Jag beställde för en månad sen och fick 30 sep (idag) som installationsdatum. Detta pga att jag skulle få Bostream urkopplat samma dag (idag). Men liksom ebbe påtalar har det kommit nya direktiv från Skanova angående byte av operatör. Detta gör enligt Adamo att jag kommer kopplas ur och in av samma person vid samma tillfälle. Minimalt avbrott alltså. Eftersom de nya direktiven nyligen kommit har det varit en del strul för oss som, innan de nya direktiven kom, själva sagt upp sin tidigare tjänst och sedan beställt Adamo till samma datum. De talade om en försening på "några dagar".
Jag ser fram emot snabbare bredband till lägre kostnad, men tycker att Adamo varit lite väl snåla med information. Jag fick en vecka efter beställning en bekräftelse på lagd beställning. För några dagar sedan ringde de och frågade vilken operatör jag haft tidigare för att kunna samordna bytet enligt de ny direktiven. Ingen annan kommunikation har initierats av Adamo.
Har precis detta problemet.
Sa upp mitt telia den 1:e sep, och beställde Adamo samma dag. Fick datum för urkoppling den 1:e Oktober (imorgon). Fått bekräftelse via mejl och även pratat i telefon att den 1:e smäller det! Ringde i onsdags och frågade så allt stog rätt till. Då hittade dom inte min beställning och velade, dom bad att få återkomma, jag gav dom mitt mobilnr. Ingen ringde, senare samma dag ringde jag och då sa dom att de va strul med nåt nytt avtal mellan alla bredbandsopratörer och därför skjuts alla i kopplingar runt månadsskiftet upp.
Ok sa jag, men vad händer med mitt Telia som jag sagt upp till den 1:e?
Vi har pratat med Telia och sagt att de inte ska koppla ur några abonnemang.
Idag morse ringde jag Telia: Näe här står inget annat än att du kommer bli från kopplad imorgon.
Ringer Adamo igen, jo då de är väl så att den personen inte är involverad i detta bara.
Så ska bli Intressant och se imorgon vad som händer. Blir sjukt grinig på Adamo om Telia/Skanova kopplar ur mig, då jag faktiskt haft chansen idag att säga till telia att dom ska vänta med de.