Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Peter Fahlcrantz
  • Registrerad 2003-02-03
  • Senast aktiv 2020-12-15
  • Antal inlägg 62

Foruminlägg

De senaste inläggen Peter Fahlcrantz har skrivit i forumet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det beror ju på vilken version av Creative Suite vi pratar om.

CC

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är så trist när frågeställaren bara försvinner, trots att hen har fått motfrågor och/eller tips som kan leda tråden vidare.

Så jag ville bara kolla om du har läst våra inlägg (som visar att dina påståenden inte stämmer), och vill fortsätta diskussionen.

Ursäkta mig. Jag uppskattar hjälp o tips men jag är inte online hela tiden.
Jag har tagit till mig de svar och kommentarer jag fått och förstår att jag kan uppgradera men ... det finns en massa andra program på min dator som jag är tveksam till att de kommer att fungera då. Till exempel Adobes Creative Suite med alla insticksmoduler mm. Så jag avvaktar med att uppgradera tills vidare. Möjligt att jag vänder mig mot iCloud istället med iphonen och paddan, men där finns ju en gräns på 5Gb sen kostar det om man vill ha mer utrymme.

Tack för era kommentarer!

Vänligen'
Peter Fahlcrantz

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja?

Ursprungligen av IngoX:

Nej! Jo, du kan naturligtvis säkerhetskopiera och även synka iPhone 5s med iOS 10 mot iCloud, men din mac med OS X 10.6.8 kan inte synka mot iCloud! I bästa fall kan du komma åt iCloud-uppgifterna via webläsare på www.icloud.com.

För att synka t.ex kontakter och kalender behöver du minst Lion 10.7.5. Vilken mac har du, går den att uppgradera vidare?Systemkrav för iCloud

(Annars så funkar iOS 10 på min 5s ypperligt, märker inget lagg alls. Använder den med en lastgammal iMac från 2007, den har nu nått sitt tak och kommer inte kunna uppgraderas förbi El Capitan 10.11)

Jag har en Mac Pro som inte går att uppgradera mer. Så jag får köra iPhonen och paddan mot icloud och manuellt föra in nya kontakter på datorn. Tack för ditt engagemang!

Ursprungligen av Alix:

Ja, jag har gjort det med framgång. Det funkar bra att uppgradera men du måste sedan synka mot Itunes 12.5.1 som kräver Mavericks 10.9. Så sammantaget funkar det inte för din del.

Ok, tack för svaret
Då innebär det att jag måste synka mot iCloud istället?

Någon som har erfarenhet av att uppgradera till iOS10 på en iPhone 5S? Funkar det sen att synka mot iTunes 11.4 på Macen med operativsystem 10.6.8?

Senast redigerat 2016-09-30 00:25
Ursprungligen av Peter Fahlcrantz:

Vad menar du med rensa? Avinstallera eller?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja.

Avinstallerat och lagt in igen, allt funkar och plats har frigjorts. Tack för hjälpen!

Ursprungligen av tooobe:

Tror Spotify cachar musiken du lyssnar på även om man inte har offline spellistor. Den bör rensa om det börjar bli lågt utrymme kvar automatiskt.

Vad menar du med rensa? Avinstallera eller?

Nej inga offlinelistor, då laddar man väl ner till paddan? Om man avinstallerar appen - försvinner inte spellistorna då?

Vad är det som lagras lokalt på iPaddan under Spotify? Appen är bara på 64,9 Mb men det finns dokument och data på totalt 4,3 Gb.
Jag trodde att man lyssnar på musiken strömmande. Visst har jag spellistor men de ska ju bara samla musiken som ska strömmas eller tar dessa plats på paddan???

Ursprungligen av reboot81:

Löste det sig? Isåfall, sugen på att dela med dig av din kunskap?

Det finns en inställning "Audio Block Duration" som var inställd på 0:00:00 vilket innebar att renderingen stannade direkt. Jag ändrade till 1:00:00 sen fungerade det.

När jag renderar en film så stannar renderingen direkt om jag ska ha ljudet med. Om jag väljer bort ljudet så fungerar det.
Någon som har en ide´?

Har hittat inställningen!

Senast redigerat 2016-01-08 16:21

Nu fungerar det! Jag fick ändra detta:
Åtkomst för mindre säkra appar har aktiverats!

Tack för visat intresse!
Mvh
Peter

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, du får ju ett konkret tips - nämligen att först logga in en gång via webben, och sedan prova via mail-klienten igen. Har du provat det?

Och du får en länk till en sida som innehåller några tips. Har du läst igenom den sidan?

Ja, jag har loggat in från webläsaren och länken leder inte till någon hjälp, bara till en sida där jag kan tillåta enheten att koppla upp sig, men det fungerar ändå inte

Ser att Google förhindrar inloggning på kontot eftersom de tror att det är en osäker enhet, men det är min dator och jag loggar inte in från en app utan från min dator.
Kan det vara detta som är problemet?

"Hej Peter!
Någon försökte logga in på ditt Google-konto nyss från en app som inte uppfyller moderna säkerhetsstandarder."