Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Deelay

Deelay

Medlem
  • Registrerad 2001-09-02
  • Senast aktiv 2004-11-12
  • Antal inlägg 106

Foruminlägg

De senaste inläggen Deelay har skrivit i forumet.

Visst inga problem

Zapchud har en fetslimmad customcfg vilken ger han dom fps´en.

Med min QS 733´a får jag 137 fps.
Allt handlar om inställningar.
---------------------------------------------------------

Jahaja där ser man.

[ 17-12-2001: Meddelandet ändrat av: Deelay ]

Det va inte illa 126fps med det kortet..vilken burk har du o vilken quake version tar du timedemot i?Interesant o veta för en polare till mig har en quicksilver 733 med G2MX o han får bara 115 fps i senaste verisionen.

Vad har du för grafikort Zapchud ?

75 fps o 200fps (i quake)plus att käslan i spelet blir mycket skönare o flyter på ett helt annat sätt.
------------------------------------------------------------------------

Men skärmen uppdateras väl inte mer än mellan 75 och 100 gånger per sekund? Eller uppdateras bilden medans den håller på att ritas upp på skärmen eller? Alltså jag är inte en "30fps räcker alltid"-person utan undrar bara hur det är, spelar själv inte så mycket, speciellt inte i 200fps. .........................................

Skärmen o spelet e ju 2 olika saker så därför vill man ju tex inte att skärmen ska synca med spelets fps eftersom då blir förmodligen skärmen den svagaste punkten i länken.Det finns ett kommando som styr skärmens refreshrate i spelet (r_displayrefresh 120) e ju det man brukar köra eftersom man låser max frameraten i spelet på com_maxfps 120 men man ska inte låsa dom i sync utan bara lägga dom så nära varandra som det går för dom får du en stabil bild som e skön o spela med.

För att slippa sånna problem vill man som spelare ha så hög FPS som möjligt.
Helst ska den alldrig sjunka under 125 fps vad som än händer,så upp mot 200 i timedemo e att föredra även om ögat kanske inte märker nån skillnad enligt vissa.Men klart som korvspad ser man ju skillnad på 75 fps o 200fps (i quake)plus att käslan i spelet blir mycket skönare o flyter på ett helt annat sätt.

Hitbug...I vissa fall stämmer inte det du ser med vad som händer i spelet(gäller flera nätverkspel)vilket kan innebära att du skjuter en raket på en kille som du "ser" träffar men han får ingen skada av din träff.Det e sådant som händer när det blir för mycket o hålla reda på för spelet.Finns ett fall på en tävling när det blev erkänt som en bug(pmove) En kille jagar en annan med machinegun o skjuter så det står härliga till o blodet stänker,men dom som specca den andra killen såg att hans hälsa inte gick ner.Det visade sig att pmove va på.

Oj det blev visst lite rörigt ...ska vara från ett ställe till ett annat.

Hehe ja nu blev det fart
Låt mig säga så här.En skillnad på 20 fps kan vara avgörande om du ska klara ett visst hopp från ett annat ,som då avgör om du ska lyckas ta ett visst vapen innan din motståndare gör det vilket i sin tur kan leda till att du kan behålla övertaget eller ge dig möjliheten att ta tillbaka övertaget i matchen.Ju mer FPS ju längre hopp,det e en bugg men pro-gaming killarna vill ha det kvar så därför vill inte id software ta bort det.___Venger:det finns ett kommando som gör fysiken lika för alla oavsett FPS men det skapar nått som kallas "hitbuggar" o dom e inte roliga när dom dyker upp.Det förkommer även på pc o där skulle jag nog vilja säga att det känns tydligare,jag hoppar längre med min Mac än på min 1400/266 AMD med geforce2 pro.

ok vi kör på eran linje.Låt oss säga att du köper en snabbare bil,skulle du då nöja dig med avståndet du har till ditt jobb eller skulle du vilja skaffa ett nytt jobb längre bort?Jag menar tiden att ta sig dit skulle ju bli densamma som den va innan eftersom den nya bilen e snabbare.o då pratar vi fri fart precis som det e i datavärlden.

pewe:vet inte hur du spelar dina spel men om du inte visste det så ändras fysiken o förhållandena beronde på farten i din burk,
i tex quake.Man vill därför ha så hög fps som möjligt för att klara alla hopp.Att spela i 1600 eller 1280 det e det nog bara dom som "provar" spelet som gör o jag skaffade inte ett snabbare kort för o se fin men ospelbar grafik.Förstår din åsikt men jag e inte med på den linjen.

pewe:tycker iof 3.500 skr e rätt fett för nått som inte gör nån direkt förbättring..eller?
Det märkliga e att på en PC skulle jag alldrig få 190fps med ett MX kort ,specillt inte med 867 mhz.Så det verkar vara ett större glapp där.Blev ganska förvånad över MX kortets prestanda på Mac (positivt).........så e det med den saken iaf.

Har precis bytt mitt Geforce2mx mot ett geforce3 i en quicksilver 867 trist nog va det ingen direkt skillnad i tex timedemo i Quake3 fick t.o.m 10 fps mindre i 640
men man kan ju ha 1024 nu utan att det drar ner men det endrar ju fysiken i spelet o känslan med så det e ju ingen höjdare.Måste nog säga att ni kan lungt behålla era geforce2MX så lägg geforce3 tankarna på hyllan när det gäller mac

Jag har det!!! skaffa bostream

gör det goda godare o så mycket enklare

Emagic Logic...tror det e lösningen för dig.Så kommer du bort från "hempular" cubase.Testa,tror du kommer bli nöjd.