Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prisjämförelse mellan Photoshop-maskiner

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 22:59
Ursprungligen av Hunter78:

En enda fråga som jag undrar över : Om PC & Windows är så jävla dåligt som många vill få det till, Varför kör majoriteten av mycket viktiga Media företagen och myndigeheter på PC.
Likaså gäller det börsbolagen, sjukhus, Polis & domstolar, Banker m.m. Endast på PC. Datorerna står på 24/7 där upptime är på månader.

Vad den offentliga sektorn använder är väl ingen kvalitetsmärkning.
Alla som är någorlunda vass jobbar inte där.

Och det är precis de du nämner som förlorar flera miljoner på varje nytt litet virus som ploppar upp till PC.

Vilka 4 virus är det?

• Medlem
  • 2005-06-20 13:22
Ursprungligen av apple4ever:

Vilka 4 virus är det?

Det finns inga aktiva virus. Basta. Inte ett enda virus har fått spridning än så länge.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-20 13:25

Vilka virus?
Senast i vintras var det en "Gör virus till OSX" med 100 000 dollares i potten och ingen vinnare,, hade den ev vinnaren jobbat för ett företag som sysslar med virus och säkerhet så hade det varit 2x vinsten i potten..

Länkar till dessa virus tack..

Senast redigerat 2005-06-20 14:32

någon av nr till macworld stod det on just 10 virus till Mac os X

Ursprungligen av Hunter78:

någon av nr till macworld stod det on just 10 virus till Mac os X

Om ett virus är ett program man måste ladda ner från Internet och starta själv
så finns det säkert.

Om du sedan tar reda på vad ett virus är och skiljer det från maskar, trojaner
osv så ser du nog ganska omg. att OSX är virusfritt änsålänge.

Vi får se hur länge.

Flera gånger har jag sett på IDG och Macworld hur dom varna, även läst
på TEXT-TV SVT om "virus för Mac" vilket varit endast skitsnack. Det rör
sig om små säkerhetshål som ingen ens vet hur man utnyttjar.

Med detta är det givetvis inte sagt att det inte GÅR att göra virus för
OSX, bara att ingen har lyckats göra det ännu.

OM någon lyckas göra ett virus för OSX kommer det sprida sig som en
löpeld, eftersom det inte finns något utbrett användande av Virusprogram.
Själv har jag inte ens en brandvägg igång, och lösenord som en barnunge
kan gissa sig till.

/kebarb

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-20 18:19
Ursprungligen av kebarb:

OM någon lyckas göra ett virus för OSX kommer det sprida sig som en
löpeld, eftersom det inte finns något utbrett användande av Virusprogram.
Själv har jag inte ens en brandvägg igång, och lösenord som en barnunge
kan gissa sig till.

/kebarb

Jag tror att den risken är stor, om/när det kommer ett virus till OSX så lär det inte gå omärkt förbi..

Är miri avstängd nu igen?

• Medlem
  • Lund
  • 2005-06-20 21:54
Ursprungligen av Nurell:

Är miri avstängd nu igen?

Nej. men jag lägger ner nu- inte en dag för tidigt enligt många, Jobs får nu deklarera varan, lika villkor, och han kan inte längre stå och fabulera om sina enastående Photoshop tester.

Nu vill jag ha en bärbar med 15,4 skärm , hög upplösning ,bred betraktningsvinkel, centrino och OSX med Apple/intel inside

Mikael

• Oregistrerad
  • 2005-06-29 22:53

Hälften av grejerna i listan där finns ju på macen också, men de behöver inte skriva ut det, det är standard med USB, Firewire och DVD sedan G3 modellerna t.ex.

Alla macar jag ägt har t.ex. haft ett ljudkort, vilket långt infrån PC har.
Visst, komponenterna är billigare, men mac står fortfarande för kvalitet och design och ett användbart operativsystem. XP home edition, vad fan e det för hack?

Det finns en anledning till att folk köper en ferrari, även om du för en spottstyver av priset kan köpa en datsun och trycka i dubbelt så många hästar i den.

Och att du kallar dem photoshop maskiner är ju lustigt bara det.
Photoshop är för övrigt bättre optimerat och stabilare på en mac.

Ursprungligen av Krokodilen:

Hälften av grejerna i listan där finns ju på macen också, men de behöver inte skriva ut det, det är standard med USB, Firewire och DVD sedan G3 modellerna t.ex.

Alla macar jag ägt har t.ex. haft ett ljudkort, vilket långt infrån PC har.
Visst, komponenterna är billigare, men mac står fortfarande för kvalitet och design och ett användbart operativsystem. XP home edition, vad fan e det för hack?

Det finns en anledning till att folk köper en ferrari, även om du för en spottstyver av priset kan köpa en datsun och trycka i dubbelt så många hästar i den.

Och att du kallar dem photoshop maskiner är ju lustigt bara det.
Photoshop är för övrigt bättre optimerat och stabilare på en mac.

Du kan försöka vårda ditt språk !

Fåfänga?

• Oregistrerad
  • 2005-06-30 00:04
Ursprungligen av Code Red:

Fåfänga?

Det är ett ord som de avundsjuka hittat på, precis som penisförlängare, pizzaräser och 50:års kris.

Har man pengar och kan göra något bättre för dem annat än att dö med mycket så är det att föredra!

Det är enkel psykologi. Människan är så satans avundsjuk att kan man dra fram ett öknamn så känns avundsjukan inte lika kraftigt när man kör hem i sin rostiga 240 med slamrande avgasrör till sin tråkiga lilla hyresrätt man antagligen betalar alldeles för mycket för.

Det är ett ord som de avundsjuka hittat på, precis som penisförlängare, pizzaräser och 50:års kris.

Har man pengar och kan göra något bättre för dem annat än att dö med mycket så är det att föredra!

Det är enkel psykologi. Människan är så satans avundsjuk att kan man dra fram ett öknamn så känns avundsjukan inte lika kraftigt när man kör hem i sin rostiga 240 med slamrande avgasrör till sin tråkiga lilla hyresrätt man antagligen betalar alldeles för mycket för.

Det låter mer som ett försvarstal för någon som har behov av att hävda sig. Men nu är diskussionen snubblande nära personangrepp.

• Oregistrerad
  • 2005-06-30 00:30

Det låter mer som ett försvarstal för någon som har behov av att hävda sig. Men nu är diskussionen snubblande nära personangrepp.

Haha, jag har inte ens nån fin bil själv! Tvärtom unnar jag alla som har råd att köpa en!
Men du tog allt åt dig, du har nog svärt å spottat åt mer än en porsche förare i innerstan!

Tycker att det är sorgligt att det blivit fult att tjäna pengar i det här landet...

Personangrepp du svamlar! Måste man inte namnge någon person då?
Snarare hets mot folkgrupp, om nu rostiga 240 ägare är en sådan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 00:09

Jag håller med,
Svenskar i landet lagom har nog mycket av tyst avundsjuka i oss, här är det nästan fult om man tjänar bra med pengar, tyvärr..

Det är inte fult att tjäna pengar. Jag gillar roliga prylar lika mycket för någon annan. Men att köpa saker för att imponera på folk är väl ett utryck för fåfänga.

• Oregistrerad
  • 2005-06-30 18:42

Men att köpa saker för att imponera på folk är väl ett utryck för fåfänga.

Inte har jag köpt en mac för att imponera på någon. Lika lite som jag köpte en diskmaskin för att imponera på alla som handdiskar.

Jag lägger ned nu, det är meningslöst att argumentera med någon som inte är mentalt "där".

Bevaka tråden