Spotlight
Naturligtvis tvingas jag att söka efter filer ibland, men jag undviker det numera så mycket som möjligt, eftersom spotlight är så förskräckligt olidligt segt. Dessutom har den slutat söka efter vissa systemfiler, vilket är extremt irriterande. Inte ens om man väljer "Sök endast i mappen Preferences" så söker den där - man är helt hjälplös om man vill hitta en systemfil - hur ska man nu kunna göra manuella avinstallationer?
Dashboard
Väldigt användbart. Jag använder massor med olika widgets och tycker att det är en perfekt funktion. Fast bara när jag har tid/ork att vänta 30 sek på att den ska visa sig.
Automator
Stort misslyckande. Det finns alldeles för få alternativ. Det var en bra idé, men i praktiken kan man aldrig göra de uppgifter som man vill, eftersom de helt enkelt inte finns med i Automator. Dock fick det programmet mig att upptäcka automatisering, så jag skaffade ett annat program - QuicKeys - som man bokstavligt talat kan göra allt med.
Safari RSS
Jag brukar inte använda RSS, så jag använder det inte nu heller i Safari. Men jag har testat det och tycker att det är väldigt bra gjort.