Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
emsoli

emsoli

Medlem
  • Registrerad 2005-05-15
  • Senast aktiv 2010-07-18
  • Antal inlägg 19

Foruminlägg

De senaste inläggen emsoli har skrivit i forumet.

Hej!
Jag har letat och letat, hittat saker och testat. Utan resultat! Jag behöver hjälp!

Jag kan inte skicka mail, men ta emot. Jag har telia som leverantör men en egen domän med tillhörande mail.

Jag skulle behöva hjälp med vad jag ska skriva i alla fält. Nu har jag skrivit som följer:

Under fliken kontoinformation anger jag: smtprelay1.telia.com som servernamn
Under fliken avancerat har jag förvalda portar ikryssat, samt SSL och ingen autensiering.

Vad är fel?

Jag har provat att klicka i och ur det mesta.

Uppgiven!
/Emma

Hej!
Jag har letat och letat, hittat saker och testat. Utan resultat! Jag behöver hjälp!

Jag kan inte skicka mail, men ta emot. Jag har telia som leverantör men en egen domän med tillhörande mail.

Jag skulle behöva hjälp med vad jag ska skriva i alla fält. Nu har jag skrivit som följer:

Under fliken kontoinformation anger jag: smtprelay1.telia.com som servernamn
Under fliken avancerat har jag förvalda portar ikryssat, samt SSL och ingen autensiering.

Vad är fel?

Jag har provat att klicka i och ur det mesta.

Uppgiven!
/Emma

Undra om jag inte var på den här sidan: http://www.out-magazine.net/erikohman/0502/index.php?page_id=67 Jag vet att jag laddade ner ett script som jag installerade i iTunes. Jag har dock inte det scriptet kvar, för jag har slarvat bort mitt. Så om du hittar på det, hojta gärna till. Jag använder mig föressten av mac

Bara för dig att prova då, men om du inte hittar någon lösning så ring till dem. Jag tror att de enkelt kan lotsa dig fram till en lösning. Jag tycker inte det låter som om det skulle vara olösligt

Men hur länge sen var det du köpte den. Du vet att du enligt lag har 2 års garanti. Även om de säger att det är ett år. Du går bara vidare til din kommuns konsumentrådgivare. Jag har haft min iPod inne på lagning helt gratis. De kom och hämtade den med budfirma, super smidigt.

Okej, men då tycker jag att du lägger den där åt sidan tills i morgon och ringer supporten då. Jag ska själv ringa dem i morgon och de är väldigt bra att ha att göra med. Sitt inte och riv dig mer i håret Ha en trevlig kväll istället! /Emma

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983 Kolla om du kan hitta något här då. jag har mac så jag vet inte riktigt hur man gör då.

Programvaran väger ju lite...

Ha ha jupiter sött

Du kan ju kanske formatera om iPoden och sen installera uppdateringen på nytt. Har du en mac eller PC?Bäst är nog att du ringer apple-supporten i morgon bitti. Jag tror inte du behöver ha fullständig panik. Sepciellt inte om den fungerade utmärkt innan du lånade ut den till din kompis. Här är numret 020-120 99 71.

Hej igen! Nu har jag grejat lite. Jag provade med en kompis sladd och det fungerade ändå inte. Alltså beror det inte på sladden. Jag uppdaterade programvaran på hans PC, alltså är det inte fel på iPoden. Jag kopplade in den på min mac och nu fungerar den med iTunes. Så felet är i datorn någonstans. Så jag ska ringa till supporten i morgon och fråga om de vet vad felet kan vara. Antagligen så lätt som någon enkel inställning bara. Om någon läser det här och vet vad det kan vara för inställning så hojta gärna till. /Emma

Hej! Jag vill inte säga att det är skönt att höra, men lite så känns det Har du mac eller PC? Jag har mac. Jag ska ringa på måndag, men jag antar att det är sladden. Det kan ju inte vara iPoden då jag fått en helt ny. Jag har inte kunnat uppdatera programvaran i IPoden någonsin? Har du det? Jag har dock kunnat få kontakt med iTunes hela tiden ända tills den krävde en uppdatering av iPodens programvara. Jag har 1.3 i den nu, men iTunes kräver 1.4. /Emma

Sen funderade jag lite på om det kan vara usb-sladden. Har någon varit med om att den har krånglat?