- Gill
- Medlem ●
- Karlskoga
- 2005-11-06 23:03
Tråkigt du fått problem efter du gick över till B2 från Bostream. Att supporten frågar om det sitter i första jack, är seriekopplat osv är dock väldigt relevanta saker de behöver svar på. Sen att det fungerat i samma jack innan säger inte så mycket om du hade en lägre hastighet när du hade Bostream. Desto högre hastighet desto känsligare blir det... går säkert ställa ner dig maximalt i hastighet så fungerar det kanon på dina jack oavsett hur de är kopplade. Nu har B2 stora problem med sina modem som kan vara det som ställer till det för dig men det är svårt att veta exakt då DSL är en teknik där extremt mycket kan gå fel. Vet att B2 jobbar för fullt med Xavi för att få ordning på problemen.
Jag tycker att om du är säker på att inget är fel hemma hos dig så kräv att det ska läggas ett felärende och att de får skicka ut en tekniker om de vill samt att du självklart accepterar deras serviceavgift om felet ligger på din sida. För har det fungerat bra förut i samma telejack så måste det ju vara rättkopplat! Sen vet inte jag vad du har för telejack men har man nyare telejack så brukar de tyvärr kunna ge sig då de ofta har en krets som brukar kunna ge sig, enda att göra då är att byta telejacket. Att detta problemet fanns hade inte ens jag som teletekniker en aning om förän jag fick höra det från en tillverkare av teleutrustning.
Spelar väl fan ingen roll om BBB har rätt, tro fan att en bredbandssupport ska ha kunskap om OSX!
sorlig att det ska va så.. tur att man har comhem.
Kan nog inte hålla med om detta. Oavsett vad som sägs så är macanvändare en minoritet av de som ringer in, oftast kan också dessa användare en hel del om sina egna system. Grundläggande gällande Mac OS 9 och X står i handboken som följer med bredbandet och det är även detta supporten kan. Hur ska en support kunna sitta och kunna mer än användarna? Då måste de själva vara mac-användare eller få den utbildning som krävs vilket inte prioriteras då mac-ägare som sagt än en minoritet. Och sen är faktiskt inte bredbandssupport någon datasupport... ser de att de har kontakt med modem och att det ska fungera med en dator så har de egentligen inga skyldigheter att hjälpa till förutom basicgrejer som att lägga in epostkonton etc. Ska man ha hjälp med e-post har de även krav på vilka program som måste användas men finns väl säkert minoriteter där som gnäller på att de inte får hjälp för att de har något udda program som inte prioriteras. Det är bredband de hjälper till med och inget annat... allt annat får man se som bonus. Men tur du har ComHem så du kan få hjälp...