Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köpte du din senaste nya Mac?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inhandlade min PB på PC City i Sickla (Stockholm) augusti 2004.

sådär.. nu kan jag säga att jag köpt den på kullander..
var precis och la en beställning. läckert det.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-09 16:17

Min senaste köpte jag på Apple Store, en iBook G4. Och iPoden ett halvår innan på samma ställe. Gillar skarpt välmöjligheterna och enkelheten att få hem det till dörren.
Dessförinnan köpte jag min dator i affår, Core. Och den hade lite problem i början så jag i stort sett pendlade med bilen mellan hemmet och affären. Så ja, Apple Store är att föredra tycker jag. Hade problem med min iPod också, och lerveransen fram och tillbaka till service stod Apple för...

En iBook 12" från Applestore i september förra året. Hade först kollat med Macforum, men levtiden var för lång. Fick datorn efter 2 dagar (om jag varit hemma då vill säga, fick därför vänta en helg och få datorn levererad till jobbet på måndagen istället).
Månaden efter (tror jag) kom en upphottad prissänkt ibook Grymt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 11:01

Köpte min på Trifolium i Göteborg.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 11:31

PB 17 sommaren 2003 från inwarehouse.se

Nästa kommer dock att inhandlas via Applestore eller Mecenat Apple Store (om jag inte hinner bli klar med mina studier).

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-05-10 16:24

Power PC, Lidköping april 2002. iMac G4 700 som "HemPC".
Har precis löst ut den – går som en klocka...

Senaste nya Mac - AppleStore.
Senaste Mac - 99mac Köp/sälj.

Lindströms kontorsservice i Falun. Dom har dock kursat nu.
Nästa blir antingen via Apple Store eller BK Data i Falun.

Min köptes i Norrköping

Jag har köpt min iMac G4 800MHz 17" hos DataService i Norrköping. Jag är mycket nöjd med den och innom kort kommer den att få 1GB minne, ny HD och både Tiger och iLife5 så den klarar de resterande 2,5 åren jag hade planerat att ha den. Sedan får det nog bli en ny Mac.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 00:57

Köpte min mini hos macademic Uppsala

Köpte min mini hos macademic Uppsala, väntetid var 6 veckor!!! men den som väntar på någe gott:-)
Har även beställt en powerbook till frugan även den verkar dröja:-( skulle ha kommit förra veckan....men apple har tydligen mkt nu......
Skall tillägga att ja beställde med extra stor HD BT annars hade dom faktiskt på lagret...
Men visst får man stå ut med mkt som macandvändare? :rolleyes:
Sånna grejer gör det ju inte lättare att övertyga PC kompisar precis....

Micke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-12 01:10

Köpte min senaste Mac (en 800 MHz iMac G4) på hos REDA-gruppen i Stockholm för typ två år sen. Min iPod mini köpte jag på InLife i samma stad för några veckor sedan. Nästa Mac ska jag köpa på Macoteket.

YFO , priset är kanske inte det lägsta ,
men de är svåra att slå om man något strular .
( Har köpt tidigare på Macoteket och Apple Store )

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-05-12 09:34

Jag har köpt tre begagnade PM G4, tre begagnade PM G3 och tre begagnade iMac G3 sedan 2001.

Min senaste nya Mac var en Performa 6320 inköpt 1996 på GD Datasystem i Landala, Göteborg.

Jag har kvar två PM G4, en PM G3 B/W och en iMac DV. Performan och de andra Macarna har jag antingen sålt eller skänkt till släktingar.

Jag var lite sugen på en Mac mini när den kom, men köpte en begagnad PM G4 DA istället.

Min nästa Mac blir nog en PM G5. Troligtvis begagnad. Det blir billigare så.

Blev en del!

* Powerbook 15" 1 Ghz (Power Pc)
* Powerbook 15" Titan 400 mhz (beg)
* Powerbook 15" Titan 500 mhz(beg)
* Mac Mini 1,42 Ghz (Mac Forum)
* iMac G4 Globe 15" 700 mhz (beg)
* iMac G4 Globe 15" 800 mhz (beg)
* iMac G4 Globe 17" 1 Ghz (beg)
* Dual G5 2*2 (Power Pc)
* Dual G5 2*2 (beg)
* Dual G5 2*1,8 (InWareHouse)
* 2st Cinema 20" vita (Power Pc)
* 2st Alu Cinema 20" (Macoteket)
* iMac G5 20" (beg)
* 23" Cinema (Apple Store)
* G5 2*2,7 Ghz (Apple Store)

Tror det var alla

Köpte i förrgår en PowerMac 2,0 x 2 från Macoteket. Har handlat där sedan slutet av 90-talet och tycker det funkar bra.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-16 01:37

jag har beställt en imac g5 från apple on campus.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-16 18:19

2st iB 12" 1.2GHz på Applestore (CSN)

Valde att köpa min PowerMac G5 hos "Scandinavian Photo", då jag handlat kamerautrustning från dom under alla år.

Om det är en slump eller inte.... Men jag har då alltid blivit nöjd och ibland även överraskad.
När jag beställt parellellt med andra butiker, så har jag alltid fått deras order före andra företag.
Jag vill inte påstå att de andra varit dålig... men någon måste ju vara snabbast.

Ps. Är ny Macägare, så jag vet inte vad ni andra har för krav av era leverantörer. Jag misstänker att medel-Macaren är mer medveten än PC köparen.

Ursprungligen av Chet:

Valde att köpa min PowerMac G5 hos "Scandinavian Photo", då jag handlat kamerautrustning från dom under alla år.

Whoa, säljer Scandinavian Photo Mac? :eek:
..och här har man gått och muttrat över att Jönköping inte har nån Appleåterförsäljare...

Nåja, shoppade min iBook på nyöppnade PC City i Jönköping och lyckades knipa den sista de hade på lager.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-17 12:14

Köpt Powerbook G4 1.25 Ghz på MacTorget.nu, samt en Ibook 500 Mhz också på MacTorget.nu
Därtill två iPod Shuffle i vanlig butik.
Allt funkar mycket bra!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 15:57

har köpt all min mac utrustning i Schweiz... faktiskt billigare. och jag bor ju där så.... men inte på nätet köper inget på nätet.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 16:36

Alldeles nyss, på Applestore

En iMac 20" 2 ghz med trådlöst keyboard & mus, samt Airport Express, samt JBL Creature-högtalare ... och jag fick rabatt av den snälle försäljaren!

Skulle ha kostat 19.770 pix, men han sålde rubbet till mig för 18 963,75. Snällt, tyckte jag.

Jag kanske kunde ha prispressat på högtalarna annorstädes, men det hade ju knappt varit värt mödan.

Nu ska jag köpa till lite RAM från billigare källa och dessutom den nya Logitech MX1000-musen …

inwarehouse

jag har köpt macarna[1] genom inwarehouse. mest för att jag har en så trevlig säljare där. handlade OSX Tiger (2st) och iWork 05 (2st) av honom också.

[1] 1 PB 15" och 1 iBook 12"

Provectum Systems i Stockholm levererar mina datorer och inköp. Överlägset när det gäller support och hjälp. Snabba som sjutton med leveranser och man pratar med samma (2) personer varje gång som svarar efter 2 signaler. Inget strul och inga sura miner. Klockrena på alla sätt och vis.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-05-19 21:49

Köpte min iMac G5 17 tum hos Scandinavian Photo i Bankeryd. 12 mån räntefritt.

inLife är de som har fått äran att leverera min PB till mig, den har dock inte kommit ännu...

Många mackar sista veckan!

Jag har via mina företag köpt 6 mackar den senaste veckan. Inte mindre än 4 st Mac mini, en iBook G4, samt en Apple PowerMac G5 2.3GHz DP 512/250GB SuperDrive 1... hos inwarehouse. Varför så många och just nu. Ja trot om Ni vill men vi hade inbrott i förra veckan och då försvann en G4 350 mHz, en G4 100 mHz, en 12 tums iBook G4, en Mac mini samt en iMac G4. Vi kunde inte drömma om att någon var intresserade av relativt gamla Macar.

Tur hade vi också. G4 stod som server och hade nästan all data i sig. På den låg en flyttbar hårddisk dit vi körde backup varje natt klockan 02.00. Man lämnade den flyttbara hårddisken och därigenom var det dyrbaraste kvar. För ytterligare säkerhet hade vi faktiskt bränt en CD med de viktigaste datat.

Nu finns de nya datorerna på plats, nytt larm är installerat och vi ska komplettera så att backup skickas över nätet till annan dator på annan ort.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-05-24 18:34

Tjuven måste ha blivit besviken på G4:an som bara snurrade i 100 MHz.

Surrade var just vad den gjorde och jämför man nu med en Mac mini så lät den som en stenkross!

Bevaka tråden