Inget tiffeltuffel om jag får be... :).
Gamla hederliga tiff utan transparens eller andra "modärniteter" funkar dock mellan plattfomarna. EPS skall man akta sig för lite grann då man aldrig riktiigt vet vad som bakas in i filen vad gäller typsnitt och annat.
OTF-typsnitt brukar fungera felfritt. TrueType har jag haft ganska stor tur med också (men ionte alltid). PS Type 1 är däremot en annan femma... Undvik om du måste flytta mellan plattformar! Sen är det lustigt att Times New Roman alltid efterfrågas vid öppning av dokument trots att jag varje gång gör en "find font" och "change all" från Times...
Att lägga in tunga AI-dokument i InDesign är ett bra sätt för att få även en G5a att gå på knäna (jobbar mycket med kartor från cad-original i InDesign) - har nästan slutat med det och exporterat tiffkopior för att montera i ID. Ger betydligt snabbare pdf-rippar vilket är bra när tryckar'n står och väntar. Men visst är det smidigt att kunna länka Illustrator direkt... Annars har jag också alltid jobbat i FreeHand. Gör ibland fortfarande jobb i FH 3.1 bara flör att det är så snabbt och smidigt.
Sedan är det en annan lustighet; Dokument skapade i CS 3.0.1 i macen kan inte öppnas på en PC med CS 3.0. Att dokument är versionberoende i "hela" siffror är en sak, kanske också acceptabelt för .1-versioner (säger bara ArchiCad 8.0 vs 8.1), men en .0.1-version! :rolleyes: