Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg/feature i indesign...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...eller är det en bugg/feature i mitt huvud?

Problemet: När jag är i zoomläge (förstoringsglas) i indesign och trycker ned mellanslag så kommer handen upp så att man skall hamna i "drag-läge", dock så aktiveras zoom ändå när jag försöker dra. När jag gör motsvarande sak i illustrator så funkar det bra. Kan man hålla ner någon annan knapp samtidigt som mellanslag i indesign för att motverka att man fortsätter vara kvar i zoomläge? Glasklart eller?

/Chevy

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-29 10:16

Prova alt + mellanslag

Jag är inte säker på att jag förstår dig rätt, men i min InDesign CS så funkar det som det ska, men man måste hålla mellanslagstangenten nedtryckt. Dock finns en bugg som gör att verktygsikonen fortfarande visar handverktyget även efter att du släppt tangenten, trots att det i själva verket återgått till zoomverktyget. Ikonen ritas om så fort du klickar.

I InDesign CS 2 är den buggen åtgärdad och det har rätt beteende och rätt utseende på ikonerna

Hej!

Tack för snabba svar! Märkte att problemet bara uppstår när ett objekt är markerat och jag står i zoomläge och vill byta till "handen". Dock löste alt+mellanslah detta perfekt!

Tack igen!

/Chevy

1
Bevaka tråden