Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Masp

Masp

Medlem
  • Registrerad 2001-07-24
  • Senast aktiv 2016-09-23
  • Antal inlägg 86

Foruminlägg

De senaste inläggen Masp har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • 2003-02-02 18:59

Kommer en länk här:
crossroads

  • Medlem
  • 2003-02-02 15:20

Hittade ett freeware som heter Crossroads(PC) i vilket du kan konvertera mellan olika 3d-format. Läste recention på CA-mag hemsida och har ej testat det men det verkar OK.

  • Medlem
  • 2003-01-31 14:13

Hur går det med kursen? Har du kollat möjligheterna att importera andra format?
Kollade på Antz igår och man tycker redan att den har åldrats. Texturer och masscenerna ser lite kackiga ut.

  • Medlem
  • 2003-01-27 13:00

Går det inte att köra med Hypervoxels om du animerar i LW. Om du använder detta kan du ta vanliga tutorials för eld och testa dig fram...
Finns en del bra tutorials och länkar på flay.com.
Finns det inga presets annars att ladda hem om du har annan programvara?

  • Medlem
  • 2003-01-26 21:16

Japp! Bestämde mig för att dela upp UV-mappen i mindre bitar. Fick lite storhetsvansinne och trodde att det skulle bli bättre med en hel map som tog med alla delar
Har haft för lite 3D-tid nu ett par dagar och är sugen att fortsätta med mitt evighetsprojekt "mänskligt ansikte". Slits mellan eufori och förtvivlan.

  • Medlem
  • 2003-01-22 13:56

Godmorgon! Tog en sovis

Nej, lite hektiskt på jobbet. Kolla in länken och kika på de diagonala linjerna (polygonerna). De känns inte helt bra.....
Masp

  • Medlem
  • 2003-01-21 22:13

Kommer imorgon bitti. Tack för länkarna, några nya som verkar trevliga.

/masp

  • Medlem
  • 2003-01-21 17:18

Tack för tipsen, men har dammsugit nätet på tutorials. Skulle behöva en kurs för användare på mellannivå alt. bolla med någon insatt.
Sitter på mr Ablans bok och är imponerad över omfattningen samt upplägget. Mycket bra läsning och matnyttig info.

Rent konkret så undrar jag om man måste bryta upp meshen själv för att få en UV-map som är användbar? Får massa konstiga polygoner som ligger över varandra i LW atlas-map.



[ 21. Januari 2003, 17:32: Meddelandet ändrat av: Masp ]

  • Medlem
  • 2003-01-21 08:27

Du borde kunna modellera i Maya eller Lightwave och exportera dessa till Softimage. Frågan är vad du modellerar och hur de olika programmen hanterar nurbs alt. sub.div ytor. Detta kan bli ett problem ev. Vanliga polygoner är inga problem!

Sitter själv och lär mig Lightwave och behöver lite hjälp med UV-texturer. Någon......?!?!

/Masp