Hej, jag undrar om följande ide skulle kunna vara intressant, finns det möjligen något liknande som jag inte känner till?
Jag skulle vilja ha en sajt som enbart är inriktad på buggrapportering för alla tänkbara programvaror och spel släppta till MacOS X. Där vem som helst kan gå in och lägga buggrapporter så fort man stöter på en bugg i ett program/system/spel under OSX. Allt skulle vara på engelska och välorganiserat i kategorier. Hela sajten skulle kontrolleras noggrant av moderatorer som såg till att buggrapporterna blev så kompletta och tydliga som möjligt.
Alla buggar på en programvara listas sedan på ett överskådligt och bra sätt så att programutvecklarna lätt kan gå in på denna sajt och få bra buggrapporter på deras programvaror.
En sådan här sajt kan jag tänka mig vore mycket användbar, särskilt för utvecklarna men även för användarna som oavsett vilken programvara man hittar buggar i vet vart man ska rapportera felen någonstans. Det är en frustration jag ofta kan känna när jag stöter på buggar. Och förhoppningsvis blir alla rapporterade fel åtgärdade till nästa version, såväl utseendebuggar som riktiga elaka buggar. Och vi OSX användare kan vältra oss i mycket buggfria programvaror! Givetvis skulle hela sajten vara på engelska för att hela världens utvecklare ska kunna ta del av den. Kanske kan man tänka sig att moderatorer från olika länder kan erbjuda översättning av buggrapporter från olika språk för att öka tillgängligheten för alla!
Vad tror ni? Något för 99mac teamet att starta upp kanske?