Min flickväns macbook (CD 1.83):
1. Dött logikkort
2. Skivor fastnade i cd-romen
3. Touchpadknappen fungerade inte på ena sidan
4. Batteriet tappade snabbt kapacitet efter varje laddning.
Min macbook (C2D 2.0):
1. Defekt pipande logikkort
2. Skev skärm
3. Dog när den låg i viloläge
Om jag rekommenderar en macbook? Nej.
Hur apple hanterar det?
Min flickväns maskin åkte in och ut från service runt fem gånger, till slut fick vi efter massa om och men en ny maskin, men ingen kompensation för all tid vi lagt på problemen, trots att vi bad om det. Några pengar tillbaka ville de heller inte lösa åt oss, trots långa diskussioner om konsumentköpslagen. Orkade inte låta ärendet gå vidare till ARN, men helt klart undermåligt att de inte har någon aning om vad som gäller efter mer än tre reparationer.
Min maskin fick ett nytt logikkort, skärmen är fortfarande sned efter teknikerns försök, men apple vill inte göra något åt det förrän den varit inne för att skärmen är sned tre gånger. Tror ni teknikern vill försöka rätta till min skärm två gånger till?
Jag har tydligt förklarat för apple att teknikern inte kan lösa problemet, men får svaret att jag får åka till ett annat serviceställe i så fall. Trodde att certifieringen på tekniker faktiskt betydde något, men tydligen inte.