Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Lone_fox:

Det syns inte så bra just nu, men det är ca 130 GB ledigt totalt på två paprtitioner.

Då måste det stå fel under dina ikoner då för där står det att det är 33 GB ledigt på den ena och 2GB ledigt på den andra eller ska det vara 102GB på den andra?

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-01-18 14:01

Blev lite nyfiken på vad för profram det där med hallon-ikonen är för något, ikonen är som ett vitt papper med ett hallon på. Har sett många ha den ikonen, t ex bran i denna diskussion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 16:02
Ursprungligen av zlop:

Blev lite nyfiken på vad för profram det där med hallon-ikonen är för något, ikonen är som ett vitt papper med ett hallon på. Har sett många ha den ikonen, t ex bran i denna diskussion.

Skulle tro att det är textredigeraren Smultron som du tänker på.

Jag tror att tvåan står efter ett kommatecken.
Så är det iallafall på min dator, att man ibland bara ser siffran efter tecknet. De före är bara punkter.
"74,21GB, ...,3GB ledigt", till exempel (...=30).

Jepp, 99,2 GB ledigt ska det vara men det syns inte.

Mitt nuvarande skrivbord:

Senast redigerat 2007-01-21 17:31
Ursprungligen av Klitorito:

Häftig användning av typografi. Är det Dragthing tabbar du har i högerkanten eller har du "skruvat till" hela docken?

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-01-22 21:22

hm.. spännande med alla ikoner i västerhörn vad är det för nått? lyckades lista ut en av dom iallf.. adium..

Ursprungligen av kainen:
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-01-23 07:36
Ursprungligen av Grothich:

hm.. spännande med alla ikoner i västerhörn vad är det för nått? lyckades lista ut en av dom iallf.. adium..

hehe, det är adium... har blurrat ut namnen på folk då jag inte vet om du skulle uppskattat att man såg vad som stog

Bilden har jag tagit själv... e innifrån ett skydsrumm och sen e det rätt photoshoppat

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-24 22:27
Ursprungligen av kainen:

Hej, vad är det för härlig ikonuppsättning du kör med?

Fredrik

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-01-25 19:22
Ursprungligen av larsha:

Hej, vad är det för härlig ikonuppsättning du kör med?

Fredrik

Det är blandade ikoner från flera (typ 7-8) olika uppsättningar och några st som jag har gjort själv eller redigerat färgerna på Tyvärr har jag inte så bra koll på vilka ikoner som är från vart. Va det någon speciell du tänkte på så kan jag kika...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-26 20:12
Ursprungligen av kainen:

Det är blandade ikoner från flera (typ 7-8) olika uppsättningar och några st som jag har gjort själv eller redigerat färgerna på Tyvärr har jag inte så bra koll på vilka ikoner som är från vart. Va det någon speciell du tänkte på så kan jag kika...

Jag vet inte men jag tycker mig se firefox i dockan, är det möjligen så? : ) Om det är den så jag mycket intresserad av just den, och kanske även vlc.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-01-27 19:56
Ursprungligen av larsha:

Jag vet inte men jag tycker mig se firefox i dockan, är det möjligen så? : ) Om det är den så jag mycket intresserad av just den, och kanske även vlc.

PM:a mig din mailadress så mailar jag ikonerna till dig... hittar ingen readme om vem som gjort dom så vill inte lägga upp dom för nerladdning. O:-)

Jag har meckat om hela Docken ett jävla jobb med allting , byta ikoner hit o dit o hålla på .

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-23 10:49

Har fortfarande inte kommit på vad jag ska kalla datorn/hårddisken. :">

Ursprungligen av Jogin:

Har fortfarande inte kommit på vad jag ska kalla datorn/hårddisken. :">

Vad som helst går. Själv kör jag med "Hans PMG5" som datornamn.

Hårddiskarna kallar jag: NCC1701E, NX-01 (HD1 med 2partitioner), Seti Alpha 6(HD2) samt Voyager(Extern)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-23 18:23
Ursprungligen av Jogin:

Har fortfarande inte kommit på vad jag ska kalla datorn/hårddisken. :">

Skattkammaren?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-23 23:49

Här kommer ett nytt screenshot för första gången på typ tre månader

Grymt skönt med ett tomt skrivbord!

I docken till höger gömmer sig Office 2007 som körs via Parallels i Coherence mode. Går nästan snabbare att starta Windows och Office 2007 än att starta NeoOffice

Btw, den här tråden borde nästan döpas om till "Visa upp din nya skrivbordsbild!"

Ursprungligen av shandar:

Btw, den här tråden borde nästan döpas om till "Visa upp din nya skrivbordsbild!"

Varför? Fungerar inte "Posta ditt OS X screenshot här"?
Same thing, different names..

Ursprungligen av ztaafen:

Varför? Fungerar inte "Posta ditt OS X screenshot här"?
Same thing, different names..

Tagga Tror han syftade på att många (inkl jag) lägger upp nya bilder då och då när vi möblerat om Nördiga som vi är hehe

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2007-01-26 09:41
Ursprungligen av Jogin:

Har fortfarande inte kommit på vad jag ska kalla datorn/hårddisken. :">

Har du skaffat en ny dator? Eller övergett Buffy?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-28 14:17
Ursprungligen av Fem:

Har du skaffat en ny dator? Eller övergett Buffy?

Sprillans ny maxad MacBook Pro 17".

Nu har jag äntligen fått mitt skrivbord precis som jag vill ha det...

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=378438675&size=l

Mvh/T

  • Medlem
  • 2007-02-03 18:45
Ursprungligen av Tobias Thor:

Nu har jag äntligen fått mitt skrivbord precis som jag vill ha det...

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=378438675&size=l

Mvh/T

fräscht..hur får du docken att bli transparent..

hehe..jag fixade det med cleardock

Så här ser det ut på iMacen just nu. Den används mest som CD-spelare.

Bevaka tråden