Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterade iBooks och PowerBooks första halvan av 2006?

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Man kan hoppas på en 13.1" och en 11.1" eller nått och super lätt ibook med allt godis.

Ursprungligen av draags:

Man kan hoppas på en 13.1" och en 11.1" eller nått och super lätt ibook med allt godis.

Sedan kommer Pris Chocken !

  • Oregistrerad
  • 2005-12-12 15:51

Björnström: Har du nån länk till artikel på att dom slutat köpa in? Är alltid roligt att läsa.

Hunter78: Bra eller dålig prischock?

Ursprungligen av simonn:

Björnström: Har du nån länk till artikel på att dom slutat köpa in? Är alltid roligt att läsa.

Hunter78: Bra eller dålig prischock?

Jag hoppas på en bra prischock:D

Ursprungligen av Hunter78:

Jag hoppas på en bra prischock:D

iBooken är ju redan väldigt bra prissatt. Under lång tid (och kanske fortfarande?) fanns ingen som helst motsvarighet bland PC-laptops till det priset, vet PC-användare som valde iBook just för att få en liten smidig bärbar och alla små laptops var mycket dyrare. Så någon "prischock" lär det inte bli.

(Om man inte menar det med kvällstidningsspråk, dvs som när "spritfest" betyder "en folköl" )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 01:34

Jag tror också att priset kan ta ett ordentligt kliv nedåt med hoppet till Intel, kan tänkas att dom slipper en del av extra specialé apple only deluxe tillverkade prylarna till sina maskiner.

Fan vad jag längtar efter att se den gula postit lappen på Applestore!!

Ursprungligen av Fredric:

Fan vad jag längtar efter att se den gula postit lappen på Applestore!!

Tja, det här är ju lika spännande som när vi väntade på G5:an.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-13 07:36

Kan som sagt bli min första bärbara efter PB 190!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 09:36

Är själv PC-användare idag, men väntar med spänning på vad som ska släppas i början på januari, då det förhoppningsvis ska köpas en ibook. Ingen som hört några nya spekulationer? (Man blir mer och mer nyfiken för var dag som går...?)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-13 09:43
  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 13:01

Det är väl snarare sannorlikt så att priset kan tänkas stiga nu när de intruducerar en ny 'het' produkt!!

Skiter i om den blir billigare - jag vill se en liten smidig och lätt bärbar med bra skärm och BRA batteritid - kostar den som dagens ibook så ja gärna.

men gärna en tunnare och lättare än dagens 12"

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 14:47

ja, 13.3" WXGA känns klart lockande!!

jag kommer nog investera i en om det kommer

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2005-12-13 19:02

Lite högre upplösning på ibooken skulle inte skada.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 21:17

jo, en investering är nog att vänta. man undrar hur widescreen-ibooken kommer se ut. kommer den bli onödigt stor (som den nuvarande 14-tummaren känns när man ser den jämte 12-tummaren), eller kommer det bli bra säg...?

Ursprungligen av simonn:

jo, en investering är nog att vänta. man undrar hur widescreen-ibooken kommer se ut. kommer den bli onödigt stor (som den nuvarande 14-tummaren känns när man ser den jämte 12-tummaren), eller kommer det bli bra säg...?

Frågan är om inte en bred 13,3-tumsskärm upplevs som lika liten eller nästan mindre än dagens 12-tummare. Jämför en 28 tum vanlig tv med en 28 tum bred-tv, då ser den breda varianten väldigt liten ut. Upplevelsemässigt ser man snarare en 32 tums bred-tv som nästan lika stor som en 28 tum vanlig tv.

Jag undrar vilkenprocessor dom tänker sätta i 12" iBooken...
Knappast en dual core i alla fall. I så fall verkar det som om det bara finns en processor att välja på: 1,66GHz Pentium M 1300.

http://www.theregister.co.uk/2005/11/21/intel_yonah_model_numbers/

idag skickade apple ut en rabatt på ibook's...

släpper dom en 13.3" ibook - slimmad - så kan jag nog inte hålla mig. frågan är dock om man vill testa första generationen MacTel :rolleyes:

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-12-14 16:01

Men jag vet inte om jag tror på det där med en 13.3 eller 11.1 tums ibook.. kanske apple släpper en helt ny linje med bärbara macar, men inte att just ibooken skulle bli så liten. Den ska ju va konsumentdator, och den målgruppen man riktar in sig på kanske inte vill ah en så liten skärm.. kanske hellre en 15 tums wide..

En 13.3 tummare känns nog precis som Adrian B säger mindre än vad den är.

Kanske är det så som Axel skriver - ibook kanske blir 13.3" eller vad den nu kommer heta.

pbook kommer kanske få sig en liten härlig 11.1" som kostar som Vaion kring 20 tkr.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 18:52

det har ju pratats om en 13-tummare i ibook-version, men går det rykten om en 11-tummar också eller är det bara spekulationer här på forumet?

Ursprungligen av simonn:

det har ju pratats om en 13-tummare i ibook-version, men går det rykten om en 11-tummar också eller är det bara spekulationer här på forumet?

De rykten jag läst (var väl Think Secret) handlade bara om 13,3-tummare (som skulle ersätta 14-tummaren).

Ja ryktena gör gällande 13.3" och inte 11.1" - Det är efter det Bollman visade upp sin Vaio som jag blev en aningen sugen på att ha en liten bärbar. Men en 13.3" kanske vore något.

Ännu fler indikationer på nya iBooks, Mac minis och iPod Shuffles från Think Secret idag: http://www.thinksecret.com/news/0512yonah.html

Ursprungligen av Capeman:

Ännu fler indikationer på nya iBooks, Mac minis och iPod Shuffles från Think Secret idag: http://www.thinksecret.com/news/0512yonah.html

Det verkar trots allt som om det blir dual-core som kommer att sitta i iBöckerna.
Undrar dock vad prislappen kommer att bli? Bara dom inte drar ner på övrig prestanda för att kunna trycka i en dyr cpu. Det känns som det uråldriga grafikkortet skulle behöva uppgraderas också.

otroligt spännande

De första laptoparna med Yonah börjar dyka upp nu. Dyrt dock, $1945.
http://computerworld.com/mobiletopics/mobile/story/0,10801,107232,00.html

  • Oregistrerad
  • 2005-12-23 10:16

nu blev jag och min plånbok rädd ... dom kan väl gärna inte ta knappt $2000 för ibookarna...?

En liten höjning måste man nog räkna med, särskilt eftersom apples nisch knappast är lågprisdatorer.
Bara dom inte sparar på övriga komponenter bara för att få sätta i en cpu som ser bra ut i reklambladen.

Bevaka tråden