Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Darkis

Darkis

Medlem
  • Registrerad 2006-01-19
  • Senast aktiv 2006-04-27
  • Antal inlägg 152

Foruminlägg

De senaste inläggen Darkis har skrivit i forumet.

anledningen är att du i itunes har den på semi automatisk uppdatering av ipoden, och de spellistor du valt att lägga in i ipoden inte längre finns i itunes bibloteket lägg in musiken i itunes och det löser problemet

Ursprungligen av BigSir:

jag fick min ipod 1-2 dagar innan julafton nu vill den inte starta och när jag kollar på skkärmen från sidan så har den regnbågsfärg :(.. nån som vet om jag får en ny pga det?? och hur länge det kan ta OCH om jag kan välja en ipod G5 med mindre minne för att jag har en ipod photo 60 gb:( råkade köpa fel!:'(

du kommer inte kunna degradera din ipod under reparation

om du vill ha dewt gort av Apple så ja, det som händer är att dom byter ut hela enheten.
som jag sa det går INTE att bara byta framsida.

pantern, inget batteri out of the box har full verkan. gäller ipods, powerbooks ibooks,
fråga batteri tillverkan om det om du inte tror mig.

tyckte det stog att det hade försvunnit en pinne hehe, hur som hellst, så behöver alla batterier du köper nya som är uppladdningsbara "konfigureras" och det görs med 2-3 urladdningar och uppladdning innan de kommer upp i full verkan.
och nej en uppgradering och återställning är helt skillda saker och jag rekomenderar alltid att återställa i stället för att uppdatera

det finns vissa 3rdje parts firmor som byter batteri på ipoden för billigare penning

Allting som har en hårddisk i sis kan skadas av magneter, ipod är mer utsatt en andra mp3 spelare då de flesta på marknaden idag har flash minne som inte är lika beroende. men just hårddiskar mår inte bra av magneter.

hehe tyvärr kan jag inte göra mig av med det då det är mitt jobb.

och jag sitter på forumet för att jag kom poå att om jag besvarar lite frågor här så kanske jag i långe loppet får mindre att göra på jobbet

ASGARV

DIN MAMMA

muhahaha

så gulligt.

NEJ NEJ NEJ

Apple tar inte stickprov, anledningen att det står att det kommer kosta är

1, han ligger utanför garanti eller garanti uppgifter saknas i systemet.
2, han vald In ear hörlurar och dom är return required på, de han ska välja är "Earbuds (Included with ipod)

skulle man utnyttja tjänsten så lagras varje beställning du gör på ditt serie nummer, och vid för många beställningar så gör dom en mauell granskning så är inte att rekomendera

Apples Tekniska Support, kommer inte hjälpa han med en reperation om produkten är äldre en 90 dagar eller saknar apple care protection plan, det enda dom kommer hänvisa han till är en AASP eller http://depot.info.apple.com/ipodshuffle

så referera inte till teknisk support för detta

hehe,
jag tycker du ska slå en signal till apples tekniska support, så att dom får göra ett case om det, ifall det utvecklar sig till större påroblem.
och sen eventuellt ta den till en AASP (reperations center)

Det med batteriet är normalt, det tar vanligtvis upp till 3-4 upp och nerladdningar innan man får ut bästa prestanda av batteriet.

smidigt där sprack garantin

Muppo: nej jag har inte fel enligt alla policys och regler apple och konsumentverket har så har du ingen garanti utan kvitto, dock så brukar tekniska supporten se mellan fingrarna på hörlurar, men en hel reperation är en annan sak, pluss att det oxå har att göra med om du finns i deras databas eller ej.