. Tror att anledningen till att adressen fortfarande leds dit är att de under förhandlingarna bestämde att Pama skulle "ha den" fram tills releasen av iTMS -vilket vi alla hopppas på kommer torsdag!

De är inte ensamma om att köpa upp adresser. Tråkigt nog har vi kommit lite i kläm. Tänk vad många besökare de måste ha på sin sida nu

  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 14:34

bleep.com funkar dock fortfarande... :-/

Kan nån pleeease ta ifrån mej plånboken!!!

/me is now playing [ Múm ~ Please Sing My Spring Reverb ]

  • Medlem
  • 2005-04-26 01:59

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZSearch.woa/wa/com.apple.jingle.search.DirectAction/pickITMSLink?id=26259268&searchType=3&storeFrontId=143456&artistName=Noir+Désir

Store Front: Sweden !!!!!
itunes link maker. Store front för sverige = 143456 i urln.

Jag hoppas verkligen att det blir musik från hela världen. Det är just det som är så bra otroligt med P2P. Jag HATAR att inte kunna köpa i den franska eller den amerikanska itms med mitt italienska kort.

Senast redigerat 2005-04-26 03:10

Nice catch

Edit (bilden): något är definitivt på gång...

Nu går www.itunes.se till apples hemsida.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 18:06
Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Nu går www.itunes.se till apples hemsida.

Det har den gjort ett tag:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=72926&page=17&pp=25

Ursprungligen av Hampe:

Det beror väl på hur man definierar "ett tag"? Den länkade fortfarande till den förra ägaren när jag kollade senast i förmiddags. :rolleyes:

Nu fattas bara att Apple öppnar den svenska itunes-butiken, men den kanske också har varit öppen ett tag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 18:07

Jag blir så trött. Apple framstår som smått löjliga i sin vägran att avslöja något om framtida planer.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 07:51

Fan va roligt ifall den äntligen kommer till Sverige:D

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 08:04

http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/images/flag_sweden.jpg

edit: + norway, denmark, switzerland, australia

Ursprungligen av Hubertus:

http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/images/flag_sweden.jpg

edit: + norway, denmark, switzerland, australia

Eeeexcellent! Nästa helg kan bli dyr.

En och annan audiobook kanske man ska köpa i alla fall...

I väntan på svenska ITMS så kan vi avnjuta en live-videoupptagning med William Shatner (kpt. Kirk i Star Trek) som citerar poesi med sitt livejazz-band?!?

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewVideo?b=a&videoId=48838817

(Funkar det att länka ITMS-länkar sådär? Det är ifrån den amerikanska butiken som länken är hämtad.....klart sevärd).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 12:02

Vet någon om man kan ta del av det amerikanska utbudet även om man är reggad i ett EU-land och betalar eurokurs? Eller är låtutbudet begränsat till den "nationella" sajten i t.ex Finland?

Ursprungligen av peterl:

Vet någon om man kan ta del av det amerikanska utbudet även om man är reggad i ett EU-land och betalar eurokurs? Eller är låtutbudet begränsat till den "nationella" sajten i t.ex Finland?

Tyvärr det senare. Vilket suger rätt rejält. Utbudet kan därmed varierar ganska mycket mellan olika länder. Jag utgår från att det är skivbolagen som vill fortsätta dela upp marknaden i mer eller mindre godtyckliga geografiska enheter (för prisdiskriminering etc).

Ursprungligen av Pegges:

Tyvärr det senare. Vilket suger rätt rejält. Utbudet kan därmed varierar ganska mycket mellan olika länder. Jag utgår från att det är skivbolagen som vill fortsätta dela upp marknaden i mer eller mindre godtyckliga geografiska enheter (för prisdiskriminering etc).

Det beror inte på prisdiskriminering utan bland annat på att vissa artister distribueras eller är signade av olika bolag i olika länder och även kan vara signade till olika förlag i olika delar i världen.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-26 12:16

Det är nåt i på G!

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-26 12:27

vad gör vi om det inte kommer på torsdag? drar igång en namninsamling?

så här uppe i gasen har jag inte varit sen expot i vintras. Allt detta plus att min första (fattar det inte själv, första?) iPod är på ingående...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-26 14:51

Värst vad flaggorna wobblar fram och tillbaka hela tiden! Blir inte klok på hur de tänkt ha det. Ska landets namn finnas med i jpg-filen eller inte tro? Antagligen inte, eftersom de nya flaggorna saknar det? Eller vad tror ni?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 14:52

Jag förstår inte vad ni menar med skärmdumparna... menar ni att bilder håller på att bytas ut och därför är de ihoptryckte eller utdragna?

De nya vaerkar vara Nya Zeeland, Australien, Norge, Danmark, Sverige och Schweiz.

Läs slutet av denna diskussion på Macrumors, flera har lyckats komma in på Australienska affären via modifierade länkar. Sitter vid skollanbs häckpc nu, men ska testa när jag kommer hem.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?s=&threadid=121957

Länk till en låt som visar felmeddalnde som i sin tur berättar om den svenska affären:

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewArtist?artistId=878136&originStoreFront=143456

Nu är det väl ändå klart....titta vad jag råkade trilla in på!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-26 15:43
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Nu är det väl ändå klart....titta vad jag råkade trilla in på!

Jag tror fler än jag undrar hur du slank in där...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-26 16:14
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Nu är det väl ändå klart....titta vad jag råkade trilla in på!

Fick oxå fram den! Tyvärr kunde jag inte registrera mig, klagade på mitt VISA-kortnummer...

Men nära är det!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 16:23

Hur fick ni fram bilden ovan? Är de verkligen äkta

Vill ha nu nu nu...

Hoppas på att det kommer imorgon...men men

verkar kunna hända en hel del i morgon

Ursprungligen av donper02:

Hur fick ni fram bilden ovan? Är de verkligen äkta

Jag tog den skärmdumpen och jag lovar att den är äkta.

Bevaka tråden