Hej!
Jag fick min iPhone 5, beställd via Halebop igår runt lunch. Efter några timmar upptäckte jag en blå pixel, precis lite till vänster om mitten. Vad kan jag göra med telefonen förutom att skicka tillbaka den till Halebops serviceställe, låta dem undersöka och förhoppningsvis få en ny om några dagar (kanske veckor, vem vet)? Jag har googlat en del och har bara hittat några få personer som haft samma problem med just iPhone 5, dock många andra skärmar. Då har det ibland löst sig genom att spela hemska blinkande videos för att försöka "lösgöra" den fastnade pixeln. Några pratar om att massera skärmen med lagom tryck för att rent fysiskt väcka pixeln till liv igen.
Vad finns att göra? De flesta som har skrivit om just iPhone 5 har fått sina utbytta av Apple, "no questions asked". Om jag skickar in den till Halebop blir det med DOA ("Dead at Arrival")-meddelande, men jag har ingen aning om hur lång tid det kan ta.
/ Inte supersugen på att skicka tillbaka min telefon.