Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Dr Jerkyll

Dr Jerkyll

Medlem
  • Plats Linköping
  • Registrerad 2003-05-10
  • Senast aktiv 2009-04-12
  • Antal inlägg 653

Foruminlägg

De senaste inläggen Dr Jerkyll har skrivit i forumet.

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Vad är den där lampan till för egentligen???

/Anders

För att synas om man joggar i mörkret antar jag...

Efter lite surfande, bilder från deras hemsida...
Kom igen nu boys, klart den ska sitta på ryggen! "Magväska" ROFL

Öh, jag tycker det ser ut som om ipoden borde sitta på ryggen, eller?

ja, men nu måstre jag köpa nya.
Den ena luren har börjat skorra på hög volym...

Kör programmet "Airport installationsassistent" som ligger i mappen "programverktyg" under "program". Go jul!

... Jerker!

Tack för två bra tips!

I Firefox funkar det perfekt att spara som html, men med en extra map med filer som resultat. Dock blev pdf-utskrifterna i princip tomma. I Safari blev "print as pdf" inte perfekt, men helt ok. Det ger:
• skriva ut till PDF från Safari när inte layouten på sidan är så viktig, bilder och det väsentligaste kommer med.
• Spara som html i Firefox när sidlayouten är viktig.

Upptäckte just att de webarkiv jag har sparade, från exempelvis blocket, inte sparar bilder utan verkar vara länkade till någon server! Jag som sparat en hel del webarkiv för att ha som referens på exempelvis vackra hus.

Hur gör jag för att undvika detta? MAn kan iofs ta en skärmdump men då blir ju inte texten sökbar... Andra förslag?

Illuminous, hmmm. Kanske "system wide" upplysning av saker, ungefär så som sökning i systeminställningarna ser ut nu?

Ursprungligen av greenjuice:

Jag kör för det mesta Mellel och MS Word men frestas ibland att prova andra skrivarprogram men gör inte det för jag inser att det tar mycket tid att testa program istället för att skriva själva texten

He, du har karaktär du. Jag lägger säkert ner lika mycket tid på att prova nya program som jag lägger på att skriva. :"> Jag hoppas att det är slut på det nu i och med Scrivener, men känner jag mig själv rätt så... nä

Det finns flera olika sätt att organisera och ha överblick över de olika textdelarna i ens dokument. I corcboardview har man post-it lappar som "egentligen" ska innehålla en sammanfattningen (därav synopsis), av ex en scen eller ett kapitel i en bok. Brödtexten skrivs sedan på "framsidan". Sen kan man flytta runt lapparna med sammanfattningarna som man vill och då hänger brödtexten med.

Om du bara vill använda dig av post-it lapparna så går det också, när man exporterar till rtf så kan man välja att ta med sammanfattningarna. Det kan du naturligtvis göra även om du använder dig av "framsidan" dör man skriver brödtexten, när man känner sig klar så exporterar man hela klabbet (eller valda delar, finns många alternativ) till rtf och all text hamnar i en följd.

Jag gillar scrivener (fungerande beta), den har dessa funktioner. Se mina inlägg i denna tråd.

Om jag har för mig rätt så gör YEP detta, automagiskt efter nyckelord. Funkade ganska bra för mitt gäng av pdf:er. LAdda ner o kolla...

Grattis Rickard, skönt! Fick han den för utgångspriset eller prutade den osäkra jäkeln?