Okej. Tackar först och främst för lite intressant respons. Jag har inte haft så mycket tid att gräva vidare i detta senaste tiden, men ska köra en dykning till strax. Lite följdfrågor:
Anders
Menar du allvar? Berätta mer isf.
Richard
Skönt att höra av dig. Först - angående förhandsgranska: Har du sett denna KB-artikel hos Extensis som menar att förhandsgransking beror på Cocoa/Unicode och olika character encoding? Är det inte därför jag inte kan förhandsgranska Zapf Dingbats? Har försökt läsa på men ska kolla lite noggrannare en gång till.
Vad gäller asiatiska fonterna - Vilka systemfonter menar du att Tiger & PowerPoint verkligen kräver? Kan jag stänga av merparten trots allt?
Vad gäller Suitcase och systemfonter - Är det bäst att köra med inställtningen att Suitcase kan slå av/på systemfonter? Jag trodde att man skulle lämna systemfontmappen helt orörd. Men om man alltså ska låta Suitcase styra över systemfonterna - är det skillnad på var filerna ligger även om de är avaktiverade? Man kan också ställa frågan som ett par olika alternativ - är det bäst att:
1. Låta systemfonterna ligga kvar i System/Lib/Fonts och inte låta Suitcase styra dem.
2. Låta systemfonterna ligga kvar i System/Lib/Fonts och låta Suitcase styra.
3. Flytta även systemfonterna till tex Users/Shared/Fonts och låta Suitcase styra.
Och slutligen. Vad är skillnaden med att stänga av en font med fontboken och med Suitcase och genom att manuellt ta bort filerna? Slutar systemet att gnälla om jag stänger av mina asiatiska fonter via fontboken eller vad?