------
Det gör ju inte saken bättre eller situationen annorlunda för mig om det står hur utbytespolicyn fungerar när man väl felanmäler sin pod hos Apple - vid det laget har man ju inget val, köpet är gjort och varan fungerar inte. Även om man läser på supportsidan om att man kan riskera att få tillbaka en begagnad ersättningsenhet när man skickar in sin defekta pod finns det väl ingen som avskräckt av detta väljer att behålla sin icke-fungerande enhet och acceptera den ekomomiska förlusten. Det vore ju helt idiotiskt.
Problemet för mig är inte att podden inte fungerade efter en månads användning, den fungerade inte två minuter efter att den packats upp ur fabriksförpackningen. Har man använt sin pod kan det kanhända vara acceptabelt att få en "ny-begagnad" tillbaka förutsatt att den minst håller samma klass som den man skickar in. Självklart ska man inte kunna 'uppgradera' sitt köp genom att lämna in en sliten pod för att få ut en fabriksny och det är väl just därför som denna policy finns från Apples sida - en använd pod byts mot en annan använd pod. Frågan är varför man ska nöja sig med att få tillbaka en enhet i sämre skick eller i äldre version än den man skickade in från början.
I mitt fall har ersättningspodden gått tillbaka till Apple som förhoppningsvis skickar mig den fabriksnya produkt tillbaka som jag nyss köpte ( om än i ett annat exemplar )......