Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sibas reklam

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer inte att hinna ringa idag, men det skulle vara kul om någon skulle kunna ringa och ställa några frågor.

Skriv ner några frågor som borde frågas, här kommer mina förslag (de som jag skulle ha frågat):

------------------------------------------------

1. Veckans kampanj - Klarspråk, vad menar ni med det - varför är det så viktigt att tala klarspråk?

2. Om ni nu försöker tala klarspråk, varför gör ni en liknelse mellan en bärbar dators minneskapacitet och en miljard elefanter???

Elefanter är ju inte så bärbara heller...

3. 512 MB RAM = 500 miljoner tecken??? Är det enklare att förstå hur mycket 500 miljoner tecken är?

4. Tror ni att folk är dumma i huvudet???

5. Kampanjbladet innehåller stavfel i nästan alla meningar, hur kan ni trycka sånt skräp?

6. Skriver ni alla texterna själva eller anlitar ni en reklambyrå?

7. Förväntar ni att öka er försäljning av datorer med en sådan här idiotisk kampanj?

8. Vad tycker du själv om kampanjen? (kanske man ska fråga först)

[ 14 Augusti 2002, 09:24: Meddelandet ändrat av: William W M ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Jag kommer inte att hinna ringa idag, men det skulle vara kul om någon skulle kunna ringa och ställa några frågor.

Skriv ner några frågor som borde frågas, här kommer mina förslag (de som jag skulle ha frågat):

hahahaha! nu vill man nästan ringa själv. Ska följa tråden med spänning. Spela gärna in samtalet!

Sökaren beger sig till bergets topp och frågar den lärde:

"Varifrån kommer visdom?"

Den lärde svarar:
"Gott omdöme."

"Varifrån kommer gott omdömme?"

Den lärde svarar:
"Erfarenhet."

"Varifrån kommer erfarenhet?"

Den lärde svarar:
"Dåligt omdöme."

Mvh / Johan

Ååh nej...

SIBA kör en urtöntig reklam på "köpa dator" tema på Kanal 5. Speakerrösten avslutar med "Kom in till oss. Vi kan datorer"

Har någon fått tala med reklamavdelningen ännu? Detta måste vi följa upp!

Helt otrolig historia, vi sitter och hoppar i soffan av skratt!

• Oregistrerad
  • 2002-08-24 19:51

Detta kan ju inte vara lagligt?

Vad har denna diskussion att göra med mac,trodde och tror fortfarande på att allmänt forumet skall uteslutande handla om mac och alla andra diskussioner skall flyttas till livsstil...?

[ 24 Augusti 2002, 21:59: Meddelandet ändrat av: xplane ]

Flytta till Design & Media där den andra SIBA-tråden ligger.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-26 12:00

Verkar som om SIBA har skärpt sig. Jag fick hem ett nytt reklamblad på posten idag som var mycket bättre skrivet.

Citat:

quote:Verkar som om SIBA har skärpt sig. Jag fick hem ett nytt reklamblad på posten idag som var mycket bättre skrivet.

Jag tror sommarjobbaren är tillbaka vid skolbänken på högstadiet. Åttan kanske? Lycka till med svenskabetyget!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-26 12:14

hehehe

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-08-28 13:12

På tal om detta kan jag bara inte undanhålla er denna höjdarreklam införd som helsida i SvD i november 2001. Den har en speciell plats i mitt hjärta!

Del1
Del2

• Medlem
  • 2002-08-28 13:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bollman:
På tal om detta kan jag bara inte undanhålla er denna höjdarreklam införd som helsida i SvD i november 2001. Den har en speciell plats i mitt hjärta!

Del1
Del2

åhh herregud, vad är det för hjärndöd copywriter som skrivit det.. favoritcitat."De följer inte industristandard för PC, Internet, Windows m fl.(Linux fungerar t ex inte bra för att surfa på intenet)" och "Upp till 1000-tals Tv-kanaler" upp till?? dvs2.. CCN och Blombergs i snålkodad realvideostream...

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-08-28 15:19

Faktum är att deras hemsida är ett riktigt skrattpiller.
Kul att de hade ministrar på besök vid invigningen av deras butik vid stureplan. Ni 08:or borde kanske göra ett besök, jag ska se om jag hinner nästa helg. Jag kan knappt vänta.
www.broadbandbox.net

Hahaha! Först står det "bättre anpassad hårdvara jämnfört med en pc" sen "I grunden är det en pc-dator"

? *lol*

Och när man behöver en antivirus programvara, ja då vet man att något är fel..

[ 28 Augusti 2002, 15:33: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bollman:

Del1
Del2

Då skall du ta och surfa till metro.se, ladda ner senaste metro från idag och igår och kolla på sista sidan...

http://www.metro.se/metro/pdf.phtml

Någon som hört talas om "Bredbandscentrum" som ligger på Birger Jarlsgatan i kungliga huvudvärken?

Gissa nu vilket företag som ligger bakom Bredbandscentrum... jag citerar dagens annons

"Bredbandscentrum administreras av: Broadbandbox AB..."

Jag säger då det...

Edit: Lägg till länk till PDF på Metro

[ 28 Augusti 2002, 15:46: Meddelandet ändrat av: Mattias Jonsson ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 15:46

LOLOL! "Systemet ersätter all annan hemelektronik som du har eller skulle vilja ha."

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-08-28 16:43

Jodu! Apple, släng dig i väggen, här kommer Broadbandboxen. iApps? Nejnej en helt vanlig BBB.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
LOLOL! "Systemet ersätter all annan hemelektronik som du har eller skulle vilja ha."

Den får små ben och tvättar dina kläder när du sover.

Den drar lustiga vitsar när du är lite nere.

Den biter inbrottstjuvar.

Den skapar 3drenderade filmer helt efter dina önskemål.

Någon annan som känner att hela grejen är lite som "Virusvarningen Badtimes" fast omvänt?

"Vi vågar dessutom, med största säkerhet idag påstå att, all annan elektronik som du idag hittar på marknaden, det må vara den senaste TV, Radion, Videon, Stereon, PC-datorn, DVD m fl, är gammal teknik. Teknik som du har mycket begränsad nytta av, nu och i framtiden."

*gråter*

EDIT:
Läs sista meningen i den gula rutan på sida 2. Klassiskt!

För Sverige, i tiden.

haha!

[ 28 Augusti 2002, 21:13: Meddelandet ändrat av: Mats ´Venger´ Björnström ]

Bevaka tråden