Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Marcus K:

Så här ser det ut på iMacen just nu. Den används mest som CD-spelare.

Något säger mig att iMacen inte är direkt dagsfärsk G3?

Hemsk bild, för övrigt.

Ursprungligen av ztaafen:

Något säger mig att iMacen inte är direkt dagsfärsk G3?

Det är en 400 MHz iMac G3 med 192 MB minne. Den har kört allt från Public Beta till Tiger utan större problem. Jag har fastnat lite för att Jaguar fungerar bäst, men min syster kör en exakt likadan med Panther utan problem.

Ursprungligen av ztaafen:

Hemsk bild, för övrigt.

Excellent.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-01-23 12:05

Jag kör dessutom deskshade (har lagt till cmd+shift+i för att dölja skrivbordsikonerna)... brukar bli så rörigt där och då slipper man ser det.
Ser ju fortfarande allt som ligger där om jag kör kortkommandot eller går in i desktop via findern Smidigt tips för er som brukar ha massa ikoner på skrivbordet men tycker att det ser rörigt ut

Ursprungligen av kainen:

Jag kör dessutom deskshade (har lagt till cmd+shift+i för att dölja skrivbordsikonerna)... brukar bli så rörigt där och då slipper man ser det.
Ser ju fortfarande allt som ligger där om jag kör kortkommandot eller går in i desktop via findern Smidigt tips för er som brukar ha massa ikoner på skrivbordet men tycker att det ser rörigt ut

Jag kör också Deskshade och sedan har jag mina enhetsikoner på en Dragthingmeny i övre högra hörnet (ej synlig på min bild). Dockan är som synes fullsmockad och i den vänstra kanten har jag tre Dragthing dockor för spel, verktyg och videoprogram (typ QT, FLV-viewer etc) respektive

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-03 23:57

Har ni några snygga islandsbilder att dela med er av.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-04 21:55

Närå, ta lite random så får jag se vad du har.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-05 17:05
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Okej, här är en hög bilder i landskapsformat direkt ut ur biblioteket: Islandsbilder.

Vackert, bravo!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-05 21:57

Instämmer, mycket fina bilder!

Dock har en del kort lodrätta sträck som går igenom bilderna (den med fåglarna tex.).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-05 23:07

Satt och titta på bilder på din hemsida; mäktigt.

Skulle bli glad om du la upp fler bilder därifrån så man kan använda dem som bakgrund.

Edit. Sen vill jag gärna ha bilden med fåglarna/island i stort format, min favorit.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-06 00:07

http://www.voteforosx.org/bild3.png
(Iofs. en fet vista bild, men kul att man kan köra vista i skön upplösning utan att det tar hela ytan

Ursprungligen av studiox:

http://www.voteforosx.org/bild3.png
(Iofs. en fet vista bild, men kul att man kan köra vista i skön upplösning utan att det tar hela ytan

Är det Shapeshifter du kör med för att få det däringa utseendet på fönsterramar mm?

  • Medlem
  • 2007-02-06 12:50
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Är det Shapeshifter du kör med för att få det däringa utseendet på fönsterramar mm?

Inget spöar UNO [har jag lärt mig i den här tråden & efter att äntligen kommit till skott testat håller helt klart med]!

Ursprungligen av FrrH:

Inget spöar UNO [har jag lärt mig i den här tråden & efter att äntligen kommit till skott testat håller helt klart med]!

Ehm du får gärna förklara dig för jag hänger inte med. Vad är UNO?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ehm du får gärna förklara dig för jag hänger inte med. Vad är UNO?

UNO är ett program som ger Tiger ett enhetligt utseende. Otroligt snyggt, och man märker hur mycket man saknar det när man sitter vid en dator utan det. Klart värt att testa!

http://gui.interacto.net/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-06 21:44

Det var ett tag sedan!

Tyckte inte de var så där jätteheta...

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-02-11 20:47

JvD, jag vet inte om du citerade rätt inlägg, för min liknar imho inte någon medaljongtapet men den hittade på mandolux.com, som kainen sa.

  • Medlem
  • 2007-02-11 23:03

Helt rätt, måste tagit fel länk
Nåja, medaljonger var det. Vågon?

Syftade på denna:
http://img413.imageshack.us/my.php?image=picture1fg8.png

Har för mig att jag har sätt den bli länkad någon gång tidigare i den här tråden. Vet dock inte säkert.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-02-12 16:25

Den här sidan säljer riktiga tapeter, men några av dem verkar kunna passa bra som skrivbordsbakgrunder också. Behövs nog lite klippa och klistra i Photoshop för att få dem att wrappa snyggt, dock. Sedan kan man ju leka lite med ljuseffekter för att åstakomma effekter som den i bilden ovan.

http://www.creativewallcovering.com/wallpaper-113.html

Nu är det återigen dags för mig.

Fixat GeekTools och måste ju braga lite, samt att jag fixat bakgrunden lite till.
Viva la Revolution!

Har inte lagt upp mitt hemska skrivbord från skolan, när ska de inse att vi måste ha en datasal med macar.. Halva klassen har mac hemma

Ursprungligen av johan_fbg:

Har inte lagt upp mitt hemska skrivbord från skolan, när ska de inse att vi måste ha en datasal med macar.. Halva klassen har mac hemma

Du får iallafall ha Firefox, det får inte vi på min skola. Vusserligen så har jag Firefox ändå, och på musiken så har vi Macar, men ändå...

Ursprungligen av ztaafen:

Du får iallafall ha Firefox, det får inte vi på min skola. Vusserligen så har jag Firefox ändå, och på musiken så har vi Macar, men ändå...

Vi har den totala misären. Vi är totalt fast i Internet Explorer och Macar på musiken, det har vi inte.

Ursprungligen av ztaafen:

Du får iallafall ha Firefox, det får inte vi på min skola. Vusserligen så har jag Firefox ändå, och på musiken så har vi Macar, men ändå...

Jag har iofs laddat ner och installerat det själv. Självklart fungerar inte vår studentportal med Firefox, allt kretsar kring detta IE.. Nästa dator blir lätt en bärbar mac som man kan ta med till skolan varje dag!

Du den gubben ser inte nöjd ut! Kreativitetslåset fönster i full fart

Tjena, har precis packat upp min Macbook och håller på att customiza mitt osX:)

En fråga angående era kontakter som syns transparent på skrivbordet, är det ichat eller nån verison av msn? Har ett Ichat konto, hur får jag kontakterna att lägaa sig på skrivbordet utan själva programmramen? Hade varit snyggt!

Tack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-14 19:23
Ursprungligen av ErikP120:

Tjena, har precis packat upp min Macbook och håller på att customiza mitt osX:)

En fråga angående era kontakter som syns transparent på skrivbordet, är det ichat eller nån verison av msn? Har ett Ichat konto, hur får jag kontakterna att lägaa sig på skrivbordet utan själva programmramen? Hade varit snyggt!

Tack.

Det vill jag gärna ha reda på med!

Det är AdiumX www.adiumx.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-14 19:28

takkar takkar

Bevaka tråden