Hej.
Jag har försökt att tampas lite med telefonsupporten och försökt att komma till någon lite högre upp, men det har inte gått och det går ju inte att maila längre, så då kanske det här kan hjälpa mig att få svar på min fråga.
Grejen är såhär: Jag har på något vänster lyckats att använda mer än 5GB trafik på fyra dagar, så i en veckas tid har jag suttit på 60kbit/s. Jag har ringt lite för att se om det går att göra något åt och kollat på andra lösningar (t.ex. kontant mobilt bredband). Därför har jag fått reda på att om jag hade haft ett mobilt bredband, så hade jag kunnat köpa extratrafik, men eftersom att jag har ett telefonabbonemang med tilläggstjänsten Mobilsurf extra(?) (den med allt och surfzoner), så kan jag inte köpa extratrafik. Jag köpte en iphone i höstas när den lanserades för att jag bland annat kunde använda den som modem.
Så nu skulle jag vilja veta varför det är så att jag inte kan köpa extratrafik bara för att jag har en tilläggstjänst (som är samma som om jag skulle haft ett mobilt bredband). Jag vet att det beror på att någon högt upp har bestämt det, men det är inte anledning nog. Ska det vara så, så avbokar jag tilläggstjänsten (vilket jag tydligen kan göra) och skaffar comhem istället.
Med vänliga (om än irriterade) hälsningar
Joel