Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
mrG

mrG

Medlem
  • Plats Stockholm
  • Registrerad 2002-10-14
  • Senast aktiv 2012-04-10
  • Antal inlägg 69

Foruminlägg

De senaste inläggen mrG har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 22:49
Ursprungligen av ville:

http://zope.sourceforge.net/

Har använt zope på ett tidigare företag med ca 400 anställda - funkade bra!
eller...

http://frontier-osx.userland.com/

tack för tipsen! kollar upp och återkommer med frågor om jag får?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 14:22
Ursprungligen av sjovall:

FirstClass kör vi här i Malmö stad. Över 22000 användare. Det är lite väl mycket omstarter av servrar och "utgående mejl skickas inte idag" och sånt skit. Men med <100 användare är det nog helt perfekt.

Jag byggde själv upp en FC-server som skulle användas av alla våra kunder och oss för en massa år sedan, och det var en bit kaka. Tyvärr så slog nåt som heter "Internet" igenom på allvar 2 veckor efter lanseringen, så vi fick lägga ner alltihop och köpa "Eudora Mail" i stället...

Internet sa du?

Dom önskar ett system som skall funka inom huset, först och främst för intern info, dom vill inte att dom anställda skall sköta privatmail den vägen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 14:01
Ursprungligen av Mikael Svensson:

FirstClass?

http://www.opentext.se/

//Mikael

First Class verkar jättebra men kanske lite avancerat för behovet. Har du något hum om pris? Hittar ingen sådan info på ders sajt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 14:00
Ursprungligen av Björnström:

Ska du ha det på en intern webb? Vi har levererat en modifierad version av 99mac till Friskis och Svettis som använder det som intranät för deras 10.000 funktionärer.

Ja, det skall vara på en intern webb. De flesta har ingen fast arbetsplats utan skall ha ett konto att logga in på oberoende av vart i huset de befinner sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 08:36

Jag har fått i uppgift att ordna någon form av intranät åt ett företag med ca 60 anställda.

Är det någon här som använt sig av intranät och har något att rekommendera? Har googlat och bildat mig en liten uppfattning men satsar på att pröva här bland alla smarta individer på 99Mac *fjäsk*

Behoven i första hand går ut på att skicka PM och info till alla anställda och att skapa olika grupper för access. Vidare vore det bra om det gick att komma åt även utifrån men det är inte det primära i inledningsfasen. De jobbar i blandad miljö med mest pcanvändare.

Tack på förhand för tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-15 16:14

Jag tycker idéen med Contribute är bra. Problemet blir ibland i praktiken när sedan kunden börjar mixtra om för mycket på egen hand. Bilder blir för stora etc, det blir bitvis mycket reparation i efterhand. Det är ju inte alltid så enkelt att motivera varför en teknikintresserad kund bara skall få rättigheter till att ändra i texten.

För det mesta fungerar dock Contribute så att jag slipper göra de tråkigaste uppdateringarna själv och kundens hemsidor blir mer dynamiska för att det händer saker mer och oftare.

Som du själv skrev: se till att mallar och CSS är väl genomarbetade!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-10 08:34
Ursprungligen av Kentor:

Har beställt 3Com 54 mbps gateway/ router+ 54 M pccard för 990:- hos Computercity "vilket ju är ett super pris har en 3Com router sedan förut och den är jag mycket nöjd med kommer att läggas ut på Säljes så fort jag har fått denna" kommer med rapport på onsdag eller torsdag när den dyker opp.

ser framemot kommentarer, funderar på samma köp!

MVH, Göran

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-04 15:53

Har precis loggat in. Det ser fantastiskt ut!

Vilket jobb!!