Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Christian S

Christian S

Medlem
  • Namn Christian
  • Plats Trollhättan
  • Sysselsättning IT-tekniker
  • Registrerad 2008-04-11
  • Senast aktiv 2015-12-07
  • Antal inlägg 210

Foruminlägg

De senaste inläggen Christian S har skrivit i forumet.

MacBook Pro Intel Core 2 Duo

Det var inget fel på SuperDrive så då måste Apple ha släppt stödet för SuperDrive i Mavericks för min modell. Mycket märkligt! Ska jag behöva nedgradera till ML för att få det att funka?

Jag försöker logga in med mitt apple-ID på iMessage. Dock kastar programmet ut mig hela tiden och hänvisar till Apple Kundtjänst :

Meddelandet lyder: "Ditt Apple-ID "xx" kan för tillfället inte användas för att konfigurera iMessage. Om det här är ett nytt Apple-ID så behöver du inte skapa ytterligare ett. Kontakta supporten för iMessage med nedanstående kod om du vill använda detta Apple-ID med iMessage.

Kundkod: xxxx-xxxx-xxxx"

Jag har valt att dölja mitt apple-id och kundkod med x.

Loggar jag in med alternativt apple-id så kommer jag så långt att jag kan se vilka adresser och mobil-nr det ska kopplas till. Sen tar det några sekunder innan jag blir utkastads och dialogrutan dyker upp ånyo. Detta kom efter jag nyinstallerat Mavericks.

Det hela löste sig med att blåsa om burken helt och hållet

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Gäller det svaret för båda frågorna du fick?

Ja, det gäller bägge frågorna

Ursprungligen av kenjon:

Reparerat skivrättigheter i Skivverktyg?
Använt samma användarnamn (kortnamn) under backupen och vid nya installationen?

Ja, utan framgång

OS X 10.9
Jag uppgraderade från 10.8.5 till 10.9 men datorn blev rätt seg så jag gjorde en helt ren installation på 10.9 efter jag gjort backup på allt till TM.

Efter jag nyinstallerat iTunes och överfört mitt bibliotek med musik från TM, kan jag inte lägga till ny musik.

Jag får detta meddelandet i iTunes "Kopieringen till skivan "Macintosh HD" misslyckades. Du har inte tillräckliga åtkomstbehörigheter för åtgärden". Tittar jag på äganderätt på iTunes-biblioteket så står admin med läs- och skrivbehörighet på samtliga filer och kataloger. Mitt konto är ett adminkonto. Jag förstår inte vad det är som är fel.

Restet av NVRAM hjälpte inte. Jag anslöt den till min diagnos-dator (PC med Win XP) och den dök upp som maskinvara men den ville inte ta emot några skivor. Så jag har lämnat in den för service.

Nej, den syns inte i Skivverktyg. Det är bara den interna som syns

Jag köpte i somras en Apple USB SuperDrive egentligen avsedd för MacBook Air. Det hänger på att min interna brännare är kass. Sen jag nyinstallerade Maverick, vill inte den fungera. Datorn svarar inte eller rättare sagt hittar den inte. Vad gör jag? Hur får jag brännaren att fungera igen?

Tackar! Det funkade med lite pyssel men e-posten lyckas jag inte få tillbaka. Vet någon hur jag får tillbaka min e-post?

Hej! Jag har stött på patrull. Jag gjorde en helt frisk installation av Maverick ikväll. Den förra installationen gjorde datorn ovanligt seg. Nu blev det som att släppa handbromsen. Under en veckas tid har jag gjort säkerhetskopia till TimeMachine. Nu vill jag återställa följande: epost, hämtade filer, mappen filmer och dokument. Jag lyckas inte. Försöker jag återställa "hämtade filer" gnäller den över att jag inte har tillräcklig behörighet. Hur får jag tillbaka min sparade epost?

Ursprungligen av Dalle:

Hur många laddcykler har du på batteriet? På batterier lämnas otroligt kort, eller ingen garantitid alls. Eftersom man lätt kan misshandla ett batteri till skräp på kort tid.

419 säger systeminformationen