har tänkt "skaffa" ett nytt sätt kring hur jag ska sortera/strukturera/namnge filer och mappar i datorn... låter kanske som en dum fråga men jag funderar på detta då jag inväntar en ny dator och ska försöka skapa ett smartare sätt att spara och namnge allt i datorn. mappar, bilder, filmer, dokument mm...
har ni andra möjligtvis exempel på hur ni gör, eller var man kan hitta smarta råd om detta. ex: mapp "001 privat" "002 jobb" "003 skola"... och sedan underliggande kategorier och hur filer sedan kan sparas etc...
hur gör ni med arbetsfiler, original osv osv.
hoppas ngn förstår hur jag menar och kan enkelt och med glädge dela med sig av tips till mig som alltid lyckats röra till det i datorn jag behöver en bra "modell" som ger ordning och reda bland filer i såväl skolprojekt som grafiska kundprojekt på lätt nivå...
tack på förhand, vad skulle man göra utan alla på 99mac?
mvh,
G.